behangen!

13-11-2013 19:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
As zondag komen vrienden ons helpen met behangen. Ik heb pip behang. Nou heb ik gelezen dat ik de muur moet voorstrijken, kan ik dat morgen doen en dan zondag behangen? En moet ik dan een heel pakje behangplaksel aanmaken? Kan ik dat bewaren? Verder nog goede tips of ervaringen?
Ik zou nooit zelf gaan behangen eigenlijk, ik zou het door iemand laten doen die er verstand van heeft zodat het in ieder geval goed gebeurd... dat is mijn tip haha
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Voorstrijken is maar zelden nodig. Wat je zou kunnen doen een kwartiertje voor je gaat behangen is de muur met een plantenspuit in te spuiten met water zodat de muur niet gortdroog is, want als dat zo is dan zuigt de muur in één klap alle behangplaksel op en krijgt het behang geen gelegenheid om zich goed te hechten. Dus je moet de muur een beetje verzadigen.

Wat mij betreft is voorstrijken geldklopperij.
Als het vlies behang is dan moet je de muren latexen met witte latex om te voorkomen dat oneffen heden doorschijnen en de lijm in je muur trekt. Bij vlies behang moet je het behang niet insmeren maar de muur insmeren met een grote roller. Ik denk dat het pip behang wat jij hebt ook vlies is, zo uit mijn hoofd ( ik ben bekend qua werk in deze branche ;))
Nou, ik heb pip vliesbehang gegoogled, maar het is meest papierbehang hoor.
Nee is vliesbehang wat we hebben.
Kant en klare lijm in een emmer kopen, lijm op de muur en vliesbehang er op. Heb het dit jaar voor het eerst gedaan en het was super makkelijk. Geen behangtafel nodig. Voorstrijken hangt af van het soort muur dat je gaat behangen. Bij mij een glad gestucte muur met latexverf, daar was het niet nodig.
quote:Cateautje schreef op 13 november 2013 @ 19:52:

Voorstrijken is maar zelden nodig. Wat je zou kunnen doen een kwartiertje voor je gaat behangen is de muur met een plantenspuit in te spuiten met water zodat de muur niet gortdroog is, want als dat zo is dan zuigt de muur in één klap alle behangplaksel op en krijgt het behang geen gelegenheid om zich goed te hechten. Dus je moet de muur een beetje verzadigen.

Wat mij betreft is voorstrijken geldklopperij.

+ 1

Pip behang is wel een heel duur soort behang, niet echt iets om mee te experimenteren. Ik, als zeer ervaren amateur behanger, heb het twee keer voor iemand anders op de muur geplakt. Het is duur, masr wel fantastisch spul!
Zelf behangen is oorlog, in ieder geval hier.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven