badkamer schoonmaken

19-02-2010 08:42 106 berichten
ik doe dat dus strak 1 x per week.

ik weet niet anders, aangezien vroeger 'thuis'

ook zo ging.

besef me sinds kort wel dat het vrij truttig is

vandaar dat ik benieuwd ben of dat zo uitzonderlijk is...

hoe vaak maak jij badkamer schoon

Totaal aantal stemmen: 98

-iedere dag (1%)
-1x per week (38%)
-1x per 2 weken (23%)
-1xpermaan (28%)
-1x per jaar (3%)
-schoonmaken? wat is dat?? (7%)
Alle reacties Link kopieren
Één keer per week, evt een keer snel tussendoor extra.
Te weinig, eigenlijk pas als het er echt niet meer uit ziet en het me begint te irriteren
Ah... dat is het enigste wat ik niet vaak doe, wel drogen na het douchen (ik ben maar alleen) af en toe ff de wasbak met cif schuren en verders niet zo veel, nu scheelt het wel dat ik allemaal zeepvrije producten gebruik, dus geen zeep aanslag geglibber, 1 keer in de 2 maanden geef ik hem een goede beurd hahaha klinkt grappig als ik het zo lees.
Niet vaak. Hooguit 1 keer per maand denk ik, of minder. De wastafel en wc doe ik vaker. Bad spoel ik gewoon na 't douchen even uit. Grondig schoonmaken doe ik misschien 1 keer per jaar.
We trekken elke keer de wandjes van de douche droog en proberen het gewoon allemaal bij te houden :-) En anders iig 1x per week even een grote beurt ( doekje overal overheen, vuilniszak vervangen, shampoo's nakijken, stofzuigen en dweilen)
Ik heb een schoonmaakster en zij komt om de week. Zij doet dan de badkamer...tussendoor doe ik er vrij weinig aan.

Dus 1 keer in de 2 weken.
Perfectionisme is niet perfect...
Elke week ook, net als "thuis" inderdaad.
Am Yisrael Chai!
Niet vaak, af en toe even de wasbak met een schuurspons bewerken en het plankje onder de spiegel schoonmaken en dat was het wel. En de mat wassen.

Er valt niet zoveel schoon te maken vind ik.

Oh ja gister heb ik voor het eerst de badkamervloer gedweild maar dat kwam omdat het heel stoffig was ivm het schuren door schilders die de buitenboel verven.
Ik doe het ongeveer net zo vaak als dat ik mijn badjas was....
En dan nog steeds heel truttig met mijn emmer sop met schuursponsjes, verschillende doekjes, dweil etcetera.
Am Yisrael Chai!
We maken elke keer na het douchen met een trekker de glazen douchewand droog. En 1 x per week tegeltjes en vloer schoonmaken met groene zeep.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
1x per week; ook omdat ik dat van huis uit heb meegekregen. Net als bed verschonen.
quote:fashionvictim schreef op 19 februari 2010 @ 08:59:

En dan nog steeds heel truttig met mijn emmer sop met schuursponsjes, verschillende doekjes, dweil etcetera.hahaha been there, done that! zo doe ik het dus ook (alleen dan zonder dweil, doe vloer vrij weinig eigenlijk , als ie heel stoffig is ram ik ff de stofzuiger erdoor...)
1x per week, maar ik doe het niet zelf, schoonmaakster doet het, voordat ik haar had werd ie wel veel minder vaak schoongemaakt
quote:Bianca40 schreef op 19 februari 2010 @ 08:45:

Te weinig, eigenlijk pas als het er echt niet meer uit ziet en het me begint te irriteren

Same here

En ik woon alleen dus lekker niemand die er last van heeft.

Echt grondig schoonmaken doe ik nauwelijks. Als er bezoek komt (toilet is in de badkamer) dan ga ik overal even langs met zo'n vochtig hygiënisch doekje.
En dan de wc bril nawrijven met een doek om m streeploos te krijgen. Ik ben echt een ontzettende schoonmaaknerd.
Ik weiger. De reden dat ik nu op zoek ben naar een schoonmaakster...
quote:whopper schreef op 19 februari 2010 @ 08:57:

Ik doe het ongeveer net zo vaak als dat ik mijn badjas was....En hoe vaak was je die dan
quote:noa35 schreef op 19 februari 2010 @ 09:06:

En dan de wc bril nawrijven met een doek om m streeploos te krijgen. Ik ben echt een ontzettende schoonmaaknerd.Hahahaha, herkenbaar. En dan ook een scheutje chloor in de pot en dan mag er eigenlijk de eerste paar uur niemand naar de wc zodat dat lekker kan weken.
Am Yisrael Chai!
gelukkig ben ik niet de enige hahahaha...

ik was me er eigenlijk niet echt van bewust dat ik ook

een schoonmaaknerd ben. ik weet echt niet anders.

(bijna net zo erg als mijn moeder/Bree van Desperate Housewives, alhoewel dat is wel heel erg...)

ik heb bijv. katten, en dus ook kattenbakken.

ik heb echt een 'korrelfobie' ... pak echt bij iedere losse kattenbakkorrel op de vloer de stofzuiger.....

nu jij weer
Mijn bed verschoon ik nu weer wel iedere week trouw, en de wc, gaat hier ook 2 keer per week (ik woon alleen hé ) en ik ben vaak weg, dus hoeft die niet iedere dag, tenzij ik ziek ben ofzo, dan weer wel vaker.
quote:noa35 schreef op 19 februari 2010 @ 09:03:

1x per week; ook omdat ik dat van huis uit heb meegekregen. Net als bed verschonen.Bij ons thuis werd ook alles 1 keer per week gedaan en in 't begin deed ik dat uit gewoonte ook, maar denk dat ik binnen 'n maand bedacht dat dat onzin is. Nu doe ik 't echt alleen maar als het nodig is en zo vies wordt het niet als je er maar in je eentje gebruik van maakt. Stofzuigen deed ik vroeger ook elke week (ook weer van huis uit meegekregen) maar nu doe ik dat nog maar eens in de paar weken/maand, ook wanneer het nodig is dus.
hahahha net als Bree, ik zie haar nu voor mij, da's zo grappig, wat een controll freak is dat !
Wastafel, spiegel, toilet elke 2 dagen, tegels en douchedeur elke 2 weken. Heb geen idee hoe vaak dat thuis gebeurde, was altijd spic en span, mams was erg netjes en werkte niet.

Lekker belangrijk eigenlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven