Autorijden met hakken

19-11-2014 09:00 38 berichten
Doen jullie dit? En zo ja, hoe?

Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar had het gevoel dat ik een stukje minder controle over de pedalen had en nu neem ik altijd gympies mee om in te rijden en wissel dan schoenen als ik op de plek van bestemming ben aangekomen. Heb ik de gouden tip voor rijden met hakken aan gemist of wisselen jullie ook schoenen?
Alle reacties Link kopieren
Tijdens rijles vroeg mijn instructeur pas welke schoenen ik nu aanhad, omdat hij het koppelen ineens een stuk beter vond gaan. Dat waren dus schoenen met hakken . Ik werd meteen uit mijn werk opgehaald en was vergeten platte schoenen mee te nemen.

Voor mij werkt het dus juist goed maar dat zal per persoon verschillen, heeft misschien ook te maken met beenlengte.

Ik zit nu te twijfelen of ik zal gaan afrijden met hakken...wil niet aanstellerig of overdreven vrouwelijk overkomen.
.
Ik schuif mijn stoel ook wat verder naar achter. Anders zitten je knieën in je nek! ;)
quote:matroesjka_ schreef op 19 november 2014 @ 10:55:

Mijn rijinstructeur zei gewoon niet op hakken rijden. En mijn stoel kan niet verder naar voren Jouw rijinstructeur vond dat vast te afleidend
quote:lux. schreef op 19 november 2014 @ 11:15:

[...]

Jouw rijinstructeur vond dat vast te afleidend
De "hoogste" hakken die ik regelmatig aan heb, zijn enkellaarsjes met een 5 cm hak. En daarmee kan ik goed autorijden.
Met blokhakken kan ik wel rijden die zijn niet zo hoog, met naaldhakken of sleehak kan ik totaal niet rijden.
Ik kan prima rijden met hakken, hoogte maakt vrij weinig uit, maar mijn schoenen vinden het minder fijn! De hak heeft er nog wel eens onder te lijden, dus ik heb standaard een paar in de auto liggen zonder hak voor het geval dat
Nou ik ben vanochtend naar mijn werk gereden op mijn gympen, maar ik ga het straks op weg naar huis gewoon proberen
Ik rij alleen maar met hakken of stiletto's, ik heb ook geen gympen of schoenen zonder hak.
Doe aub gympies aan :-) Ik heb nu weer een auto gat in de bekleding omdat er met hoge hakken in gereden is :-)
In for the cause....
Nja, spreek net vriend er over en die zegt dus gewoon niet doen. Tenzij je op een rustige plek met die specifieke schoenen kunt rijden om te kijken hoe ze rijden.
quote:matroesjka_ schreef op 19 november 2014 @ 10:22:

Alyden heb j dan niet verminderde grip?Nee ik leg er altijd zo'n mini badstof handoekje eronder maar heb nog gewoon grip
Nou ik heb het nu 2x gedaan. Gisteren naar huis en vanochtend naar het werk. Gisteren ging prima, vanochtend (andere schoenen) vond ik het toch een minder succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven