Auto en vrieskou
dinsdag 7 februari 2012 om 09:22
Mijn autootje is 19 jaar oud en ik kan me voorlopig écht geen 'nieuwe' veroorloven dus vroeg me af wat nou het best is met dit weer..
Iedere dag een stuk(je) rijden of juist niet?
Volgens mij is er vorig jaar een nieuwe accu in gekomen dus die zou het probleem niet moeten zijn maar toch..
Auto staat overigens buiten (geen garage)..
Alvast bedankt!
Iedere dag een stuk(je) rijden of juist niet?
Volgens mij is er vorig jaar een nieuwe accu in gekomen dus die zou het probleem niet moeten zijn maar toch..
Auto staat overigens buiten (geen garage)..
Alvast bedankt!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
dinsdag 7 februari 2012 om 09:28
Ja, ik zo wel proberen om er dagelijks wat mee te gaan rijden. Volgens mij wordt dan je uitlaat ook heet en gaat op die manier de condens er uit zodat je uitlaat niet gaat roesten.
Bij vorige auto's heb ik altijd de hele uitlaat moeten vervangen nadat ze een hele winter in de kou buiten hebben gestaan.
Bij vorige auto's heb ik altijd de hele uitlaat moeten vervangen nadat ze een hele winter in de kou buiten hebben gestaan.
dinsdag 7 februari 2012 om 09:58
Als de auto gewoon start hoef je niet elke dag te rijden,ga je wel rijden zorg dan wel dat het geen 5 minuten is maar een redelijk stuk, dan warmt alles een beetje door en stook je zoals eerder gezegd ook de uitlaat goed droog wat helpt tegen door roesten door condens.
Met alleen korte stukjes rijden belast je de accu meer dan met een langer stuk want je gebruikt nu eenmaal meer stroom deze dagen ( kachel achterruitverwarming ) en met een langere rit kan je accu weer bijladen.
Ga je boodschappen doen met de auto? rij dan een stuk(je) om en je bent klaar.
Met alleen korte stukjes rijden belast je de accu meer dan met een langer stuk want je gebruikt nu eenmaal meer stroom deze dagen ( kachel achterruitverwarming ) en met een langere rit kan je accu weer bijladen.
Ga je boodschappen doen met de auto? rij dan een stuk(je) om en je bent klaar.
dinsdag 7 februari 2012 om 10:33
Thx voor de reacties!
Mijn auto start prima maar mijn angst is dat ie op een ochtend niet meer start, vandaar de vraag. Ik heb 'm soms dagen niet nodig en vroeg me af of het nou beter was om m dan níet te rijden of juist wel.
Kleine stukjes was me bekend maar dan vraag ik me af, wat zijn kleine stukjes ..
Mijn auto start prima maar mijn angst is dat ie op een ochtend niet meer start, vandaar de vraag. Ik heb 'm soms dagen niet nodig en vroeg me af of het nou beter was om m dan níet te rijden of juist wel.
Kleine stukjes was me bekend maar dan vraag ik me af, wat zijn kleine stukjes ..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
dinsdag 7 februari 2012 om 11:14
Don't fix it if it ain't broken. Voor mijn huidige auto (ook 15 jaar oud trouwens) had ik een Peugeotje van 20 jaar oud, die ik gemiddeld 2 keer per week gebruikte. Heeft het altijd gedaan (en heb in 4 jaar nooit iets aan de uitlaat moeten vervangen).
Als je meer dan 10 km op een redelijke snelheid kunt rijden (80 ofzo) is je auto volgens mij wel weer goed doorgewarmd.
Als je meer dan 10 km op een redelijke snelheid kunt rijden (80 ofzo) is je auto volgens mij wel weer goed doorgewarmd.
dinsdag 7 februari 2012 om 11:22
Wat belangrijk is met dit weer is dat je 'm niet op de handrem zet. Deze kan namelijk vastvriezen, en op het moment dat je je auto van de handrem afhaalt trek je 'm kapot. als je pas zou gaan rijden als het weer gedooid heeft is het geen probleem.
Als je parkeert moet je je auto dus in een versnelling laten staan, en eventueel de wielen een beetje draaien om wegglijden te voorkomen.
Als je parkeert moet je je auto dus in een versnelling laten staan, en eventueel de wielen een beetje draaien om wegglijden te voorkomen.