Belangrijke spullen

28-05-2019 23:03 64 berichten
Ik ben even nieuwsgierig. Kunnen jullie binnen een minuut belangrijke spullen zoals je schooldiploma en reservesleutel van de auto vinden?
Ik doe altijd mijn best om alles op een vaste plek te leggen, maar net heb ik toch een uur moeten zoeken naar mijn reservesleutel. Die lag op een van de vier mogelijke plekken, helaas onder ongeveer 300 kerstkaarten waarvan ik niet weet waarom die ook in die la lagen. De eerste keer (het was de eerste plek waar ik zocht) had ik hem dus gemist. De reservesleutel had ik overigens niet eens nodig, maar ik las er iets over en toen bedacht ik dat ik ook aan een ander moet kunnen uitleggen waar hij ligt.

Weet jij precies waar je belangrijke spullen liggen?

Totaal aantal stemmen: 106

Ja (63%)
Nee (16%)
Soms (21%)
Alle reacties Link kopieren
Een bron van frustratie, veel te veel onbelangrijke troep in huis waardoor de belangrijke spullen altijd zoek zijn...
Alle belangrijkste spullen liggen in de kluis!
Ja, belangrijke dingen weet ik wel te vinden. Hebben een vaste plek.

Veel onbelangrijke dingen ook trouwens, ik ben zelden wat kwijt (maar moet wel een stapel papieren doorkijken omdat ik te lui ben om alles netjes in mapjes/ordners te doen)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik pak dat idd zo. Heb een kluis, daar liggen de belangrijkste dingen in :)
Droom19 schreef:
28-05-2019 23:07
Alle belangrijkste spullen liggen in de kluis!
Waar ligt de code!?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb soms ingevuld.
Want ondanks dat ik denk dat de belangrijke dingen een vaste plek hebben, grijp ik toch vaak mis of ben langer aan het zoeken dan ik zou willen.
Overigens had ik laatst ook de reservesleutel van mijn auto nodig en die wist ik wel meteen te vinden :)
Hangt maar van de definitie "belangrijk" af.

Ik heb geen rijbewijs en dus ook geen auto-sleutel.
En mijn diploma zit in de bankkluis van mijn ouders.

Maar ik zou bij brand toch écht wel mijn handtas, telefoon en katten willen mee-hebben.
Schooldiploma nee, paspoort, portemonnaie en sleutels ja.
Ja, reisdocumenten, reservesleutels en diplomamappen hebben een vaste plek.
Abejoha schreef:
28-05-2019 23:05
Een bron van frustratie, veel te veel onbelangrijke troep in huis waardoor de belangrijke spullen altijd zoek zijn...
We hebben dus net al die kerstkaarten weg gemikt, met uitzondering van speciale gevallen. Geen idee waarom ik ze bewaarde. Op de een of andere manier vind ik het in januari niet kunnen om ze weg te gooien, maar er kijkt nooit meer iemand naar.
Wisselend, we hebben vaste plekken maar soms slaat de paniek van het ‘misschien niet kunnen vinden’ toe die zijn ontwikkeld in tijden waarin we minder organisatie skills toepasten. En dan vind ik veelal niets. :-D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Reservesleutels in de kluis vind ik helemaal niet handig. En mijn (belangrijkste) diploma past daar niet eens in. Niet dat ik denk die ooit nog nodig te hebben....
Paspoort zit altijd in mijn tas, evenals portemonnee en sleutels. Reservesleutels van de fietsen in een jampotje in de keuken. Dat is al best geordend, maar de aankoopbon van een wasmachine of ander duur apparaat zit ergens in mijn stapeltjessysteem (jaargangen ‘belangrijke post’ in Ikea-dozen).
Allerlei codes van mijn WiFi en provider zitten bij mijn vriend in een ordner. Die wilde ik veilig stellen.
Het is niet ideaal.
Ik vind diploma's helemaal niet belangrijk genoeg om te pakken bij brand of wat dan ook.

Polisnummers van mijn verzekeringen, eigendomsbewijs van mijn huis. Mijn kinderen, kat en vent. Autosleutels en wegwezen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-05-2019 23:16
2.11% gewijzigd
Ja, belangrijke en kostbare zaken in de kluis.
Ik ben ook best nog wel eens iets kwijt. Het meeste heeft een vaste plek, maar soms blijft iets ergens steken onderweg richting de bewaarplek.
Rosalind schreef:
28-05-2019 23:13
Reservesleutels in de kluis vind ik helemaal niet handig. En mijn (belangrijkste) diploma past daar niet eens in. Niet dat ik denk die ooit nog nodig te hebben....
waarom vind je reservesleutels in de kluis niet handig?
Whomi schreef:
28-05-2019 23:16
waarom vind je reservesleutels in de kluis niet handig?
Omdat we die best vaak nodig hebben.
Rosalind schreef:
28-05-2019 23:13
Mijn vriend had laatst een sollicitatie waarbij alles mee moest. Hij staat notabene geregistreerd als beroepsbeoefenaar, maar ze wilden dus zowel vwo- als universiteitsdiploma. Die pakte hij zo uit zijn keurige ordner.
Ook de niet belangrijke spullen kan ik altijd direct vinden. Weet ook bijna altijd precies wat er nog in voorraad is. Voordeel: ik grijp zelden mis.
Nadeel: iedereen die iets niet kan vinden vraagt dat aan mij.

Stomme tic, zeg maar.
Nooit over nagedacht eigenlijk. Is het echt belangrijk dat allemaal mee te nemen/zo te kunnen pakken?

Bij brand ga ik toch echt alleen voor de veestapel, kind en man.. De rest is bijzaak toch?!
Ik zou als het lukt alleen mijn fotoboeken van de kinderen en mijn harde schijf willen hebben. Maar als dat niet lukt. Jammer.
Ik vond laatst de reservesleutel van mijn auto terug toen ik een buitenbloempot leeghaalde omdat de zomerbloeier van vorig jaar nu echt vervangen moest worden. Die sleutel moet een hele tijd een wekelijkse scheut water doorstaan hebben... :P
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Eigendomsbewijs van mijn huis? Daarvan heb ik dus echt geen idee waar dat ligt. Ik denk in het stapeltje van 2010, hoop ik. Is dat een belangrijk document?
Mijn paspoort ligt in een la. Dat heb ik nooit bij me, tenzij ik weet dat ik het nodig heb.

Diploma's en andere belangrijke documenten liggen in Nederland bij mijn ouders in de kluis. Daar weet ik ook de code van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven