badkamer schoonmaken

19-02-2010 08:42 106 berichten
ik doe dat dus strak 1 x per week.

ik weet niet anders, aangezien vroeger 'thuis'

ook zo ging.

besef me sinds kort wel dat het vrij truttig is

vandaar dat ik benieuwd ben of dat zo uitzonderlijk is...

hoe vaak maak jij badkamer schoon

Totaal aantal stemmen: 98

-iedere dag (1%)
-1x per week (38%)
-1x per 2 weken (23%)
-1xpermaan (28%)
-1x per jaar (3%)
-schoonmaken? wat is dat?? (7%)
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 10:12:

Dat vraag ik me trouwens ook wel eens af: ik zie weleens bij vriendinnen dat ze gewoon schoonmaken in hun normale kleren, maar bij mij wordt echt alles nat. Net als yathi zit ik bijvoorbeeld ook echt op mijn knieën de vloer te doen.

Hebben jullie ook een schoonmaak kloffie? Ik doe het dus altijd in pyjama of een oude joggingbroek ofzo. Soms vergeet ik een ouwe aan te doen en doe ik het in een nieuwe joggingbroek, die kan ik dan na het schoonmaken afschrijven.Tuurlijk ik heb een oude joggingbroek met allemaal bleekvlekken. Soms loop ik nog in mijn badjas en dan doe ik de badkamer na het douchen en dan sta ik dus gewoon in m'n blootje de badkamer te soppen.

Dat vraag ik me trouwens ook wel eens af: ik zie weleens bij vriendinnen dat ze gewoon schoonmaken in hun normale kleren, maar bij mij wordt echt alles nat. Net als yathi zit ik bijvoorbeeld ook echt op mijn knieën de vloer te doen.

Hebben jullie ook een schoonmaak kloffie? Ik doe het dus altijd in pyjama of een oude joggingbroek ofzo. Soms vergeet ik een ouwe aan te doen en doe ik het in een nieuwe joggingbroek, die kan ik dan na het schoonmaken afschrijven.

Ja, anders kan ik mijn kleren direct weggooien, ik ben nogal royaal met chloor .

Ik ken overigens mensen waar ik dus echt niet naar het toilet ga, ik ben van ellende wel eens op de terugweg naar huis bij het benzinestation gaan plassen. Ik vind het echt zo goor als mensen hun natte groep en keuken niet schoonhouden. Bij 1 vriendin eet ik ook niets wat ik niet zelf uit de verpakking heb zien komen, anders weet ik echt niet of de hond er al aan gelikt heeft of dat het op het aanrecht gelegen heeft waar de kat eerst haar kont heeft zitten wassen.
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 10:09:

[...]

Ik doe eigenlijk net als vroeger thuis al sinds ik op mezelf woon op zondag het hele huis schoonmaken. Ook nog steeds in dezelfde volgorde als hoe ik dat van huis uit heb meegekregen, wat sneu eigenlijk, hahaha.

Door de weeks doe ik alleen het hoogst noodzakelijke, opruimen, afwassen, de wc met de franse slag, was opvouwen en strijken, that's it eigenlijk.

Maar op zondag komen de emmers tevoorschijn en wordt er hier gesopt met keihard muziek aan, in een pyjama waarvan het niet erg is als er chloorvlekken in komen en als alles dan helemaal schoon is dan ga ik lekker douchen en aankleden en genieten van hoe lekker het huis ruikt en hoe opgeruimd het is. Kaarsjes aan, lekker koken, uitgebreid eten, dat soort dingen. Hahahaha, ik doe het precies zo, maar dan op zaterdagochtend!
Perfectionisme is niet perfect...

Hebben jullie ook een schoonmaak kloffie? Ik doe het dus altijd in pyjama of een oude joggingbroek ofzo. Soms vergeet ik een ouwe aan te doen en doe ik het in een nieuwe joggingbroek, die kan ik dan na het schoonmaken afschrijven. In mn oude kloffie ja...waar de chloorspetters van de vorige keer er nog op zitten.

