Ben ik echt zo'n viezerik?

31-08-2010 17:03 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam er een klasgenootje bij mij thuis. Ik leidde haar rond, en op de slaapkamer aangekomen waar mijn kat op bed lag te slapen, keek ze me verschrikt aan.

"Iehh laat jij jouw kat op bed slapen, wat ben jij een viezerik! Dat vind ik nou echt heel ranzig!"

Eh.. tsja.. mijn kat slaapt wel eens op mijn bed ja, ook op de bank of op het kleed of op zijn kussen.

Ik vind dat niet vies... Er zitten toch wel overal kattenharen...

Zijn er nog meer mensen die dit doen, of ben ik echt zo'n viezerik?
Overdag heb ik een sprei op mijn bed en mogen de katten op bed (op het sprei) als ik naar bed ga gaan de katten de slaapkamer uit. Ik kan niet slapen van katten die mijn tenen proberen te vangen, over het bed rennen en geaaid willen worden.

Laatst liep ik in de ikea met mijn moeder en kwamen we langs de spreien (of is het spreis?) "Wie heeft er nu tegenwoordig nog een sprei?!" Riep mijn moeder. Ben ik nou echt zo ouderwets?
Ik heb 3 katten, maar die van mij mogen zeker niet op mijn bed. Los van het feit dat ik die haren niet in mijn bed wil, vind ik het persoonlijk ook vies. Katten zijn hele schone dieren, maar wanneer poezebeest op de kattenbak geweest is, gaat ie echt niet altijd direct eerst zijn pootjes uitgebreid schoonlikken voor ie ergens anders naar toe loopt. Daarom vind ik het niet echt fris. Wandelt ie van de kattenbak vervolgens over mijn kussen heen waar ik weer met mijn hoofd op ga liggen. Nee dank je.

Om die reden mogen ze bv ook niet op tafel en niet op het aanrecht komen. Vind ik gewoon niet echt fris (nog los van het feit dat ik dan telkens overal haren heb liggen. Ook niet echt lekker bij het eten (koken)).

Lijkt alsof ze weinig mogen, maar ze mogen gewoon gezellig bij me op schoot liggen of op heleboel andere plekjes waar ze erg graag liggen . Op de bank alleen op een apart dekentje, maar dat is meer voor de haren (die krijg ik er anders amper meer af).

Overigens vind ik iemand die zijn kat wel op bed laat liggen niet direct een enorme viezerik. Wat iets anders betreft ben ik misschien wel minder helder dan iemand anders (ik ben bv voor mijn gevoel altijd net te laat met het schoonmaken van de badkamervloer. Dan liggen er allemaal haren op de vloer en denk ik ook: gatver... dat moet ik echt nodig schoonmaken ).
quote:Uggla schreef op 31 augustus 2010 @ 21:51:

Overdag heb ik een sprei op mijn bed en mogen de katten op bed (op het sprei) als ik naar bed ga gaan de katten de slaapkamer uit. Ik kan niet slapen van katten die mijn tenen proberen te vangen, over het bed rennen en geaaid willen worden.

Laatst liep ik in de ikea met mijn moeder en kwamen we langs de spreien (of is het spreis?) "Wie heeft er nu tegenwoordig nog een sprei?!" Riep mijn moeder. Ben ik nou echt zo ouderwets?Vind ik eigenlijk best een goed idee
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 31 augustus 2010 @ 21:57:

[...]

Vind ik eigenlijk best een goed idee

Ik ook!

Maar gaat hem hier niet worden, want manlief vindt dat zeker niets.

En dan moet ik boven zoveel meer op gaan bergen (anders gaan ze op mijn schone (of vuile) was liggen of in mijn kleerkast zitten of met mijn muziekinstrumenten spelen). Nee, dat gaat hem toch niet worden...
Het bed van Slofje: DE HEMEL! Dat is toch elke dag een feestje?
Nope
Ik vind het altijd erg knus als poes bij ons ligt te knorren. Hij is meestal buiten 's nachts en maar heel af en toe binnen. Dan mag hij lekker op bed. Toen hij nog erg klein was lag hij altijd tussen ons in onder het warme dekbed. Op zijn rug en pootjes over het dekbed. Zag er niet uit .

Nu ligt hij aan het voeteneind bovenop het dekbed. En ach de een vind het smerig en de ander niet. Ik kan niet altijd rekening houden met een ander. Zolang wij er hier thuis geen problemen mee hebben is er niets aan de hand.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 01 september 2010 @ 08:02:

Het bed van Slofje: DE HEMEL! Dat is toch elke dag een feestje?

Feestje voor de katten ja . Dit was eigenlijk een toevalstreffer hoor. Ze liggen bijna nooit allemaal op bed (er miste er trouwens nog 1 ). Normaliter slapen er 's nachts 4 op bed. Ik heb er absoluut geen problemen mee, ze mogen bij mij overal komen, ook op het aanrecht. Ooit zei iemand tegen mij, toen 'ie dat zag, nou bij jou kom ik nooit eten. Nou jammer dan, kan er niet mee zitten hoor. Tis mijn huis en mijn leven en vriend vind het allemaal ook oke.

Ik heb ook een Ikea-sprei Daar mogen de katten op, die sprei ligt er trouwens ook gewoon 's nachts, en als het koud is vinden ze het heerlijk om onder de sprei te liggen. Onder het dekbed komen ze niet, dat vind ik niet echt fris. Maar boven het dekbed vind ik het ook erg gezellig, zo'n ronkende motor

(op het aanrecht mogen ze trouwens niet, wat niet wil zeggen dat ze het niet doen...)
quote:_Domi_ schreef op 01 september 2010 @ 14:55:

(op het aanrecht mogen ze trouwens niet, wat niet wil zeggen dat ze het niet doen...)

inderdaad, wie weet wat ze allemaal uitspoken als je bent werken.

"nee hoor mijn katten komen NOOIT op het aanrecht" en zo gauw je de deur uit bent is het feest
hahaha slofje die foto's wat grappig!

Maarrehh 7 katten op bed gaat me te ver.

In het begin mocht onze kat niet op bed majaaa toen werd ik eens wakker met een heeel dottig snoetje die lepeltje lepeltje lach met mij. Hij lag zo heerlijk te slapen dat ik hem maar niet wakker heb gemaakt. Dat gebeurde nog eens en nog eens en toen was het gebeurd. Kat mag op bed, vond kat. Wij vonden van niet maar waren niet erg consequent
Oh Slofje, zo ligt mijn kat ook altijd en ik dacht dat ze de enige was.............. Heeft die van jou ook zo'n zacht buikje?
leuke foto's, zie de kat genieten :-)

Onze pers ligt ook wel eens op bed, hij komt eigenlijk overal wel, beetje verwend... Er dan is er dus ook overal haar maar dat hoort erbij. In ons huis komen alleen dierenvrienden, dus hebben er geen last van. Mijn vriendin die niet van dieren houdt komt niet meer op bezoek sinds de kat er is, ze weet wel dat ik mijn kat voor niemand zou wegstoppen (in een aparte kamer of zo). Er komt binnenkort nog een katje bij en die mag ook het hele huis in! Buiten komen ze niet.

Met een goede borstel en een krachtige stofzuiger kom je al een heel eind.
Mijn honden slapen niet bij mij in bed, dat gaat me echt wat te ver, maar 's ochtends komen ze ons wel samen wakker maken en ja, dan liggen ze een half uurtje bij ons.

Natuurlijk zorgt dat soms voor wat hondenhaar in bed, maar ik verschoon het bed 2 x per week en ik vind het niet vies. En aangezien Lolapop-man er ook geen problemen mee heeft (hij moppert een beetje voor vorm maar vindt het eigenlijk ook heel gezellig) houden we het lekker zo.

Als mijn bezoek hier opmerkingen over zou maken zou ik ze dat toch wel kwalijk nemen; zij hoeven toch niet in mijn bed te slapen?

Eerlijk gezegd heb ik er dan weer wel moeite mee als ik een hapje ga eten bij vrienden en de katten lopen over het aanrecht. Daar wordt toch ook mijn eten bereid en dat vind ik niet echt fris.
quote:lolapop2 schreef op 01 september 2010 @ 16:20:

En aangezien Lolapop-man er ook geen problemen mee heeft (hij moppert een beetje voor vorm maar vindt het eigenlijk ook heel gezellig) houden we het lekker zo.

Haha dat doet mijn vriend ook, erover mopperen maar stiekem de kat bijna doodknuffelen

We hebben hier wel geluk, onze kat is niet zo lening, dus op het aanrecht raakt hij niet. Bovendien is hij niet zo gesteld op bezoek dus hij zal dan ook niet op tafel springen ofzo.
quote:Slofje schreef op 01 september 2010 @ 13:20:

[...]

Feestje voor de katten ja . Dit was eigenlijk een toevalstreffer hoor. Ze liggen bijna nooit allemaal op bed (er miste er trouwens nog 1 ). Normaliter slapen er 's nachts 4 op bed. Ik heb er absoluut geen problemen mee, ze mogen bij mij overal komen, ook op het aanrecht. Ooit zei iemand tegen mij, toen 'ie dat zag, nou bij jou kom ik nooit eten. Nou jammer dan, kan er niet mee zitten hoor. Tis mijn huis en mijn leven en vriend vind het allemaal ook oke.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hahahah, daar kan ik naar blijven kijken, wat een leuke foto' s.

Ik heb al katten van heel jongs af aan en alle katten hebben geleerd nooit op het aanrecht te mogen. En ik vind dat vies, en ze mogen niet bij etenswaren komen. Ook niet op tafels enz.

Vandaag sinds ik katten heb heeft een van mij kat mij voor schut gezet. Die zag ik opeens langsrennen met een tartaartje in zijn bek wat ik daar had liggen om zo te maken. In zo'n 25 jaar nog nooit gebeurd. En er stonden gewoon brokken voor hem nog hoor.

Zo maar even kijken in de vriezer wat ik dan ga eten vanavond.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Toen ik katten had bij mijn ex vriend sliepen die gewoon in de huiskamer, ze kwamen nooit op de slaapkamer.

Bij een ander ex vriendje van me lag de kat wel vaak in bed bij ons, wat ik af en toe gezellig vond maar soms vervelend. Kwam ze tegen me aanliggen en maar schoppen en krabben in haar slaap. Maar haar buiten de deur zette hielp ook niet, dan zat ze de hele nacht te mauwen voor de deur.

Ik vind het niet echt vies, maar zou een kat liever op bed hebben liggen.

Ligt er ook aan hoe erg ze verharen.
De ene kat mag wel op bed, de andere niet.. De kat die wel mag is een neurotische poetser, die wast zichzelf de hele dag door. Die andere is een varkentje, al veegt ie wel zijn pootjes aan het deksel van de bak voor ie daaruit komt...

En het is vast vies, dat wordt het bed ook van zweet en andere lichaamssappen. Goede reden om het vaak te verschonen.
Als je in je neus peutert op je werk en je eet het op waar iedereen bij is terwijl je met je andere hand aan je blote reet krabt, DAN ben je een viezerik.

Het valt met jou dus nog best wel mee.
Mijn katten mogen wel op bed maar niet op de tafel of op het aanrecht. Dat vind ik wel vies. Tafel moet ik ze nog wel eens afjagen maar gelukkig zitten ze nooit op het aanrecht.
Het Viva forum is papaja.
Mijn katten mogen absoluut niet in de slaapkamer. Maar das meer omdat ze gruwelijk irritant zijn (als in het filmpje van simon) en ik dus de hele nacht wakker zou liggen dan. Djessy says NO

Ook een Pluviofiel
Hahaha, nooit op het aanrecht. Nee, niet als jij ze kunt zien of horen... maar zodra je je kont keert, dansen ze daar de samba.

Nou ja, dat geldt in elk geval voor mijn Poef. Wel sneu, die moet de samba in zijn eentje doen.
slofje, wat een heerlijke foto's...... hier kan die van mij ook zo liggen, het liefst als het zonnetje door het slaapkamerraam op het bed staat: dan heeft ie helemaal een opgewarmd, warm buikje. Als ik dat zie kan ik er niet vanaf blijven, en moet even kroelen.... heerrrrrrrlijk dat gespin.... purrrrrr
Niets vies aan :-)

Mijn binnenpoes mag ook gewoon bij mij op bed slapen en zelfs soms onder het dekbed lekker kroelen.

(dekbed gaat dan wel volgende ochtend de wasmachine in)

Nee neem dan een collega van mij.... die ziet er standaard uit alsof zijn dieren op hem slapen... de haren die hij elke dag op zijn kleding heeft, daar kan ik een paar sokken van breien.

En dat vind ik dus niet echt vies, maar wel een vies gezicht.
quote:Uggla schreef op 31 augustus 2010 @ 21:51:

Same here! Alleen heb ik een oud bad- / strandlaken op mijn voeteneind liggen en daar ligt poessie ook altijd braaf op. 's Nachts wegwezen, want ze wil standaard om een uur of half 5 naar buiten en dan wil ik gewoon door kunnen slapen.
quote:rodeketting schreef op 01 september 2010 @ 15:58:

Oh Slofje, zo ligt mijn kat ook altijd en ik dacht dat ze de enige was.............. Heeft die van jou ook zo'n zacht buikje?Haha jammer dan Rodeketting, jouw kat is dus niet de enige die zo ligt. Teun slaapt bijna altijd zo. Ik kan wel 30 foto's plaatsen En ja hij heeft een heerlijk zacht KUS ME KUS ME KROEL ME buikje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven