bijkeuken fundering
dinsdag 3 februari 2009 om 09:51
Wij hebben afgelopen jaar getekend voor een nieuwbouwwoning. Wij zouden eventueel een bijkeuken aan het huis willen laten bouwen maar niet meteen met de bouw mee want de optie die de bouwer geeft is niet zoals wij het graag zouden willen en boven dien te duur voor ons.
Nu hebben we met de bouwer afgesproken dat zij wel alvast de fundering leggen te weten de palen en de funderingsbalken en geen vloer oid.
Nu is de bouw zo ver gevordert dat de kanaalplaten gelegd zijn, maar ook de platen van de bijkeuken. Anders dan afgesproken dus. Het wordt nog erg lastig om hier nog bestrating of tuin neer te leggen.
Wat kunnen we nu het beste doen?
De bouwer verder laten gaan en misschien zelfs de bijkeuken neer laten zetten. Ik ga hier niet voor betalen want ik heb er ook niet voor getekend.
Of nu aangeven dat ze de kanaalplaten weer weg moeten halen en de fundering aan moeten vullen zoals afspraak?
Ik kom er niet uit. wel weet ik dat ik niet meer wil en kan betalen als waar we voor getekend hebben.
Alvast bedankt,
Suzeli
Nu hebben we met de bouwer afgesproken dat zij wel alvast de fundering leggen te weten de palen en de funderingsbalken en geen vloer oid.
Nu is de bouw zo ver gevordert dat de kanaalplaten gelegd zijn, maar ook de platen van de bijkeuken. Anders dan afgesproken dus. Het wordt nog erg lastig om hier nog bestrating of tuin neer te leggen.
Wat kunnen we nu het beste doen?
De bouwer verder laten gaan en misschien zelfs de bijkeuken neer laten zetten. Ik ga hier niet voor betalen want ik heb er ook niet voor getekend.
Of nu aangeven dat ze de kanaalplaten weer weg moeten halen en de fundering aan moeten vullen zoals afspraak?
Ik kom er niet uit. wel weet ik dat ik niet meer wil en kan betalen als waar we voor getekend hebben.
Alvast bedankt,
Suzeli
dinsdag 3 februari 2009 om 09:57
Het is heel simpel, het bouwbedrijf doet iets anders dan wat jullie overeengekomen zijn. Gelijk er iets van zeggen en laat ze maar zorgen dat het wel zo word als wat jullie afgesproken hebben. Niet hun nu maar hun gang laten gaan en wachten tot hij klaar is, zodat het dan zéker is hoe jij het niet wilde hebben. Ook die aannemer niet de uitbouw laten doen, dat vond je in het begin al te duur en nu ook nog. Zo mooi zijn dat die aannemer zo te werk gaat. Eerst niet doen wat de opdracht is en daarna ook nog hopen dat ze het afmogen maken omdat jij er niets van zegt.
Op je strepen gaan staan dus!! Het kost al onwijs veel geld en daarvoor mag je best krijgen wat je afgesproken hebt, niet wat de aannemer leuk lijkt om te gaan doen.....
Op je strepen gaan staan dus!! Het kost al onwijs veel geld en daarvoor mag je best krijgen wat je afgesproken hebt, niet wat de aannemer leuk lijkt om te gaan doen.....