Badkamer renovatie

09-10-2018 22:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij zitten eraan te denken om onze badkamer te laten renoveren volgend jaar.

Nu zijn wij alleen benieuwd naar wat het voor jullie heeft gekost om een nieuwe badkamer te renoveren ?

Wij hebben 1 badkamer waar onze wasmachine staat, een wasbak een douche cabine en een radiator.

Tevens hebben wij een los toilet die wij dan dezelfde periode zouden willen opknappen.

Wij willen een basic badkamer. Een klein muurtje plaatsen voor het creëren van een inloopdouche en alles gewoon op dezelfde plek plaatsen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de kosten van anderen aangezien online prijzen verschillen van €3500-25.000

Groetjes!
De kosten zitten voornamelijk in de werkzaamheden, niet zozeer in de nieuwe badkamerartikelen (al kunnen tegels wel aardig aan de prijs zijn). Voor de badkamer en twee losse toiletten waren we zo’n €7000,- kwijt aan materiaal, en nog eens 7800 voor de aannemer. Maar dan komen er alsnog allerlei vooraf niet voorziene kleine dingen bij, zoals nieuwe stopcontacten en schakelaars, een andere lamp, nieuwe luchtroosters etc.
missfitz schreef:
09-10-2018 22:37
De kosten zitten voornamelijk in de werkzaamheden, niet zozeer in de nieuwe badkamerartikelen (al kunnen tegels wel aardig aan de prijs zijn). Voor de badkamer en twee losse toiletten waren we zo’n €7000,- kwijt aan materiaal, en nog eens 7800 voor de aannemer. Maar dan komen er alsnog allerlei vooraf niet voorziene kleine dingen bij, zoals nieuwe stopcontacten en schakelaars, een andere lamp, nieuwe luchtroosters etc.
Wauw dat is €15.000 bij elkaar. Dit hebben jullie dus zelf geregeld met een zzp-er en niet bij een of ander bedrijf alles laten regelen?

Ik denk erover om zo een compleet set + wat extra te kopen bij bijvoorbeeld sani dump. Dan een zzp-er te benaderen voor het plaatsen (slopen kunnen we zelf wel en leidingen hoeven niet verlegd te worden).

Maar hoorde laatst ook dat bedrijven inclusief montage kunnen leveren, ben toch benieuwd of dat veeeeel duurder /kwaliteit anders is.
De rekenregel voor de kosten die vaak wordt toegepast is 50% spullen en 50% arbeid.

Onze badkamer kostte 13.000 euro. Kwam o.a. door luxe spullen en veel arbeid omdat wij bad, wc en verwarming hebben verplaatst.
Tel je ook mee dat er misschien nieuwe tegels op de muren moeten, en dan dus ook het arbeidsloon voor het tegelen en voegen? En het uurloon en de materialen voor het veranderen van de aansluitingen, want de nieuwe spullen passen misschien niet op de verouderde aansluitingen.

Maak een lijstje van wat er allemaal anders moet. En ga daarmee naar leveranciers en vraag offertes aan. Dan kun je goed vergelijken.
Student2020 schreef:
09-10-2018 23:18
Wauw dat is €15.000 bij elkaar. Dit hebben jullie dus zelf geregeld met een zzp-er en niet bij een of ander bedrijf alles laten regelen?

Ik denk erover om zo een compleet set + wat extra te kopen bij bijvoorbeeld sani dump. Dan een zzp-er te benaderen voor het plaatsen (slopen kunnen we zelf wel en leidingen hoeven niet verlegd te worden).

Maar hoorde laatst ook dat bedrijven inclusief montage kunnen leveren, ben toch benieuwd of dat veeeeel duurder /kwaliteit anders is.
sani-dump vond ik erg duur, ik zou verschillende offertes laten maken. Er kon daar vast nog flink wat vanaf maar we hadden niet zo’n zin om drie keer terug te komen voor onderhandelingen, waar we uiteindelijk geslaagd zijn kregen we direct een scherpe offerte. Meeste badkamerzaken bieden geen montage aan, we hebben zelf verschillende erkende klusbedrijven een offerte laten opmaken. Daar zat voor dezelfde werkzaamheden al 4000 verschil tussen twee offertes.
Ik heb zelf heel goed gezocht en scherp ingekocht. Los bad, kranen, tegels uit Italië, badmeubel laten maken, waskom.

En een aannemer alles laten doen. Die aannemer had ook een loodgieter in dienst die 2 dagen bezig is geweest leidingen trekken. (Was geen bestaande badkamer)
2 muurtjes voor de douche laten metselen ook door de aannemer.

We waren €10.000 totaal voor alles kwijt.
Klein badkamertje 2 x 2,5 meter
CommonSense schreef:
09-10-2018 23:27
Tel je ook mee dat er misschien nieuwe tegels op de muren moeten, en dan dus ook het arbeidsloon voor het tegelen en voegen? En het uurloon en de materialen voor het veranderen van de aansluitingen, want de nieuwe spullen passen misschien niet op de verouderde aansluitingen.

Maak een lijstje van wat er allemaal anders moet. En ga daarmee naar leveranciers en vraag offertes aan. Dan kun je goed vergelijken.
Ja ik zit vooral met het werk van betegelen, plaatsen van nieuwe badkamer meubel en lampen etc kan mijn stiefvader wel. Maar vooral het goed en mooi laten betegelen ben ik benieuwd naar wat de kosten daarvan zullen zijn. Buren hiernaast (appartementen complex) hebben 5 jaar geleden al badkamer gerenoveerd (alles zelf gedaan) en alle leidingen etc waren gelukkig nog goed dus die zullen hoogstwaarschijnlijk niet aan vervanging toe zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven