Badkamer
dinsdag 25 februari 2014 om 13:21
Kies voor zo weinig mogelijk richeltjes en randjes. Géén glazen deur voor de douche. Een diepe inloopdouche vind ik het mooist eventueel met kinderen er een ouderwets gordijn voor.
Hoe groter de tegel, hoe minder voegen. Tegels krijg je vaak wel goed schoon, maar voegen niet.
*zegt de vrouw die haar man heeft laten meebeslissen, bij de aankoop. Mozaïek tegeltjes in de douche, glazen douchecabine met randen en richels waar je een tandenborstel voor nodig hebt bij het schoonmaken. Badkamer is 13 jaar oud, maar ik wil een nieuwe!*
Hoe groter de tegel, hoe minder voegen. Tegels krijg je vaak wel goed schoon, maar voegen niet.
*zegt de vrouw die haar man heeft laten meebeslissen, bij de aankoop. Mozaïek tegeltjes in de douche, glazen douchecabine met randen en richels waar je een tandenborstel voor nodig hebt bij het schoonmaken. Badkamer is 13 jaar oud, maar ik wil een nieuwe!*
dinsdag 25 februari 2014 om 13:21
dinsdag 25 februari 2014 om 13:47
Wij hebben laatst onze douche vernieuwd. Wij hebben er voor gekozen om de muren te verven. Dit is een speciale waterdichte verf. Nu is de badkamer zo'n 3 maand in gebruik en ik vind het ideaal. Na het douchen even met een trekker erover en het is droog. Ik heb in die drie maanden nog geen één keer de douche hoeven schoonmaken. Soms smeer ik er tijdens het douchen even wat shampoo op voor het idee.
Wij hebben wel gekozen voor een douchedeur en ik ben er super blij mee! Een douchegordijn vind ik juist vervelend en vies worden. Ook na het douchen de deur even met een trekker droogmaken en klaar is kees. Verder na het douchen even de kraan afnemen zodat die die mooi blijft.
Wij hebben wel gekozen voor een douchedeur en ik ben er super blij mee! Een douchegordijn vind ik juist vervelend en vies worden. Ook na het douchen de deur even met een trekker droogmaken en klaar is kees. Verder na het douchen even de kraan afnemen zodat die die mooi blijft.
dinsdag 25 februari 2014 om 18:31
quote:Sienne schreef op 25 februari 2014 @ 13:14:
Iemand tips voor een onderhoudsvrije badkamer?
Of dingen waar ik om moet denken die juist helemaal niet handig zijn.
Als je badkamermeubelen nog zoekt, kijk dan voor de gein eens in België. Bij de Brico koop je een badmeubelen al voor de helft van wat ze in Nederland kosten.
Neem niet zo'n douchecabine met ronde deuren en tierelantijntjes want tussen alle randjes en hoekjes gaat vuil zitten wat moeilijk schoon te houden is. Recht toe recht aan is makkelijk schoon te houden.
Ik neem persoonlijk nooit meer een wastafel die zo schuin naar beneden afloopt en ook geen 'platte kraan meer' gewoon een normale ronde hals en ronde knoppen. Haal iedere keer mijn klauwen open aan die scherpe kanten bij het kuisen. Plus die platte straal spettert.
Neem vooral geen beton of andere 'zuigende' oppervlakten maar zorg dat er een afwerklaag over zit dat niet alles gelijk in het materiaal vreet.
Neem zo groot mogelijke tegels zoals al eerder gezegd
Iemand tips voor een onderhoudsvrije badkamer?
Of dingen waar ik om moet denken die juist helemaal niet handig zijn.
Als je badkamermeubelen nog zoekt, kijk dan voor de gein eens in België. Bij de Brico koop je een badmeubelen al voor de helft van wat ze in Nederland kosten.
Neem niet zo'n douchecabine met ronde deuren en tierelantijntjes want tussen alle randjes en hoekjes gaat vuil zitten wat moeilijk schoon te houden is. Recht toe recht aan is makkelijk schoon te houden.
Ik neem persoonlijk nooit meer een wastafel die zo schuin naar beneden afloopt en ook geen 'platte kraan meer' gewoon een normale ronde hals en ronde knoppen. Haal iedere keer mijn klauwen open aan die scherpe kanten bij het kuisen. Plus die platte straal spettert.
Neem vooral geen beton of andere 'zuigende' oppervlakten maar zorg dat er een afwerklaag over zit dat niet alles gelijk in het materiaal vreet.
Neem zo groot mogelijke tegels zoals al eerder gezegd
dinsdag 25 februari 2014 om 18:40
Hoe meer geld je er voor over hebt, hoe minder onderhoud. Er bestaan douchewanden zonder rails, waar je van alles en nog wat af kunt halen, om kan klappen etc. waardoor je het goed schoon kunt maken. Ook een speciale behandeling tegen kalkaanslag is mogelijk.
Kost een paar centen, heb je ook wat.
Kost een paar centen, heb je ook wat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.