Blaffende hond buren
donderdag 27 augustus 2020 om 23:48
Stapelgek worden we er van. De buurvrouw vertrekt rond 6.40 naar haar werk en iedere morgen om 6.45 begint de hond van de buurvrouw te loeien, blaffen en janken. Dit houdt aan tot ze wordt opgehaald tot de hondenuitlaatservice (uur of 11.00).
Vorig jaar (toen wij er net kwamen wonen) was het alleen de eerste dag na het weekend of vakantie, ze moest dan weer even wennen aan het alleen zijn. Inmiddels is dit nu al weken iedere werkdag van de week. Mijn dochter slaapt inmiddels met oordopjes in (haar bed staat tegen de muur van de buurvrouw). Zelfs de buurvrouw 3 huizen verder wordt er wakker van.
Heb een goede band met de buurvrouw dus heb haar geattendeerd dat de hond enorm te keer gaat. Zij gaf toen verschillende redenen aan en dat ze er aan ging werken (en bedankte mij voor het aangeven)
Inmiddels zijn we weken verder en er verandert niks, dus wederom aangegeven dat het steeds erger wordt en ik het niet fijn vind om zo vroeg wakker te worden op mijn vrije dag.
Ze geeft aan er alles aan gedaan te hebben (goed uitlaten van tevoren, radio aan, iets te spelen, iets te eten en de uitlaatservice komt haar nu uurtje vroeger halen). Geld voor gedragstherapie is er niet en ze heeft geen andere mogelijkheid om hond elders onder te brengen. Buurvrouw werkt dus 5 dagen per week van 6.40 tot 16.30 (ik vind dit gewoon niet kunnen om dan wel een hond te nemen en zelf fulltime de deur uit, maar goed)
Vandaag zijn ook 2 andere buren bij haar langs gegaan om aan te geven dat het echt niet langer kan. De hond is buiten te horen. Ze werd een beetje pissig want onze kinderen hoort ze ook wel eens. Ben het met haar eens dat het geven en nemen is in een woonwijk, maar iedere ochtend wakker geblaft te worden om 6.45 en tot 10.00 aan te moeten horen vind ik enorm vervelend (en zielig ook voor de hond).
Iemand nog tips ?
Vorig jaar (toen wij er net kwamen wonen) was het alleen de eerste dag na het weekend of vakantie, ze moest dan weer even wennen aan het alleen zijn. Inmiddels is dit nu al weken iedere werkdag van de week. Mijn dochter slaapt inmiddels met oordopjes in (haar bed staat tegen de muur van de buurvrouw). Zelfs de buurvrouw 3 huizen verder wordt er wakker van.
Heb een goede band met de buurvrouw dus heb haar geattendeerd dat de hond enorm te keer gaat. Zij gaf toen verschillende redenen aan en dat ze er aan ging werken (en bedankte mij voor het aangeven)
Inmiddels zijn we weken verder en er verandert niks, dus wederom aangegeven dat het steeds erger wordt en ik het niet fijn vind om zo vroeg wakker te worden op mijn vrije dag.
Ze geeft aan er alles aan gedaan te hebben (goed uitlaten van tevoren, radio aan, iets te spelen, iets te eten en de uitlaatservice komt haar nu uurtje vroeger halen). Geld voor gedragstherapie is er niet en ze heeft geen andere mogelijkheid om hond elders onder te brengen. Buurvrouw werkt dus 5 dagen per week van 6.40 tot 16.30 (ik vind dit gewoon niet kunnen om dan wel een hond te nemen en zelf fulltime de deur uit, maar goed)
Vandaag zijn ook 2 andere buren bij haar langs gegaan om aan te geven dat het echt niet langer kan. De hond is buiten te horen. Ze werd een beetje pissig want onze kinderen hoort ze ook wel eens. Ben het met haar eens dat het geven en nemen is in een woonwijk, maar iedere ochtend wakker geblaft te worden om 6.45 en tot 10.00 aan te moeten horen vind ik enorm vervelend (en zielig ook voor de hond).
Iemand nog tips ?
donderdag 27 augustus 2020 om 23:53
Die hond heeft verlatingsangst of kan niet goed alleen zijn, wat sowieso een straf is voor veel honden. Ze kan daar zelf wel aan werken maar dat kost tijd en precisie. Ze mag dan nooit over de angst grens van de hond gaan. Dat kan je niet combineren met een baan. Snap dus niet goed waarom zij er niet meer mee zit, ook voor de hond zelf. Het duurt heel lang voor stress het lichaam van de hond verlaat, niet te vergelijken met mensen. Deze hond is dus nooit ontspannen. Het weekend is al te kort om weer tot rust te komen. Bah, naar weer. Er is heus wel een adres te vinden, desnoods de hondenopvang.
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:01
Dat is inderdaad het probleem. Buurvrouw wil het niet onder ogen zien en blijft zoeken naar andere redenen waarom ze dit doet (omdat ze het voorheen wel kon). Ik heb een sleutel van de poort en vorige week ben ik gaan kijken want het geluid was echt paniek, dus toen ook gezien dat de hond drijfnat was van het kwijlen, schor van het blaffen en inderdaad gewoon stijf van de stress stond. Ik heb haar toen meteen geappt dat het echt niet goed is om de hond alleen te laten. (waarop ze vroeg of ik hond niet mee kon nemen naar mijn huis).Sjulia schreef: ↑27-08-2020 23:53Die hond heeft verlatingsangst of kan niet goed alleen zijn, wat sowieso een straf is voor veel honden. Ze kan daar zelf wel aan werken maar dat kost tijd en precisie. Ze mag dan nooit over de angst grens van de hond gaan. Dat kan je niet combineren met een baan. Snap dus niet goed waarom zij er niet meer mee zit, ook voor de hond zelf. Het duurt heel lang voor stress het lichaam van de hond verlaat, niet te vergelijken met mensen. Deze hond is dus nooit ontspannen. Het weekend is al te kort om weer tot rust te komen. Bah, naar weer. Er is heus wel een adres te vinden, desnoods de hondenopvang.
Heb toen aangegeven dat ik dat niet ga doen omdat ik ook werk (onregelmatig) en onze kat een vreemde hond in huis echt niet leuk vindt.
Bijkomend probleem is dat buuf geen vervoer heeft en de hond dus niet weg kan brengen naar een opvang, die moeten haar dan ophalen (maar dat kan dus niet om 07.00)
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:02
Arm beest... Als je fulltime werkt en alleen woont moet je gewoon geen hond nemen, geen discussie mogelijk.
Ik zou het blijven aankaarten met de andere buren. Ik snap dat zij niks aan het geblaf kan doen, maar ze moet wel actie ondernemen, want die hond zorgt nu voor overlast. Dit is nu klote voor jullie en zielig voor de hond, ook al is er een uitlaatservice, dat beest zit de hele dag alleen. Laat dr die hond alsjeblieft naar een beter baasje brengen en zelf ene goudvis nemen....
Ik zou het blijven aankaarten met de andere buren. Ik snap dat zij niks aan het geblaf kan doen, maar ze moet wel actie ondernemen, want die hond zorgt nu voor overlast. Dit is nu klote voor jullie en zielig voor de hond, ook al is er een uitlaatservice, dat beest zit de hele dag alleen. Laat dr die hond alsjeblieft naar een beter baasje brengen en zelf ene goudvis nemen....
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:08
Dat ben ik helemaal met je eens ! Maar haar hond is alles wat ze heeft (heeft verder geen familie/vrienden) dus ik snap ook wel dat het wel een "dingetje" is om de hond weg te doen. Dat is ook niet onze insteek als we met haar praten. Maar we krijgen een beetje het idee dat ze haar kop in het zand steekt en zelf weinig actie onderneemt om het probleem op te lossen. Een van de buren werkt in ploegen en kan soms dus na een nachtdienst pas na 10.00 naar bed omdat ie eerder niet kan slapen door haar hond. Dat is te gek voor woordenPanda1987 schreef: ↑28-08-2020 00:02Arm beest... Als je fulltime werkt en alleen woont moet je gewoon geen hond nemen, geen discussie mogelijk.
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:09
De prijs is niet het enige probleem.. Ze zal de tijd dat hij alleen thuis is op moeten bouwen. Dan mag ze hem maar 2 min alleen laten, 5 min, 10 min. Dat duurt maanden qua opbouw. Als ze hem te lang alleen laat en hij blaft weer (over die angstgrens) kan ze weer opnieuw beginnen vanaf min 2. Je moet altijd het blaffen voor zijn. Dat kan je niet combineren met werk. Helaas weet ik uit ervaring dat de dierenpolitie weinig doet. Hopelijk kan iemand haar overhalen de hond af te staan.
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:23
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:23
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:28
Gelukkig is de hond veel van huis. Dat is wwl fijn. Ik denk dat de oplossing is om er heel veel tijd in te steken of een oppas te regelen voor de uren dat de hond thuis is. Maar of dat haalbaar is? Of kan de hond nog eerder opgehaald worden?klimaatdrammer schreef: ↑28-08-2020 00:23Tot 15.00 en dan gaat het meestal wel goed tot baasje thuis komt (soms ook niet en begint het weer opnieuw)
Een hond erbij zou misschien ook nog helpen? Maar dan zit je weer met het probleem dat er nog een hond in deze niet wenselijke situatie zit.
Lastige kwestie en heel vervelend voor jullie en de hond.
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:29
Daar ben ik dus de afgelopen week mee bezig geweest, ik heb veel hondenmensen in mijn omgeving, maar niemand gevonden. Ga maar eens iemand vinden die dat 5 dagen per week wil vanaf 07.00 in de ochtend. Dat is ook een beetje waarom wij als buren er klaar mee zijn, zelf onderneemt ze niets. Dingen die wij aandragen doet ze niks mee of ze ziet meteen allerlei spoken en beren. (onze buurvrouw is een beetje een aparte vrouw met weinig sociale contacten). Zij gaat de deur uit en wij zitten met de ellende.Gebruna schreef: ↑28-08-2020 00:23Heeft zij al eens geprobeerd iemand in de straat/buurt te zoeken waar zij de hond overdag kan brengen?
Misschien een ouder iemand die zelf geen hele einden kan lopen met de hond (dat doet de uitlaatservice) maar die het wel leuk vindt om overdag gezelschap van de hond te hebben?
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:35
Stel dat het niet werkt, heb je 2 blaffende hondenZapsie schreef: ↑28-08-2020 00:28Gelukkig is de hond veel van huis. Dat is wwl fijn. Ik denk dat de oplossing is om er heel veel tijd in te steken of een oppas te regelen voor de uren dat de hond thuis is. Maar of dat haalbaar is? Of kan de hond nog eerder opgehaald worden?
Een hond erbij zou misschien ook nog helpen? Maar dan zit je weer met het probleem dat er nog een hond in deze niet wenselijke situatie zit.
Lastige kwestie en heel vervelend voor jullie en de hond.
Ze is enorm gefocust op de hond (is alles wat ze heeft dus snap dat best) maar daardoor is de hond enorm afhankelijk van haar gemaakt en kan dus niet alleen zijn. Zelf ziet ze dat absoluut niet helaas.
vrijdag 28 augustus 2020 om 00:43
klimaatdrammer schreef: ↑28-08-2020 00:29Daar ben ik dus de afgelopen week mee bezig geweest, ik heb veel hondenmensen in mijn omgeving, maar niemand gevonden. Ga maar eens iemand vinden die dat 5 dagen per week wil vanaf 07.00 in de ochtend. Dat is ook een beetje waarom wij als buren er klaar mee zijn, zelf onderneemt ze niets. Dingen die wij aandragen doet ze niks mee of ze ziet meteen allerlei spoken en beren. (onze buurvrouw is een beetje een aparte vrouw met weinig sociale contacten). Zij gaat de deur uit en wij zitten met de ellende.
Vervelend inderdaad.
Nu zou 3 of 4 dagen per week 'dagopvang' elders natuurlijk ook al mooi zijn; 7.00 uur is wel erg vroeg, maar op zich hoeft de hond alleen maar naar binnen gelaten bij dat opvangadres (die hoeft niet aangekleed en opgemaakt opgewacht te worden).
Lastig dat zij zelf verder verder niet veel onderneemt.
Aansturen op uitbreiding van de hondenuitlaatservice (of een tweede service inschakelen) nog een optie?
vrijdag 28 augustus 2020 om 03:13
Ik zie hier in de wijk op de nextdoor app regelmatig vragen voorbij komen voor 'gastouders' voor honden. Wordt altijd goed op gereageerd, genoeg gezinnen met kinderen of eenzame ouderen die willen oppassen. Misschien is het een idee om eens een oproep op Nextdoor (of een andere buurtapp) te zetten? En advertentie bij het plaatselijke buurthuis en de supermarkt?
vrijdag 28 augustus 2020 om 05:56
vrijdag 28 augustus 2020 om 06:35
Denk dat jullie als buurt heel schappelijk zijn geweest.
Vervelende is dat de hond het natuurlijk doet zodra het baasje weg is en er dus niet gecorrigeerd kan worden.
Weet dat er vast tegenstanders van zijn van mijn advies maar dit kan natuurlijk niet. Heeft ze al eens aan een blafband gedacht? Deze geeft een citrusgeur af zodra de hond blaft. Honden vinden dit niet prettig. Dus zodra de hond blaft wordt hij meteen gecorrigeerd. Als het goed is zal hij de koppeling gaan maken tussen zijn blaffen en de nare geur.
Wat ik ook eens heb gehoord is dat er een verlengsnoer van de stereo naar de buren is gedaan. Elke keer als de hond blafte deden de buren kort de stekker in het stopcontact. De stereo stond op een luid volume zodat de hond schrok. (Beetje zelfde effect als de blafband)
Is dan natuurlijk niet de bedoeling dat die stereo de hele dag aan blijft. Zodat die hond helemaal horendol word. Dat arme beest kan er natuurlijk eigenlijk ook niks aandoen.
Sterkte!
Vervelende is dat de hond het natuurlijk doet zodra het baasje weg is en er dus niet gecorrigeerd kan worden.
Weet dat er vast tegenstanders van zijn van mijn advies maar dit kan natuurlijk niet. Heeft ze al eens aan een blafband gedacht? Deze geeft een citrusgeur af zodra de hond blaft. Honden vinden dit niet prettig. Dus zodra de hond blaft wordt hij meteen gecorrigeerd. Als het goed is zal hij de koppeling gaan maken tussen zijn blaffen en de nare geur.
Wat ik ook eens heb gehoord is dat er een verlengsnoer van de stereo naar de buren is gedaan. Elke keer als de hond blafte deden de buren kort de stekker in het stopcontact. De stereo stond op een luid volume zodat de hond schrok. (Beetje zelfde effect als de blafband)
Is dan natuurlijk niet de bedoeling dat die stereo de hele dag aan blijft. Zodat die hond helemaal horendol word. Dat arme beest kan er natuurlijk eigenlijk ook niks aandoen.
Sterkte!
vrijdag 28 augustus 2020 om 06:44
Dit zijn tips die meer de buren optioneel helpen dan de hond. Die krijgt meer stress juist. Dat beest heeft gewoon opvang nodig of een nieuw baasje.Chachachaa schreef: ↑28-08-2020 06:35Denk dat jullie als buurt heel schappelijk zijn geweest.
Sterkte!
vrijdag 28 augustus 2020 om 06:57
Ja dat besef ik me ook hoor, maar als ik het zo lees is de buurvrouw niet voornemens om dat te gaan doen. Ik weet niet hoe oud het beestje is, maar om nog jaren vanaf 6 uur een uur of 4 per dag in het hondengeblaf te zitten.....Little_bird schreef: ↑28-08-2020 06:44Dit zijn tips die meer de buren optioneel helpen dan de hond. Die krijgt meer stress juist. Dat beest heeft gewoon opvang nodig of een nieuw baasje.