Beste/ droomkerstavond
zaterdag 22 december 2018 om 21:35
zaterdag 22 december 2018 om 21:57
Mijn meest memorabele kerstavond:
Wij hadden 2 dagen voor Kerst van de huisarts gehoord dat mijn moeder niet lang meer zou leven. Met Kerst was ze nog redelijk goed en ze kon zelfs aan tafel zitten en eten. Veel foto’s gemaakt als herinnering. Op een vreemde manier was het toch een heel mooie Kerst ondanks dat we allemaal wisten dat dit haar laatste Kerst zou worden, en dus ook in het ouderlijk huis. Had nog wat extra cadeaus gekocht van het servies dat ze toen spaarde en wist tegelijkertijd dat het al snel bij mij terecht zou komen. Al met al was het heel speciaal en intiem.
Oudejaarsavond was moeilijk. Ze was al achteruitgaan, was wat verbaasd door het vuurwerk. Ze besefte het niet zo goed en ze zat verrast, als een kind, te kijken.Ik zat samen met haar te kijken en blij en dankbaar dat het nog kon, maar ook denkend aan de moeilijke tijd die ging komen en wat het jaar zou brengen. Half januari is ze uiteindelijk overleden.
Mijn meest speciale Kerst. Ieder jaar komen de herinneringen weer terug en is niet makkelijk.
Om met een lichte noot te eindigen: ik denk dat een Kerst zonder uitnodigingen/ bezoek perfect zou zijn. Leuke kerstfilms, lekker eten alleen voor onszelf. Maar ach, als het bezoek er is, is het toch altijd wel leuk...
.
Wij hadden 2 dagen voor Kerst van de huisarts gehoord dat mijn moeder niet lang meer zou leven. Met Kerst was ze nog redelijk goed en ze kon zelfs aan tafel zitten en eten. Veel foto’s gemaakt als herinnering. Op een vreemde manier was het toch een heel mooie Kerst ondanks dat we allemaal wisten dat dit haar laatste Kerst zou worden, en dus ook in het ouderlijk huis. Had nog wat extra cadeaus gekocht van het servies dat ze toen spaarde en wist tegelijkertijd dat het al snel bij mij terecht zou komen. Al met al was het heel speciaal en intiem.
Oudejaarsavond was moeilijk. Ze was al achteruitgaan, was wat verbaasd door het vuurwerk. Ze besefte het niet zo goed en ze zat verrast, als een kind, te kijken.Ik zat samen met haar te kijken en blij en dankbaar dat het nog kon, maar ook denkend aan de moeilijke tijd die ging komen en wat het jaar zou brengen. Half januari is ze uiteindelijk overleden.
Mijn meest speciale Kerst. Ieder jaar komen de herinneringen weer terug en is niet makkelijk.
Om met een lichte noot te eindigen: ik denk dat een Kerst zonder uitnodigingen/ bezoek perfect zou zijn. Leuke kerstfilms, lekker eten alleen voor onszelf. Maar ach, als het bezoek er is, is het toch altijd wel leuk...
.
zondag 23 december 2018 om 14:23
Jawel, als ik 24 dec thuis ben, kijk ik altijd. Of ik neem het op en kijk dan op 25 of 26 dec. Ik heb altijd een moment voor mezelf met de feestdagen en dat bestaat altijd uit, all you need is love en foute kerst films of andere romantisch meuk, pyjama, warme sokken, kaarsjes aan, veel thee en ongezond lekker eten. IkSubnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
zondag 23 december 2018 om 19:18
Vroeger ging ik altijd met mijn ouders naar de nachtmis.
Van huis uit ben ik katholiek en ik ben nog steeds semi-gelovig. Ik vond dat altijd erg mooi en na de dood van mijn vader ging ik speciaal op 24 december naar het ouderlijk dorp op 160km afstand om met mijn moeder naar de mis te gaan. Daarna altijd een broodmaaltijd, dat was traditie.
Inmiddels is de kerk in het dorp al weer een paar jaar dicht en laat de gezondheid van mijn moeder het niet meer toe naar de nachtmis te gaan.
Na jaren van niets bijzonders met kerstavond ben ik vorig jaar weer eens naar de nachtmis geweest. In m’n eentje en naar een andere kerk. Niet Rooms Katholiek maar Oud Katholiek. Zelfde rituelen en “look & feel” als ik gewend ben, maar met moderne opvattingen en een vrouwelijke priester. In een heel klein en mooi kerkje.
Dit jaar ga ik met mijn zus naar een schaapskooi bij het ouderlijk dorp, waar mijn zus twee jaar terug weer is gaan wonen. Daar wordt al sinds jaren op kerstavond een bijeenkomst gehouden waarbij kerstliedjes bij het vuur worden gezongen.
Dus daar ga ik morgen heen. Lijkt me erg leuk.
Ik heb mooie herinneringen aan de kerstavonden toen mijn vader nog leefde en we naar de nachtmis gingen, mijn vader zingend naast me. Hij zong ook in een oratoriumkoor en kon prachtig zingen. Ik voelde me dan altijd erg geborgen, zelfs toen ik al ruim in de 30 was.
Mijn zus woonde toen in Amsterdam en ging op die avond altijd met een vriendin naar voorgenoemde zangbijeenkomst bij de schaapskooi en kwam dan ook na de nachtmis mee-eten met de broodmaaltijd, als een soort herberg-gevoel passend bij kerst. Daarna ging ze weer naar huis en kwam dan terug voor de kerst met familie.
Van huis uit ben ik katholiek en ik ben nog steeds semi-gelovig. Ik vond dat altijd erg mooi en na de dood van mijn vader ging ik speciaal op 24 december naar het ouderlijk dorp op 160km afstand om met mijn moeder naar de mis te gaan. Daarna altijd een broodmaaltijd, dat was traditie.
Inmiddels is de kerk in het dorp al weer een paar jaar dicht en laat de gezondheid van mijn moeder het niet meer toe naar de nachtmis te gaan.
Na jaren van niets bijzonders met kerstavond ben ik vorig jaar weer eens naar de nachtmis geweest. In m’n eentje en naar een andere kerk. Niet Rooms Katholiek maar Oud Katholiek. Zelfde rituelen en “look & feel” als ik gewend ben, maar met moderne opvattingen en een vrouwelijke priester. In een heel klein en mooi kerkje.
Dit jaar ga ik met mijn zus naar een schaapskooi bij het ouderlijk dorp, waar mijn zus twee jaar terug weer is gaan wonen. Daar wordt al sinds jaren op kerstavond een bijeenkomst gehouden waarbij kerstliedjes bij het vuur worden gezongen.
Dus daar ga ik morgen heen. Lijkt me erg leuk.
Ik heb mooie herinneringen aan de kerstavonden toen mijn vader nog leefde en we naar de nachtmis gingen, mijn vader zingend naast me. Hij zong ook in een oratoriumkoor en kon prachtig zingen. Ik voelde me dan altijd erg geborgen, zelfs toen ik al ruim in de 30 was.
Mijn zus woonde toen in Amsterdam en ging op die avond altijd met een vriendin naar voorgenoemde zangbijeenkomst bij de schaapskooi en kwam dan ook na de nachtmis mee-eten met de broodmaaltijd, als een soort herberg-gevoel passend bij kerst. Daarna ging ze weer naar huis en kwam dan terug voor de kerst met familie.
When in doubt, the auditor is always right!
zondag 23 december 2018 om 19:22
Men zal het wel opmerkelijk vinden, maar ik kan me Kerstavond 2008 nog levendig herinneren omdat de dominee zo geïnspireerd was door de verkiezing van Barack Obama dat de preek zo enorm opzwepend was, en fijn en positief dat ik echt dagen daarna nog geloofde dat ik ook de wereld kon veranderen. Ik was ook zwanger, natuurlijk, wellicht maakte me dat wat vatbaarder.
Voorts heb ik altijd een fijne kerstavond, de laatste jaren met lekkere hapjes op de bank. Vind ik heel fijn.
Voorts heb ik altijd een fijne kerstavond, de laatste jaren met lekkere hapjes op de bank. Vind ik heel fijn.
zondag 23 december 2018 om 19:42
Ik kan het je aanraden. Die ene kerst dit ik op een warm eiland heb doorgebracht, zonder verplichtingen, lekker relaxen, zwemmen in de prachtige oceaan, staat momenteel op 2. De leukste toen ik vroeger als kind uit de kerk kwam en er een prachtig poppenwiegje op mij stond te wachten, staat nog altijd op 1.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 23 december 2018 om 20:30
Niet persé mijn mooiste Kerst (Ik geef Kerst geen cijfer) maar die me nog heel goed bijstaat is toen ik net naar Sint Maarten verhuisd was en ik samen met mijn vriend lekker naar het strand ging om te jetskiën. Wetende dat in NL iedereen binnen zat vanwege grijs regenweer.dianaf schreef: ↑23-12-2018 19:42Ik kan het je aanraden. Die ene kerst dit ik op een warm eiland heb doorgebracht, zonder verplichtingen, lekker relaxen, zwemmen in de prachtige oceaan, staat momenteel op 2. De leukste toen ik vroeger als kind uit de kerk kwam en er een prachtig poppenwiegje op mij stond te wachten, staat nog altijd op 1.![]()
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 24 december 2018 om 07:34
Ja, hier! Ik kijk daar al weken naar uit. Jeugdsentiment, ik weet nog goed dat ik vroeger als klein meisje altijd met mijn moeder samen keek.Subnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
Het vieren van kerst is helaas al lang geleden samen met haar gestorven, mijn familie doet al jaren niks met de feestdagen. Gelukkig heeft mijn vriend een leuke familie waar ik met groot plezier beide avonden bij aan schuif. Dit wordt voor mij weer de eerste kerst sinds járen, dat maakt het voor mij al een droom kerst.
En mijn vriend heeft aangeboden om op Eerste Kerstdag (zijn verjaardag) samen All You Need Is Love terug te kijken
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 24 december 2018 om 07:40
Dit.lux- schreef: ↑21-12-2018 00:54Mijn droomkerstavond is eigenlijk heel simpel. Op vakantie in het noorden in een idyllisch hutje met man en de kinderen en overdag skiën, sleeën of zo’n hondensleetocht ofzo. Dan thuis opfrissen en een lekker, maar niet al te uitgebreid diner met een goed stuk wild en een lekkere rode wijn. Dan bij een haardvuur leuke spelletjes spelen met warme chocomel en met een beetje geluk, en aangezien het mijn droomkerst is, kunnen we het noorderlicht zien die nacht. En gaan alle kinderen lief slapen en kunnen man en ik het gezellig maken als het grut slaapt
Maar er is nog maar 1 grutje en die is pas 1.5, dus nog ff wachten![]()
Leukste kersten gehad
- in Londen met m’n zusje
- in Parijs met man en zoon
- met onze beider families en dat iedereen dronken werd, maar op een leuke manier
Nou gaan wij weleens skien met de kerst en dat is heerlijk, maar ook thuis vind ik het heerlijk. De sfeer, nog even naar de stad, kerstboom met cadeautjes, kachel aan, met gezin spelletjes doen en cadeautjes open maken. Zelfgemaakte soep met breekbrood, zalm, bitterballen. Wij vinden dat heerlijk
maandag 24 december 2018 om 07:43
Ik neem het op en kijk het later in de week.Subnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
We hebben wel jaren voorafgaand aan de kerst Linus gekeken. Maar onze pubers willen niet meer.
maandag 24 december 2018 om 17:13
Vroeger toen ik nog kind was gingen we naar de nachtmis, en daarna naar mijn opa en oma voor thee en krentenbrood. Dat was zo speciaal, al die kaarsjes in de kerk, en dan midden in de nacht aan tafel, dat blijft mijn mooiste herinnering aan kerstavond (of eigenlijk meer kerstnacht dus).
Tegenwoordig: gewoon gezellig thuis, en meestal bezig met voorbereidingen voor de eerste kerstdag.
Tegenwoordig: gewoon gezellig thuis, en meestal bezig met voorbereidingen voor de eerste kerstdag.
maandag 24 december 2018 om 17:15
Subnautica schreef: ↑22-12-2018 16:33Is er dan potdomme niemand die naar All you need is love gaat kijken??
Nee dankjewel
maandag 24 december 2018 om 17:35
louise1 schreef: ↑23-12-2018 20:30Niet persé mijn mooiste Kerst (Ik geef Kerst geen cijfer) maar die me nog heel goed bijstaat is toen ik net naar Sint Maarten verhuisd was en ik samen met mijn vriend lekker naar het strand ging om te jetskiën. Wetende dat in NL iedereen binnen zat vanwege grijs regenweer.
Ik geef ze ook geen cijfer, maar deze zijn mij wel het beste bijgebleven.
Oud & nieuw vond ik daar ook wel leuk. Door het tijdverschil (5 uur) kon ik alle programma's eens wakker bekijken en na 12 uur worden er vaak concerten en dergelijke uitgezonden, was ook wel eens leuk. De nieuwjaarsduik (met erwtensoep en Unox-muts) was ook best te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 25 december 2018 om 08:49
Wat ontzettend fijn voor jou. Ik wens je een hele liefdevolle kerst toe!S7rin schreef: ↑24-12-2018 07:34Ja, hier! Ik kijk daar al weken naar uit. Jeugdsentiment, ik weet nog goed dat ik vroeger als klein meisje altijd met mijn moeder samen keek.
Het vieren van kerst is helaas al lang geleden samen met haar gestorven, mijn familie doet al jaren niks met de feestdagen. Gelukkig heeft mijn vriend een leuke familie waar ik met groot plezier beide avonden bij aan schuif. Dit wordt voor mij weer de eerste kerst sinds járen, dat maakt het voor mij al een droom kerst.
En mijn vriend heeft aangeboden om op Eerste Kerstdag (zijn verjaardag) samen All You Need Is Love terug te kijken(Hij is Duits en ondanks dat ik hem heb gewaarschuwd beseft hij volgens mij niet zo goed waar hij zich voor heeft aangemeld)
![]()
DTEEZ!