En ik moet eerst schoonmaken en daarna douchen. Anders heb ik het gevoel weer te kunnen douchen na het schoonmaken..
1x per 2 weken. Mijn moeder doet het wekelijks, maar daar waren we dan ook met 4en. Nu zijn we met 2en dus doe ik het om de week. Ik heb er ook echt een schurfthekel aan. Vind dat echt de rotste klus van allemaal. Ik neem dan ook een emmer met sop, schuursponsje, verschillende soorten antikal en glassex enzo mee. Overigens doe ik de douchedeur niet na elke douchebeurt af. Dat ding zit zo vol met kalk van de vorige bewoners, dat het er toch niet af gaat meer. En wil toch een nieuwe deur, want deze hangt scheef.
Wij werken allebei en merken dat het allemaal te weinig gebeurt. Denken erover om een schoonmaker te nemen. We hebben allebei geen zin om in het weekend gaan schoon te maken. Wil dan gewoon leuke dingen doen met de kinderen. Ik ben op vrijdag altijd vrij en dan doe ik wel veel. Maar baby is dan ook thuis dus echt hele huis aan kant lukt niet. Ik wil er eigenlijk niet aan, aan een schoonmaker, maar nu wordt de badkamer dus hooguit een keer per twee weken gedaan en dat is eigenlijk niet genoeg.

Zou nu laptop uit moeten zetten en de badkamer in duiken met een schuurspons, maar ik mag soms ook best even forummen van mezelf
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hmmmzzz, toch maar eens beter gaan organiseren hier... Ik denk dat als ik alles een kwartier per dag zou bijhouden ik ook niet als ik dan moet schoonmaken een heel weekend bezig ben... Maar goed, als je eenmaal op die bank zit...

Iemand een goed schoonmaakschema? En nee, geen Flylady, bloedirritant al die mailtjes!
quote:Bagheera schreef op 19 februari 2010 @ 10:17:

[...]

Ja, anders kan ik mijn kleren direct weggooien, ik ben nogal royaal met chloor .

Ik ken overigens mensen waar ik dus echt niet naar het toilet ga, ik ben van ellende wel eens op de terugweg naar huis bij het benzinestation gaan plassen. Ik vind het echt zo goor als mensen hun natte groep en keuken niet schoonhouden. Bij 1 vriendin eet ik ook niets wat ik niet zelf uit de verpakking heb zien komen, anders weet ik echt niet of de hond er al aan gelikt heeft of dat het op het aanrecht gelegen heeft waar de kat eerst haar kont heeft zitten wassen. GATVER!

@Ivetje,

Met goed spul krijg je alle kalk eraf! Het vergt even een aantal uren schrobben en schuren...maar geloof mij, alles kan er af!
Weet je als je het bijhoudt is het nog geen 5 minuten werk, per kamer.

(geleerd van Boro)
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 09:08:

[...]

Hahahaha, herkenbaar. En dan ook een scheutje chloor in de pot en dan mag er eigenlijk de eerste paar uur niemand naar de wc zodat dat lekker kan weken.En dan gaat er bij mijn ook nog de pleeborstel in, zodat tie gelijk ook weer een beurt heeft gehad.
Bagheera: ik probeer dat soms bewust "los te laten", ik leg gewoon papieren op de rand van de wc en eet idd geen zelfgeprakte kinderkoekjes van een stel met kinderen waarvan ik zeker weet dat die dus niet ervoor hun handen hebben gewassen:-) Maar soms zet ik gewoon maar even verstand op nul en eet beleefd (maar heel bescheiden haha) mee.

Iedereen is immers anders, dus zij vinden mij ws een handenwassende freak met mijn twee soorten handzeep:-)
Ik poets gewoon in de kleren die ik op dat moment aan heb. Dat kan in 't weekend m'n sportkleding zijn. Als ik m'n bad 'n keer 'n goeie beurt wil geven, dan doe ik dat in m'n blote reet, want ik neem dan bij het douchen 'n borsteltje en antikal mee om de muren te doen voor ik mezelf douche.
quote:zusenzo schreef op 19 februari 2010 @ 10:23:

Weet je als je het bijhoudt is het nog geen 5 minuten werk, per kamer.

(geleerd van Boro)Is dat echt zo? Als je de tegels van de badkamer doet ben je toch echt wel langer bezig. Ik doe alleen al over de wc pot 5 minuten.
Als je het bijhoudt Inad, dus ja dan moet je eens in de zoveel tijd wel eens een keer weer grondig doen.

Maar echt serieus een toiletpot 5 minuten?
quote:yathibiyya schreef op 19 februari 2010 @ 10:20:

[...]

In mn oude kloffie ja...waar de chloorspetters van de vorige keer er nog op zitten.

En ik moet eerst schoonmaken en daarna douchen. Anders heb ik het gevoel weer te kunnen douchen na het schoonmaken.. Dat vind ik zonde, dan is de badkamer weer helemaal nat en beslagen.
quote:kaar schreef op 19 februari 2010 @ 10:31:

[...]

Dat vind ik zonde, dan is de badkamer weer helemaal nat en beslagen. Maar een natte en beslagen badkamer is geen vieze badkamer en maak je zo weer droog.

Als ik op handen en voeten de w.c. en badkamer aan het schrobben ben in mn oude kloffie, zweet ik me te pletter en voel ik mij daarna vies (onder de schoonmaakspul, zeiknat...net het putje of de wcpot zitten boenen....)Nee, moet daarna echt douchen.
Ik ben ook wel een uurtje met de badkamer bezig.

Robin, ik probeer het ook los te laten en ik weet dat mensen mij soms een freak vinden omdat ik in hotels altijd eerst de handgrepen, lichtknopjes en afstandsbediening schoonmaak, maar sommige dingen gaan mij echt te ver. Ik weet wel dat ik er niets van oploop, maar ik vind het gewoon zo smerig. Ondanks dat ik zelf een kat heb, vind ik huisdieren op het aanrecht en in bed gewoon goor.

Bovenstaand schetst misschien iemand met smetvrees, maar dat heb ik niet (daar heb ik geen tijd voor ). Ik ben alleen praktisch en hygienisch. En vroeger was het bij ons gewoon vies en rommelig in huis en alle kinderen in het gezin hebben hier een hekel aan gehad en zijn een stuk schoner op hun huis.
Ieuwww, dat is zooooooooooooo goor, als er katten op t aanrecht lopen... Heb er zelf 2, maar no way dat die 1 poot op het aanrecht zetten!
Ik maak 'm hooguit 1 keer per jaar schoon....

De rest doet mijn schoonmaakster Man, wat ben ik blij met haar
Ik ben heel grondig, Zusenzo, doe ook de hele pot van buiten en stortbak en leidingen en zo, dus ja.

Misschien ben ik gewoon meer van de eens in de 2 weken grondig ipv bijhouden.

Maar ook: als je dus die elke keer 5 minuten doet, dan mis je toch dingen die uiteindelijk dan weer grondig moeten?
Klopt hoor Inad, dat je het ook weleens grondiger moet doen.

Maar gewoon dagelijks een doek over de pot en onder de bril en over de grond en het is weer schoon, de pot althans, leidingen zitten bij mij ingefreest en ik heb dus alleen een pot hangen, eens in de week, doe ik ook de muur achter de pot erbij.

Jeetje wat een mienmuts zeg, zit ik gewoon te forummen over hoe ik mijn badkamer schoonmaak
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 08:59:

En dan nog steeds heel truttig met mijn emmer sop met schuursponsjes, verschillende doekjes, dweil etcetera.foto!! Ik zie het al helemaal voor me. Fash met haar gebloemde hoofddoek druk aan de sop in de badkamer
Helaas is het vrijdag en dat is mijn schoonmaak/boodschappen dag. Doe elke week de badkamer, stofzuigen, dweilen, spiegel, wc, wasbak etc. Ik heb een idioot grote badkamer ( in een huis van 45 M2 ) de tegeltjes op de muur doe ik dan ook maar 1 keer per maand.
quote:zusenzo schreef op 19 februari 2010 @ 10:55:

Jeetje wat een mienmuts zeg, zit ik gewoon te forummen over hoe ik mijn badkamer schoonmaak

Dan doe ik het toch beter denk ik.

Terwijl ik dit aan het typen ben is mijn man de badkamer aan het schoonmaken
Als ik een randje in de wc zie, of als het wastafelputje glibberig is. Meestal wordt dat laatste veroorzaakt door hair conditioner, maar toch voelt het zo smerig aan de vingers dat ik dan meteen de hele wastafel schoonmaak, wat trouwens een klusje van een minuut is. Wel haat ik haren om een spons of borstel, bah. Maar goed, die haal ik er dan ook vanaf op het laatst.

Vlekken aan kastjes en spetters op spiegel worden meteen met wat water verwijderd en met een handdoek drooggemaakt.

De vloer gestofzuigd als ik toch aan het stofzuigen ben.

Ik heb dus geen schoonmaakplan maar doe datgene wat (te) vies is meteen. Dat is natuurlijk anders met 5 kinderen, hoewel je die natuurlijk ook kan africhten (met veel beloningen) om de badkamer schoon achter te laten, lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven