balpenstreep van linoleum verwijderen

11-06-2010 17:06 37 berichten
Mijn dochter heeft een balpen te pakken gekregen;

nu heb ik een streep op het linoleum.

Ik heb gegoogeld, daar tips gevonden zoals bewerken met tandpasta en verdunt bleekwater. Ik heb beide geprobeerd; geen resultaat.

Heeft iemand de gouden tip?

Groetjes en alvast bedankt!
Babydoekjes.

Daarmee heb ik balpen van mijn leren stoeltje gekregen.
* rent naar boven *

Ik ga het meteen proberen!
Alle reacties Link kopieren
Of de rest van je linoleum ook met balpen inkleuren

Misschien nagellak remover? Of gewone handzeep.. die werkt bijna met alles
Ja, ik weet het, het klinkt vies/stom

Maar ik denk dat, het het proberen waard is, om het met spuug te proberen. Balpen op een houten vloer, kreeg ik er zo af met spuug.

Succes ermee!
Whaha ik heb nu een mengsel van tandpasta, bleek, alchohol, het 'sap'uit babydoekjes, en oogmake-up remover op mijn vloer zitten, 't is nog niet weg. Ga nog even doorboenen!
En spuug niet te vergeten
Wasbenzine?

Nagellakremover werkt gegarandeerd, maar dan is er waarschijnlijk ook een beetje van je linoleum weg
Gewoon gummen?
Heb net al gekeken, ik heb geen nagellakremover in huis.

Ik ga nu even een gum pakken
Nagellakremover is echt heel agressief, daar lost linoleum in op. Uitkijken daarmee dus.
Grrr, nee heb er nu ook roze en blauwe gum vlekken bij, die zijn nu bijna weg haha
geen nagellakremover dus
Heb je al wasbenzine geprobeerd?
Nee, dat heb ik niet in huis geloof ik.

Misschien heeft mijn vriend dat; er ligt wel een fles met roze vloeistof in de schuur, kan dat het zijn?
Wasbenzine idd

Eventueel thinner
slaolie?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik voel mij echt een huishoudelijke nitwit nu. Geen slaolie, wasbenzine of thinner in huis. Maar dat kan ik morgen uiteraard gaan kopen. Bedankt voor de tips in elk geval!

Heeft HG niet een of andere balpenverwijderaar toevallig? Ik ga het even googelen
De spullies van HG werken niet perse beter dan de HTK-oplossingen, maar kosten meestal heel veel euro's meer.
Ze hebben het ook niet:) Ik denk dat ik op de Uni van de week een chemicus aan zijn haren trek en iets laat uitvinden, gat in de markt
quote:patricia1987 schreef op 11 juni 2010 @ 17:20:

Whaha ik heb nu een mengsel van tandpasta, bleek, alchohol, het 'sap'uit babydoekjes, en oogmake-up remover op mijn vloer zitten, 't is nog niet weg. Ga nog even doorboenen!

Kijk maar uit, voor je het weet onstaan er chemische reacties...
quote:patricia1987 schreef op 11 juni 2010 @ 17:20:

Whaha ik heb nu een mengsel van tandpasta, bleek, alchohol, het 'sap'uit babydoekjes, en oogmake-up remover op mijn vloer zitten, 't is nog niet weg. Ga nog even doorboenen!Het sap? Gewoon met een babydoekje boenen was hier voldoende.
Zat ik net ook al aan te denken,

vooral die combi tandpasta en dan bleekwater eroverheen,

toen dat wegpoetsen en alchol op een doekje, pff

Ik ben nog niet weggebrand dus het zal wel los lopen
Tip: Koop gewoon vlekkentovenaar voor het verwijderen van balpeninkt, gewoon te koop bij Kruitvat...
Vlekkentovernaar is toch voor textiel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven