Binnen kouder dan buiten!

12-10-2014 16:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik dit verhelpen? Wij hebben een hoekhuis gekocht een jaar geleden. We wonen hier met veel plezier. Alleen stoken we ons eigen een breuk!

Ik kwam net thuis van werk en het was hier maar 15 graden. Terwijl het buiten heerlijk was en ik lekker in het zonnetje heb gezeten.

Zit is zo de tegengestelde richting.. Ik wil niet weten hoe koud het hier in de winter wordt.

Mijn vraag; zouden we hier iemand na kunnen laten kijken? Zo'n isolatie mannetje ofzo? Ik heb er namelijk niet echt verstand van.
Op welk punt staat je huis? Noorden, zuiden? Dat maakt wel veel verschil namelijk.
Dat het binnen kouder is dan buiten kan makkelijk. Heb je dubbel glas? Dat kan zo veel schelen.
Is het begane grond? Mijn schoonzus woont zo ongeveer in het bos, vrijstaande woning, heel goed geïsoleerd, ook de vloer maar zelfs in de zomer heeft ze op dagen dat de zon verstek gaat gaan de verwarming aan.
verba volant, scripta manent.
Als je geen dubbel glas hebt, voorzetramen, niet mooi maar 't is maar tijdelijk, kleed op de vloer als je harde vloerbedekking hebt. Met een kaars of aansteker controleren of ergens kieren zitten.
verba volant, scripta manent.
Als het binnen kouder is dan buiten, kan je huis ook goed geïsoleerd zijn. Dan komt de warmte van buiten niet binnen! Is hier ook vaak zo, maar als we het dan warm stoken dan blijft het ook vaak wel weer warm binnen!

Heb je van te voren niet onderzocht wat je huis aan energie kosten zou kunnen hebben!
We hebben wel dubbelglas, maar dit is vrij oud. Dus het is niet de nieuwste beglazing. Wat ik graag wil weten is of het echt alleen ligt aan het dubbelglas of dat er nog meer aangepakt moet worden.

We hebben overigens wel naar de energie kosten gekeken van te voren. Maar we hebben flink verbouwd. (We zijn nog niet helemaal klaar)
Ik zou kijken of iemand voor jou een isolatiecheck kan doen.

Wij gaan deze winter kijken voor iets dat in onze kruipruimte wordt gedaan, waardoor de vloer warmer blijft en dus de warmte beter in het huis blijft.
Hier vind je allerlei isolatietips: http://www.eigenhuis.nl/energie/energie ... /isoleren/
quote:fasjon schreef op 12 oktober 2014 @ 18:26:

We hebben wel dubbelglas, maar dit is vrij oud. Dus het is niet de nieuwste beglazing. Wat ik graag wil weten is of het echt alleen ligt aan het dubbelglas of dat er nog meer aangepakt moet worden.

We hebben overigens wel naar de energie kosten gekeken van te voren. Maar we hebben flink verbouwd. (We zijn nog niet helemaal klaar)Isoleren neem je gelijk mee in de verbouwing wel net zo makkelijk.Dak/vloer /muur isolatie en is dubbelglas nog goed net als kozijnen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven