Bank stofferen

21-12-2007 20:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ooit zijn bank opnieuw laten bekleden? Ik heb een witte bank die heerlijk zit, leuk strak model maar ja wit is erg besmettelijk en wil de bank dus eigenlijk opnieuw laten bekleden in kleur bruin. Heb nog geen offertes opgevraagd maar ben eigenlijk benieuwd wie er ervaring mee heeft en wat diegene qua prijs heeft betaald. Weegt het op tegen het kopen van een nieuwe bank qua prijs?



Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Ah, er zijn meer zie ik.

Heb zelf een Ecru kleurige bank en met 2 kids wordt de bank er niet mooier op. Maar hij zit heerlijk...

Dus ik ben ook erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik gewoon voor een nieuwe gaan,is net zo makkelijk.... :-]
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zit dus ook te twijfelen of ik gewoon niet een nieuwe bank zal kopen maar deze bank is verder gewoon helemaal top, heeft me destijds lange zoektocht gekocht en hoe ik in hemelsnaam ooit de kleur wit heb kunnen kiezen is me een raadsel;-) Ik ga toch maar even een stoffeerder zoeken en een offerte opvragen
Ik was vandaag toevallig bij een stoffeerder. Wij hebben 4 eetkamerstoelen met losse hoezen (hoezen niet meer leverbaar want model is er uit) en 2 banken met hoezen (hoezen niet meer leverbaar want fabriek is failliet). Beiden waren destijds best duur en zijn nog prima, dus wij dachten ook "zonde om nieuw te kopen".



Alleen arbeidsloon voor de 4 stoelhoezen voor de eetkamerstoelen kwam op 1050 euro, excl. de stof. De stof kost gemiddeld 60 euro per m2 en de verwachting was dat er minimaal 10 meter nodig zou zijn. Dat komt dus neer op ca. 1650 euro voor 4 stoelhoezen!!! En dan te bedenken dat ze los bij de leverancier een jaar of 5 terug zo'n 160 euro per hoes moesten kosten.



Wij gaan nu dus maar op zoek naar een nieuwe bank en nieuwe stoelen...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een stoffeer-twijfelaar...

Ik lees dit met interesse, want ik wil ook een stoel laten stofferen... De stoel is ouderwets en van oma geërfd. En op stofferen ben ik kritisch, want mijn opa was stoffeerder en ik heb als kind vaak staan kijken hoe hij werkte.



En ik zit er al een tijd over te piekeren, want inderdaad, het is gruwelijk duur. Bovendien is er veel beunhazerij in de sector. En aangezien mijn opa mij ook wel wat handigheidjes heeft geleerd, ben ik zeer alert op allerlei trucs...



Meubelstof is erg duur, maar Nummerzoveel, 60 euro per vierkante meter? Meubelstof is vaak vier meter breed, soms twee meter. Je zou dan aan 2,5 strekkende meter genoeg hebben voor 10 vierkante meter. Zou je dat niet uit een restant kunnen halen? Bij Lappenland in Oost- en Noord-Nederland heb ik zelf wel eens restanten gehaald voor kussens en kleinere meubels.



Bij mijn stoel speelt nog dat het een ouderwets model is met grote vlakken stof. Hoe groter de oppervlakten, hoe lastiger het stofferen is. En mijn vader durft het niet aan, al heeft hij wel kleinere stoelen voor mij gestoffeerd (zittingen en aparte rugleuningen).



Tips en ervaringen zijn dan ook welkom..
Alle reacties Link kopieren
.
Maisa schreef op 23 december 2007 @ 14:43:



Meubelstof is erg duur, maar Nummerzoveel, 60 euro per vierkante meter? Meubelstof is vaak vier meter breed, soms twee meter. Je zou dan aan 2,5 strekkende meter genoeg hebben voor 10 vierkante meter. Zou je dat niet uit een restant kunnen halen? .
Tja, 60 was het gemiddelde zo'n beetje, maar er zaten er ook tussen van ruim boven de 100 euro. Ik ben een leek, dus ik weet alleen wat ik daar aan prijzen zag staan. Maar goed om te lezen dat dit dus niet perse een fatsoenlijke prijs is... ik zal nog eens verder shoppen!
Overigens, ik ben gister een dagje op pad geweest voor nieuwe stoelen en toen bleek een nieuwe eetkamerstoel (lekker zittend, met armleuningen) zo rond de 160 euro te zijn. Nogal een verschil dus...
Nummerzoveel, hoezen als in losse hoezen die je van de stoel af kunt halen? Zonder ingewikkelde knoopjes en plooitjes? Die kun je toch zelf maken?
@korenwolf



Nou, ik ben niet zo heel handig met een naaimachine. En ik heb het in het verleden als eens door mijn moeder laten proberen, maar die gingen helaas heel snel weer kapot.
Alle reacties Link kopieren
hoi nummerzoveel,

heb je al nieuwe stoelhoezen of bankhoezen?

ik kan ze maken voor jou ? heb je interesse mail even

mvg

honey[
Alle reacties Link kopieren
Maisa schreef op 23 december 2007 @ 14:43:

Hier ook een stoffeer-twijfelaar...

Ik lees dit met interesse, want ik wil ook een stoel laten stofferen... De stoel is ouderwets en van oma geërfd. En op stofferen ben ik kritisch, want mijn opa was stoffeerder en ik heb als kind vaak staan kijken hoe hij werkte.



En ik zit er al een tijd over te piekeren, want inderdaad, het is gruwelijk duur. Bovendien is er veel beunhazerij in de sector. En aangezien mijn opa mij ook wel wat handigheidjes heeft geleerd, ben ik zeer alert op allerlei trucs...



Meubelstof is erg duur, maar Nummerzoveel, 60 euro per vierkante meter? Meubelstof is vaak vier meter breed, soms twee meter. Je zou dan aan 2,5 strekkende meter genoeg hebben voor 10 vierkante meter. Zou je dat niet uit een restant kunnen halen? Bij Lappenland in Oost- en Noord-Nederland heb ik zelf wel eens restanten gehaald voor kussens en kleinere meubels.



Bij mijn stoel speelt nog dat het een ouderwets model is met grote vlakken stof. Hoe groter de oppervlakten, hoe lastiger het stofferen is. En mijn vader durft het niet aan, al heeft hij wel kleinere stoelen voor mij gestoffeerd (zittingen en aparte rugleuningen).



Tips en ervaringen zijn dan ook welkom..




hoi,



ik kan je stoel bekleden , heb je interesse ?

mail even

mvg

honey
Alle reacties Link kopieren
nummerzoveel schreef op 22 december 2007 @ 19:07:

Ik was vandaag toevallig bij een stoffeerder. Wij hebben 4 eetkamerstoelen met losse hoezen (hoezen niet meer leverbaar want model is er uit) en 2 banken met hoezen (hoezen niet meer leverbaar want fabriek is failliet). Beiden waren destijds best duur en zijn nog prima, dus wij dachten ook "zonde om nieuw te kopen".



Alleen arbeidsloon voor de 4 stoelhoezen voor de eetkamerstoelen kwam op 1050 euro, excl. de stof. De stof kost gemiddeld 60 euro per m2 en de verwachting was dat er minimaal 10 meter nodig zou zijn. Dat komt dus neer op ca. 1650 euro voor 4 stoelhoezen!!! En dan te bedenken dat ze los bij de leverancier een jaar of 5 terug zo'n 160 euro per hoes moesten kosten.



Wij gaan nu dus maar op zoek naar een nieuwe bank en nieuwe stoelen...




hoi,



ik kan je nog stoelhoezen maken als je nog interesse hebt ?

mvg

honey
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag toevallig bij een stoffeerder. Wij hebben 4 eetkamerstoelen met losse hoezen (hoezen niet meer leverbaar want model is er uit) en 2 banken met hoezen (hoezen niet meer leverbaar want fabriek is failliet). Beiden waren destijds best duur en zijn nog prima, dus wij dachten ook "zonde om nieuw te kopen".



Alleen arbeidsloon voor de 4 stoelhoezen voor de eetkamerstoelen kwam op 1050 euro, excl. de stof. De stof kost gemiddeld 60 euro per m2 en de verwachting was dat er minimaal 10 meter nodig zou zijn. Dat komt dus neer op ca. 1650 euro voor 4 stoelhoezen!!! En dan te bedenken dat ze los bij de leverancier een jaar of 5 terug zo'n 160 euro per hoes moesten kosten.



wacht even met te kopen, ik kan ook stoelhoezen maken aan een betere prijs, mail even naar mij :

ikhebjelief@msn.com

mvg

honey
Hoi Honey,



Dankjewel voor je aanbod. Maar als ik zo naar de prijzen van stoffen kijk, dan denk ik dat wij evengoed toch maar voor nieuwe stoelen gaan. Stoffen zij zo ontzettend duur, dat nieuwe hoezen volgens mij de moeite niet waard zijn. Bovendien heb ik nu al een poosje flink gezocht en heb ook nog steeds niet de stoffen gevonden die ik zoek. Ik heb wat in mijn hoofd, maar het is niet te vinden. Maar nogmaals, dank voor je aanbod!
Alle reacties Link kopieren
beste nummer zoveel,

stoffen heb je al vanaf 30 eruo

per meter

en voor de stoelhoes te maken, dat ligt eraan welke model je graag hebt, stuur even een foto door welke hoes je graag hebt ?

