Bed&Breakfast schoonmaken

17-04-2013 14:56 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn onlangs begonnen met een Bed&Breakfast, ik help me moeder regelmatig bij het schoonmaken van die kamers,

nu vroeg ik me af of we eigenlijk i.v.m. de veiligheid geen handschoenen moet dragen?

Wat zouden jullie doen?
Dank je, BGB, dit wilde ik altijd al weten over schurft.

In je laatste link staat dit:

quote:Transmissie:

via huidcontact.

langdurig (meer dan 15 minuten) huidcontact nodig (bedpartners, ouderlijke verzorging, intensief zorgcontact in instelling)

Besmetting vooral door onvolwassen larven en nimfen, zij verlaten de huidgangen en zwermen uit over de huid.

Besmetting via kleding en beddengoed komt zelden voor.Nou, duidelijk. Geen handschoenen nodig bij het verschonen van het beddengoed, tenzij je er langer dan 15 minuten over doet.
Iew, krijg overal jeuk van het gepraat over schurft in dit topic.

Ik draag alleen handschoenen als ik met een schuursponje en Cif onder de rand van het toilet ga schrobben (met een borstel krijg je het nooit echt goed schoon). Maar ik maak nergens anders schoon dan thuis (of soms bij mijn ouders). Als je die huishoudhandschoenen niet fijn vind kan je medische handschoenen gebruiken. Als je de goede maat hebt zitten ze als een tweede velletje om je handen en dat vind ik makkelijker dan die onmundige grote huishouddingen.
quote:Beeldig schreef op 17 april 2013 @ 17:47:

In je laatste link staat dit:

[...]

Nou, duidelijk. Geen handschoenen nodig bij het verschonen van het beddengoed, tenzij je er langer dan 15 minuten over doet.

Maar er staat ook dat ze in wasserettes vaak uitbraken hebben; die stoppen één besmet laken toch ook niet in 15 lange, lange minuten in een machine?

Nou, maakt ook niet uit....ik kan me goed voorstellen dat je het fijner vindt werken mét handschoenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Beeldig schreef op 17 april 2013 @ 17:47:

-)Je wilde niet ook nog plaatjes er van zien? Zeg maar, hoor!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dank je, ik heb nu ook smetvrees.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb jaren in de toeristische sector gewerkt: Ik draag altijd handschoenen bij het poetsen van het sanitair en het legen van prullenbakken en beddengoed afhalen. Je hebt geen idee wat ze in bed uitspoken, dus dat vind ik wel zo fris;-).

Het gewone afstof-stofzuig-dweil werk doe ik zonder handschoenen. Ik gebruik niet veel zeep en qua dweil heb ik er zo een die ik er niet af te halen, die kan ik uitwringen in de emmer.

Overigens beschermen handschoenen ook niet altijd... ik maak nu prive schoon bij mensen, stoot een geel emmertje om, zie dat vallen in mijn ooghoek, grijp er automatisch naar om op te vangen, emmertje kiept om, en er steekt een gebruikte insulinenaald in mijn arm. Daar helpt geen handschoen tegen. Dus als er nu wat omvalt en ik zie niet goed wat het is, al is het een vaas van 3000 euro omvalt, laat ik hem gewoon vallen;-).

En op naar de dokter voor een bloedtest.

Overigens heb ik door het werk wel een soort van schoonmaaktik over gehouden. Een blikopslag door de kamer en ik zie al dat ene stofje al liggen... En op vakantie ben ik ook niet d emakkelijkste gast;-). Want ik weet dat het altijd beter kan;-).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2013 @ 18:38:

[...]

Je wilde niet ook nog plaatjes er van zien? Zeg maar, hoor! Maak me gek maak me wild!
quote:Beeldig schreef op 17 april 2013 @ 16:01:

Maarre... TO, wat ligt er in die kamers? Als er dood en rottend ongedierte ligt, zou ik voor je eigen welzijn even handschoenen aantrekken ja. Maar in alle andere gevallen denk ik dat het veilig zonder kan.

Dus vertel, hoe smerig is die Bed & Breakfast van je moeder. Nee dood en rottend ongedierte ligt er (gelukkig) niet, ik bedoel gewoon bij het verschonen van het bed, schoonmaken van toilet en douche, dat soort taken.
quote:Beeldig schreef op 17 april 2013 @ 17:27:

Toilet zou ik ook met handschoenen aan doen ja, maar de kamers? Ik stel me zo voor dat het schoonmaken dan bestaat uit afstoffen, stofzuigen, bedden verschonen? Ik zou niet weten welke ziektes je daarvan op zou kunnen lopen.Platjes / schaamluis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven