Beplanting in voortuin zonder zon
woensdag 8 september 2010 om 12:56
Wij hebben in onze voortuin een smalle strook voor beplanting, zo'n 20 à 25 cm. breed. Wat er nu staat slaat niet echt aan. Het liefst willen we een groenblijvend haagje (ook in de winter). De tuin heeft alleen 's ochtends zon en voor de rest van de dag schaduw. In ieder geval geen buxus. Het haagje mag zo'n 30 tot 50 cm. hoog worden maar kunnen we natuurlijk met snoeien bijhouden.Heeft iemand ideeën?

vrijdag 10 september 2010 om 11:34
vrijdag 10 september 2010 om 14:32
quote:Wintermuts schreef op 08 september 2010 @ 13:55:
Taxus, heeft weinig zon nodig en goed te snoeien. Pas wel op: het zijn giftige besjes. Woon je in een erge kinderrijke buurt, dan liever niet.
Taxus is geen fijne beplanting ! Mijn man heeft gisteren het hout binnen gehaald voor de winter, en is met zijn arm en rug langs de taxus gegaan. Nou dat weet je dan wel !
Allemaal rode bulten, taxus is hartstikke giftig, dus ik zou het nevernooit niet zelf in een tuin zetten.
We denken er zelfs over om hem te laten verwijderen.
Het is ook gevaarlijk voor huisdieren, niet alleen voor kinderen.
Taxus, heeft weinig zon nodig en goed te snoeien. Pas wel op: het zijn giftige besjes. Woon je in een erge kinderrijke buurt, dan liever niet.
Taxus is geen fijne beplanting ! Mijn man heeft gisteren het hout binnen gehaald voor de winter, en is met zijn arm en rug langs de taxus gegaan. Nou dat weet je dan wel !
Allemaal rode bulten, taxus is hartstikke giftig, dus ik zou het nevernooit niet zelf in een tuin zetten.
We denken er zelfs over om hem te laten verwijderen.
Het is ook gevaarlijk voor huisdieren, niet alleen voor kinderen.