dan gaan misschien je wensen door



mvg

honey
Alle reacties Link kopieren
hoi nummer zoveel,

stuur een foto door onder dit adres:

milily1959@hotmail.com

mvg

honey
Hoi Honey,



Zoals al eerder gezegd, dank voor je aanbod maar wij hebben inmiddels besloten om toch nieuw te gaan kopen. Ik weet dat er stoffen zijn van rond de 30 euro, maar dat zijn helaas niet de stoffen die ik mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
hoi nummer zoveel,

jammer



voor een gewone stoelhoes vraag ik 100 euro per stuk , zonder het stof

als het met een strik of andere zijn is verschillend naargelang model



mvg

honey
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb mijn bank opnieuw laten bekleden. Het was geen stoffeerklus, aangezien het ging om nieuwe hoezen (Ikea hoezen die niet meer geleverd worden). Maar de beste man (en zijn vrouw, want die zet de stoffen die hij uitmeet in elkaar) die dit zeer goed (!) gedaan heeft, is stoffeerder bij een stoffeerfabriek en wat is zijn grote hobby in zijn vrije tijd? Precies: stofferen tegen vriendelijke prijzen. Hij heeft mij een heel fotoboek laten zien van zijn werk (waar hij natuurlijk hartstikke trots op is).



Ik ben erg tevreden over het resultaat en als je de moeite neemt om goed te zoeken, dan zijn er echt nog wel mensen en stoffen te vinden tegen goeie prijzen. Maar het is wel een beetje liefde speurwerk (wat ik leuk vind om te doen, dus dat geeft niet).

Ik heb zijn mailadres bewaard (tis wel een beetje stugge tukker, dus bedenk van te voren goed wat je vragen zijn. Maar de beste man denkt graag met je mee)

fam.zijderveld@wanadoo.nl



Bij mij ging het zo:

ik heb van te voren zelf een schatting gemaakt van de m2 die ik nodig had, maar daar kan een stoffeerder je ook wel bij helpen lijkt me. Met dat gegeven in mijn achterhoofd ben ik de markt gaan afspeuren naar meubelstof (neem echt meubelstof, want dat is zware kwaliteit en scheurt niet). Ik heb een restpartij op de kop kunnen tikken (beige/zandkleurige rib) die vanwege restant 15 euro p.m2 was. Het was echt goed rekenen of ike r wel genoeg aan had, want als een stoffeerder halverwege zijn klus erachter komt dat er een m2 tekort is, heb je toch wel een groot probleem. Dus goed (uit laten) rekenen! Dan waren zijn kosten (dus zonder stof) ca. 200 euro. Al met al heb ik een nagelnieuwe bank terug voor ca. 450 euro (stof was echt wel minimaal 200 euro) en heb ik mijn oude hoezen nog, dus kan ik nog eens wisselen.



Maar ik vermoed dat een stoffeerklus bij deze man net zo duur is als een nieuwe hoes laten maken, want het zal evenveel werk zijn (misschien is naaien zelfs ingewikkelder dan vastzetten). Je bent trouwens wel even je bank kwijt, want die wil een stoffeerder wel hebben voor het passen en meten.



Succes
Alle reacties Link kopieren
wij hebben onze (martin visser) bank opnieuw laten bekleden. Stof was over de 100 euro. Bij elkaar kostte het 1.000 euro.



Voor deze bank vond ik het dat bedrag waard, hij is weer als nieuw en voor 1000 euro koop je bij lange na geen nieuwe.



Voor een ikea bank zou ik het niet uitgeven (die staat hier ook en kan ook wel een nieuwe hoes gebruiken, model stromstad, dus ook al uit assortiment)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze twee Leolux banken laten bekleden. Die had ik ooit tweedehands gekocht en ze zaten nog prima alleen bleek de leren bekleding niet bestand tegen katten... Het kostte iets van ¤ 1000 en 't ziet er perfect uit. Twee "nieuwe" banken voor een prijs waarvoor in elk geval in deze kwaliteitsklasse niets te vinden is :)



Voor degenen die nieuwe hoezen zoeken voor ikea banken: kijk eens op www.bemz.com Keuze uit allerlei stoffen, ook voor banken/stoelen die inmiddels uit de collectie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nancy,

Zou je misschien ook kunnen zeggen waar je de bank hebt laten stofferen? Dan hoef ik misschien niet verder te zoeken.

Groeten Mariejo
nancy1 schreef op 19 januari 2008 @ 14:17:

wij hebben onze (martin visser) bank opnieuw laten bekleden. Stof was over de 100 euro. Bij elkaar kostte het 1.000 euro.



Voor deze bank vond ik het dat bedrag waard, hij is weer als nieuw en voor 1000 euro koop je bij lange na geen nieuwe.



Voor een ikea bank zou ik het niet uitgeven (die staat hier ook en kan ook wel een nieuwe hoes gebruiken, model stromstad, dus ook al uit assortiment)
Ik heb bij iemand in Purmerend 4 oude stoelen laten bekleden. 1 moest ook gelijmt worden en ze moesten worden opgevult, enz. enz. Kostte me 235 euro, incl. stof en rondom van die nagels... mooi geworden. :-)



Maisa.. ik zou die oude stoel zeker laten opknapen. Vraag eens rond bij collega's, enz. Zo ben ik ook aan dit adresje gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven