Batterijverbruik ledlampjes

20-11-2014 21:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag van die miniledlampjes gekocht bij de Action (40 stuks langs een metalen draadje). Er moeten drie AAbatterijen in het batterijdoosje.

Nu vraag ik me eigenlijk af hoeveel die lampjes verbruiken? Ik heb ze vanavond al een uur of vijf aan en het leek of ze wat minder fel waren dan aan het begin. Maar die dingen zouden toch juist erg zuinig moeten zijn?

Iemand een idee?

Als ze na een paar avonden leeg zijn bewaar ik ze wel tot de kerst, maar het staat zo gezellig

Het zijn dit soort lampjes:

Geen idee, maar als ze leeg zijn, stop je er toch gewoon nieuwe batterijen in.
quote:Starshine schreef op 20 november 2014 @ 21:54:

Geen idee, maar als ze leeg zijn, stop je er toch gewoon nieuwe batterijen in.Ja, maar elke keer drie batterijen is toch een beetje jammer en wordt best prijzig uiteindelijk. Vooral omdat het gewoon maar wat decoratie is, waar ik het grootste deel van de avond niet eens echt naar kijk.
Ik heb ook wel eens zulke dingen gehad en in mijn inieminikerstboompje zit ook zo'n snoer.

4 batterijen gaan er bij mij in en daar doe ik zeker een kerstperiode mee.
quote:S0LEIL schreef op 20 november 2014 @ 22:21:

Ik heb ook wel eens zulke dingen gehad en in mijn inieminikerstboompje zit ook zo'n snoer.

4 batterijen gaan er bij mij in en daar doe ik zeker een kerstperiode mee.

Ah, oke! Dan doe ik 'm gewoon nog niet elke avond aan. Al is een keertje batterijen vervangen geen probleem natuurlijk.

Ik vond net ergens een indicatie dat 20 lampjes met 3xAA zo'n 30-50 uur kunnen branden, dus als dat de helft is met 40 lampjes, dan zijn dan niet heel veel avonden
Dan koop je wat oplaadbare batterijen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:LoiseauCoureur schreef op 20 november 2014 @ 21:57:

[...]

Ja, maar elke keer drie batterijen is toch een beetje jammer en wordt best prijzig uiteindelijk. Vooral omdat het gewoon maar wat decoratie is, waar ik het grootste deel van de avond niet eens echt naar kijk.Tja. Je hoeft het niet te kopen.
quote:himalaya schreef op 20 november 2014 @ 22:37:

Dan koop je wat oplaadbare batterijen.Dat zou ik ook doen.
Haha, het is ook een nonvraag Was gewoon wat verbaasd, omdat ik altijd dacht dat die ledlampjes extreem veel zuiniger waren dan 'gewone' lampjes en dat je ze bij wijze van spreken wekenlang fulltime aan kon laten staan , maar dat blijkt dus een beetje tegen te vallen.

Oplaadbare batterijen is ook een idee.. anyway, ik ga mijn bed eens opzoeken. En de lichtjes uitdoen
Ik heb 4 snoeren met 50 ledlampjes van de hema , van die bolletjes kerstverlichting

3 AA batterijen per snoer en de lampjes deden het na 6 uur al niet meer!

Ze schijnen bijna geen stroom te verbruiken ? Alles behalve dus...

Je gaat er vanuit dat ze zeker minimaal n kerst mee kunnen gaan

En andere batterijen kopen is idd een optie maar dat is niet de bedoeling als er aan wordt gegeven dat ze energiezuinig zijn!

Oplaadbare Mss ook...

Maar daar gaat het niet om

En van die bijdehandte opmerkingen om ze niet te kopen slaat nergens op!

Mss is het handig om aantal branduren aan te geven op het doosje

Dan weet je waar je aan toe bent
quote:Tvkast schreef op 06 december 2014 @ 13:42:

Ik heb 4 snoeren met 50 ledlampjes van de hema , van die bolletjes kerstverlichting

3 AA batterijen per snoer en de lampjes deden het na 6 uur niet meer.

Je gaat er vanuit dat ze zeker minimaal n kerst mee kunnen gaan

En andere batterijen kopen is idd een optie maar dat is niet de bedoeling als er aan wordt gegeven dat ze energiezuinig zijn!

Oplaadbare Mss ook...

Maar daar gaat het niet om

En van die bijdehandte opmerkingen om ze niet te kopen slaat nergens op!

Mss is het handig om aantal branduren aan te geven op het doosje

Dan weet je waar je aan toe bent

Ik vind het bijzonder dat je verwacht dat je 50 lampjes het de hele kerst blijven doen op 3 batterijen.

En aangeven hoeveel branduren: dat zal ook nog wel (behoorlijk wat) verschillen of je long-life Duracell batterijen neemt, of 12 voor een euro van de eurowinkel.

Dat zou een groot doosje worden om dat allemaal te vermelden..

Investeer in oplaadbare batterijen en een oplader, daar heb je op heel veel momenten lang plezier van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga er zeker niet vanuit dat ze maar 6 uur doen ( en nee niet van die goedkope rommel batterijen)

Led is zeer energiezuinig en daar ga ik dan ook vanuit als dat op het doosje staat

Het gaat om het principe

Of het nu gewone batterijen zijn of oplaadbare

Een indicatie van verbruik of branduren is een nuttige vermelding naast die kilometer tekst die op en in het doosje staan

En vind het zeker niet overbodig!

Daarna kun je zelf de beslissing nemen om evt lampjes op net te kopen..
Ik koop ze alleen met een snoer en een stekker. Ik vind het werken hoor, dat vervangen van die batterijen. Telkens moet je dat uit je luie stoel opstaan om batterijen te wisselen.

Dat snoer valt echt niet op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Welke ik gekocht heb waren helaas niet verkrijgbaar met een stekker

Anders had ik hier uiteraard gelijk voor gekozen...😉

Maar heb nog een travootje liggen

Dussss gaat ie alsnog aan de netstroom
Je kunt de batterijen ook vervangen door een universele voeding welke je in stelt op 4,5 Volt.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb ledlampjes in mijn boom en vorig jaar heb ik geloof ik één keer gedurende de kerstperiode de batterijen moeten vervangen. En ik heb de lichtjes in principe altijd aanstaan als ik thuis ben, dus ik vond dat de batterijen nog best lang mee gingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven