Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?

Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.

http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gefeliciteerd Enn, goed gedaan!
Ik heb begrepen dat het erg druk is bij hypotheekverstrekkers/banken. Wellicht is dat de reden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@HelpBrand: Oh, dus bij jullie ook? Nee, we hebben geen aanleiding om te denken dat het niet door gaat hoor. Maar alsnog, het is zo spannend.
@ Enn: Daar hopen we dan maar op.
Hopelijk niet maar t kan natuurlijk dat ze meer tijd nodig hebben. Het is enorm druk bij de banken momenteel.
quote:Muurbloempje92 schreef op 09 november 2015 @ 20:13:

Wat ik overigens echt belachelijk vind, ze hebben 6 weken de tijd gehad.Maar misschien konden ze er niet veel aan doen want het is echt druk.
quote:Muurbloempje92 schreef op 09 november 2015 @ 20:16:

@ Enn: Daar hopen we dan maar op. Tuurlijk, mensen die niet willen laten het niet op de laatste twee dagen aankomen toch? Probeer het positieve te blijven zien joh, en dat je ervan baalt snap ik ook hoor!
Ja precies, dat werpt een ander licht op de zaak, gelukkig. Iets ontspannender aan deze kant.

En sorry, gefeliciteerd met de verkoop van je huis Enn!
Mijn ervaring is ook dat het momenteel erg lang duurt rondom financieringen, dus wellicht kunnen ze er zelf niet zoveel aan doen.. Strengere regels, aantrekkende huizenmarkt, enzovoort. En het klopt, als dit de voorwaarde is om eronder uit te komen, zijn daar strenge regels aan. Ik zou me er even over inlezen, dan weet je het zelf ook. Er staat heel veel informatie over op internet, en je kunt je makelaar uiteraard ook vragen. Succes!

Omdat het slome donders zijn.. Daarom.

Nee, omdat ze de financiën nog niet rond hebben. Wat ik overigens echt belachelijk vind, ze hebben 6 weken de tijd gehad. We hebben ze wel wat ruimte gegeven, omdat we bang zijn dat als we dat niet deden ze direct het gooide op: 'sorry, financien niet rond'.

Overigens is dat de enige reden dat ze er nog vanaf kunnen. Het is verkocht voorbehoud financiering.

Weten jullie trouwens wat de voorwaarden hiervoor zijn? Het lijkt mij dat, als ze het daar op gaan spelen, toch moeten bewijzen? Een collega van mijn vriend vertelde dat ze dan met 2 of 3 hypotheek afwijzingen moeten komen. Iemand enig idee?

Hoeft niet meteen te betekenen dat zij slome donders zijn, waarschijnlijker is, dat de hypotheekverstrekker sloom is. Die hebben het momenteel te druk. Overigens is 6 weken ook krap, dan kun je er al vaak op rekenen dat er uitstel moet komen, er wordt niet voor niets aangeraden om die termijn op 7 à 8 weken te zetten.

Ik zou er trouwens niet om stressen als ik jou was, zo'n uitstel betekent niets meer, dan dat het nog niet rond is. Ik neem aan dat ze wel al een offerte van de hypotheekverstrekker hebben liggen en dan kun je ervan uitgaan dat ze kunnen financieren, anders hadden ze de offerte al niet gekregen.

Voor het inroepen van de ontbindende voorwaarde moeten ze inderdaad afwijzingen kunnen laten zien van een aantal verstrekkers, ik weet alleen even niet zo uit mijn hoofd hoeveel.

Omdat het slome donders zijn.. Daarom.

Nee, omdat ze de financiën nog niet rond hebben. Wat ik overigens echt belachelijk vind, ze hebben 6 weken de tijd gehad. We hebben ze wel wat ruimte gegeven, omdat we bang zijn dat als we dat niet deden ze direct het gooide op: 'sorry, financien niet rond'. Hier kunnen de kopers heel weinig aan doen hoor! Banken zijn momenteel gewoon heel traag en willen steeds weer aanvullende papieren. Zes weken is momenteel gewoon niet reëel om de financiering rond te krijgen. Dus ik vind jouw reactie erg flauw.
Ja joh.... maar ik denk eerder dat die reactie gevoed werd door de teleurstelling van Muurbloempje. En dat is net zo goed best logisch toch? Zeker als je niet dagelijks verkoopt?
Nee, daar ben ik ook al op terug gekomen. Ik wist niet dat het zo druk was momenteel bij de hypotheekverstrekkers. De enige info die wij hadden was van de makelaar, en die had daar helemaal niets over gezegd.
Ok, dan heb ik niks gezegd. Gefeliciteerd beide met de verkoop!
adviesje van iemand die onlangs heeft gekocht. Ik selecteerde altijd op advertenties mét een plattegrond. Alleen zo krijg ik een indruk van de indeling van de woning. Dat is op alleen foto's niet te zien.

Al teken je er desnoods zelf eentje op ruitjespapier.... alles beter dan zonder plattegrond.

Voor zover mijn tip
Hier huis verkocht (onder voorbehoud) zonder plattegrond.
En de een vond de tuin te klein en de ander de keuken geweldig.

De ander vond de keuken lelijk en de tuin prima. De badkamer is van verschrikkelijk naar echt leuk gegaan.

De afwerking van het huis van onverzorgd en niet acceptabel tot perfect, netjes en verzorgd.

Tips van kijkers (mogelijke kopers) zeggen mij inmiddels niet veel meer

want hoe de wind waait waait hun rokje omdat het steeds weer anderen zijn.

Ik heb inmiddels dus geleerd die tips dus niet al te serieus te nemen.

Een koper valt op het huis of niet en een koper wil kijken of niet en daar draagt een plattegrond niets aan bij.

Dan ben je een funda-kijker.

Kan , mag zo bedoel ik het niet maar dat is wat mij betreft dus geen echte kijker/koper.
quote:pokkewijf schreef op 09 november 2015 @ 20:50:

adviesje van iemand die onlangs heeft gekocht. Ik selecteerde altijd op advertenties mét een plattegrond. Alleen zo krijg ik een indruk van de indeling van de woning. Dat is op alleen foto's niet te zien.

Al teken je er desnoods zelf eentje op ruitjespapier.... alles beter dan zonder plattegrond.

Voor zover mijn tip Grappig, ik heb daar dus echt geen seconde op gelet. Ik keek vooral naar de foto's en naar een aantal dingen bij de kenmerken die voor mij belangrijk waren, zoals de ligging van de tuin.
Ik vond het toch wel fijn hoor, als ik naar huizen keek, dat er een plattegrond bij zat. Op die manier kon ik voor mijn gevoel toch beter inschatten hoe groot de ruimte en indeling precies was. Sommige foto's konden daar best wel eens onduidelijk over zijn.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een nieuwbouwhuis, daar koop je dus op plattegrond. Dat is dan wel weer een beetje eng.
quote:Muurbloempje92 schreef op 09 november 2015 @ 21:06:

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een nieuwbouwhuis, daar koop je dus op plattegrond. Dat is dan wel weer een beetje eng. Maar kan je precies de wind en het rokje zelf bepalen en daar draait het dan om.
Jaaah, en dat is toch wel super fijn hoor! En toch, de bouw begint volgende maand (Ja, we gaan met het nieuwbouw huis door, ook al is dit nog niet verkocht, de oplevering is pas over een jaar ongeveer, dus we gaan de gok wagen, en kunnen dit financieel ook dragen.) en we kijken zooooo uit naar de eerste buiten muren, het zit echt alleen nog maar in ons hoofd, het is momenteel een hoopje grond met onkruid.
quote:Enn schreef op 09 november 2015 @ 20:55:

En de een vond de tuin te klein en de ander de keuken geweldig.

De ander vond de keuken lelijk en de tuin prima. De badkamer is van verschrikkelijk naar echt leuk gegaan.

De afwerking van het huis van onverzorgd en niet acceptabel tot perfect, netjes en verzorgd.

Tips van kijkers (mogelijke kopers) zeggen mij inmiddels niet veel meer

want hoe de wind waait waait hun rokje omdat het steeds weer anderen zijn.

Ik heb inmiddels dus geleerd die tips dus niet al te serieus te nemen.

Een koper valt op het huis of niet en een koper wil kijken of niet en daar draagt een plattegrond niets aan bij.

Dan ben je een funda-kijker.

Kan , mag zo bedoel ik het niet maar dat is wat mij betreft dus geen echte kijker/koper.

Ben ik dan niet met je eens. Ik heb een appartement gekocht. Veel moderne appartementen hebben de keuken in een donkere hoek. Ik wilde beslist een keuken met daglicht en nu heb ik in de open keuken een schuifpui naar het balkon op het zuiden. Helemaal gelukkig mee.

Maar ik had dus geen zin om een appartement te bezichtigen wat al op voorhand niet aan mijn eisen voldeed.

Daar vind ik een plattegrond dus heel handig voor. Maar misschien geldt dat niet voor anderen. Ik geef alleen maar aan hoe ik heb gezocht.
Ja, snap ik hoor. En ik geef/gaf je als verkoper mijn mening daarop.
Gefeliciteerd Enn! Wij nu aan wachten op tekenen koopovereenkomst. Wij durven het pas te geloven en blij te zijn als die getekend is. En ,nu ik dit hier zo lees, hopen dat die jongen zijn financiën rond krijgt. Eind januari hebben we afgesproken voor de overdracht.
en ik was dus heus een echte koper. Op die manier heb ik drie appartementen bezichtigd en nummer drie gekocht. Was in een week geregeld.

Hypotheekadvies lag al klaar en ik had een huurwoning dus ik kon snel beslissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven