Belangrijke spullen
dinsdag 28 mei 2019 om 23:03
Ik ben even nieuwsgierig. Kunnen jullie binnen een minuut belangrijke spullen zoals je schooldiploma en reservesleutel van de auto vinden?
Ik doe altijd mijn best om alles op een vaste plek te leggen, maar net heb ik toch een uur moeten zoeken naar mijn reservesleutel. Die lag op een van de vier mogelijke plekken, helaas onder ongeveer 300 kerstkaarten waarvan ik niet weet waarom die ook in die la lagen. De eerste keer (het was de eerste plek waar ik zocht) had ik hem dus gemist. De reservesleutel had ik overigens niet eens nodig, maar ik las er iets over en toen bedacht ik dat ik ook aan een ander moet kunnen uitleggen waar hij ligt.
Ik doe altijd mijn best om alles op een vaste plek te leggen, maar net heb ik toch een uur moeten zoeken naar mijn reservesleutel. Die lag op een van de vier mogelijke plekken, helaas onder ongeveer 300 kerstkaarten waarvan ik niet weet waarom die ook in die la lagen. De eerste keer (het was de eerste plek waar ik zocht) had ik hem dus gemist. De reservesleutel had ik overigens niet eens nodig, maar ik las er iets over en toen bedacht ik dat ik ook aan een ander moet kunnen uitleggen waar hij ligt.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:07
dinsdag 28 mei 2019 om 23:08
dinsdag 28 mei 2019 om 23:09
We hebben dus net al die kerstkaarten weg gemikt, met uitzondering van speciale gevallen. Geen idee waarom ik ze bewaarde. Op de een of andere manier vind ik het in januari niet kunnen om ze weg te gooien, maar er kijkt nooit meer iemand naar.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:11
Wisselend, we hebben vaste plekken maar soms slaat de paniek van het ‘misschien niet kunnen vinden’ toe die zijn ontwikkeld in tijden waarin we minder organisatie skills toepasten. En dan vind ik veelal niets.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:14
Paspoort zit altijd in mijn tas, evenals portemonnee en sleutels. Reservesleutels van de fietsen in een jampotje in de keuken. Dat is al best geordend, maar de aankoopbon van een wasmachine of ander duur apparaat zit ergens in mijn stapeltjessysteem (jaargangen ‘belangrijke post’ in Ikea-dozen).
Allerlei codes van mijn WiFi en provider zitten bij mijn vriend in een ordner. Die wilde ik veilig stellen.
Het is niet ideaal.
Allerlei codes van mijn WiFi en provider zitten bij mijn vriend in een ordner. Die wilde ik veilig stellen.
Het is niet ideaal.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:15
dinsdag 28 mei 2019 om 23:16
Mijn vriend had laatst een sollicitatie waarbij alles mee moest. Hij staat notabene geregistreerd als beroepsbeoefenaar, maar ze wilden dus zowel vwo- als universiteitsdiploma. Die pakte hij zo uit zijn keurige ordner.
dinsdag 28 mei 2019 om 23:18