bestolen; vind het zo erg

02-08-2011 10:08 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even van me af schrijven, vind het zo vervelend wat er is gebeurd.

Afgelopen zaterdag ben ik verhuisd naar een andere woning. Tijdens het verhuizen hebben mijn broer en mijn vader per ongeluk een doos beneden in de hal laten staan (ik ben ik een flat gaan wonen). Ze waren even boven en kwamen er na ongeveer 15 minuten achter dat ze de doos beneden hadden laten staan.

Helaas was de doos weg...meegenomen door iemand. Ik ben echt erg verdrietig hierover. Voor degene die het heeft meegenomen zit er bijna niets van waarde in, maar voor mij is het echt onvervangbaar.

Zo zitten er ten eerste belangrijke papieren in, zoals polissen en dergelijke. Ook zaten er wat boeken in van vroeger, al mijn make up en reserve brillen. Maar waar ik eigenlijk zo verdrietig over ben is het feit dat al mijn fotoboeken er in zaten. Al mijn foto's van toen ik baby was, naar school ging, groter werd. ALLES is weg. Vind het zo erg, ik kan nooit meer kijken naar toen. Ik denk er zelfs overna dat als ik mogelijk zelf ooit kinderen krijg ik ze nooit kan laten zien hoe ik er uit zag als kind, nooit mijn geschiedenis laten zien...
quote:Yavanna schreef op 05 augustus 2011 @ 01:55:

Even een update...heb ik mijn brievenbus een anoniem briefje gehad met daarop:

Ik heb de mensen van nummer ... gezien met de doos.

verder niets. Ga het morgen maar melden aan de politie, maar vraag me af of die er iets mee gaan doen. Het schijnen mensen te zijn die niet zo'n goede reputatie te hebben in de buurt. Durf er dus niet zelf op af te stappen. Het is ook weinig bewijs... Vind het moeilijk nu! Weet ook niet zeker of ik het 100% moet geloven het briefje. Pfff...

Ja hoeveel zijn die foto's je waard? Ik zou ook tienduizend kleuren schijten maar wel aanbellen, wat een ander zei, een bloemetje meenemen, goed idee, of een appeltaartje, ook lekker.

Gewoon doen en dan zie je het wel. Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Yavanna, heb je nog actie ondernomen?

Ik hoop zo voor je dat je je foto's terug krijgt
Ik ben ook wel erg benieuwd of de bloemen tip iets heeft opgeleverd....
Ik heb ooit een erfstuk teruggekregen door een berichtje in ons huis aan huis blad te plaatsen en er een beloning aan te koppelen. Of het daardoor kwam weet ik niet maar de volgende dag belde er iemand die het gevonden had.
Eens met degenen die zeggen dat je langs moet gaan. Natuurlijk is dat eng, maar 't is ook een beetje wee de wolf die in een kwaad daglicht staat, waarschijnlijk is het niet zo erg als de mensen het doen lijken. Bloemetje zou ik denk ik nog net niet doen, gewoon jezelf voorstellen, dat je er net bent komen wonen, en vertellen over de foto-albums. En hoe erg je het vindt en of ze echt niks gezien of gevonden hebben, want je zou er zo blij mee zijn als ze boven water kwamen. Je kunt ook voor de goede orde 2 deuren eerder beginnen met aanbellen en praatjes maken, zodat je het minder op hen speelt.

Heel veel succes, laat je nog horen hoe het gegaan is? En wat een rotbegin op een nieuwe plek zeg..
Dat vind ik een goede tip van Moosey, je begint gewoon bij de buren, gaat het rijtje af. Briefje geven met je telefoonnummer en dat er een beloning (50 euro?) aanvast zit. Wedden dat ze een dag later bellen dat ze het toevallig gevonden hebben?
Sorry dat ik niet meer reageerde, was dit topic een beetje kwijt geraakt! Ik ben niet bij de mensen in de flat langs geweest want... ik stond een dag nadat ik voor de laatste keer gepost heb hier met ze in de lift. Ze hebben me toen aangesproken en gevraagd hoe ik het vond in de flat en of ik nog iets over de doos had gehoord...Ik heb nog even met ze staan praten en ze waren best vriendelijk...Ik weet het nu dus echt niet meer en heb ook niets meer gehoord of gevonden...
quote:Flauwegeit schreef op 14 augustus 2011 @ 09:30:

Dat vind ik een goede tip van Moosey, je begint gewoon bij de buren, gaat het rijtje af. Briefje geven met je telefoonnummer en dat er een beloning (50 euro?) aanvast zit. Wedden dat ze een dag later bellen dat ze het toevallig gevonden hebben?Ik heb ook zitten denken aan een geld beloning. Wist het nog niet zeker, misschien dat ik morgen even nieuwe briefjes maak en dat er bij zet.
Nou, dat klinkt inderdaad heel vriendelijk. Dan zullen ze wel niet liegen, lijkt me, daar zou je wel een keiharde voor moeten zijn! Wel raar van dat briefje dan..

Ik zou het denk ik nog wel proberen, de beloning. Als dat niet werkt, heb je alles geprobeerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven