Blauwe regen over de schuur laten klimmen in hoek

23-03-2010 15:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je een blauwe regen in de hoek van een tuin (aan de ene kant een hoge schutting en aan de andere kant de schuur) over het dak van de schuur laten klimmen?

Ik kan nergens echt ontdekken hoe deze plant nu groeit. Hoe zorg je dat ie de bovenkant van de schuur volgt? Dus eerst verticaal omhoog in de hoek tussen de schutting en de schuur (daar zit overigens geen regenpijp) en dan horizontaal over de dakrand van de schuur... Groeit ie min of meer vanzelf zo of moet je de plant vastzetten? Zo ja, waarmee?

Je moet 'm wel helpen. Dus bijvoorbeeld een gaasrek in de hoek omhoog vastmaken en dan idem langs de rand van het dak. Dan kan je hem daar als het ware doorheen vlechten. Een blauwe regen heeft nl. niet van die 'voetjes' als een hedera heeft. Ik had er ook een bij mijn oude huis, die vlocht ik door de schutting. Met name de jonge scheuten vliegen zo weer los als er een beetje wind staat. Oudere takken blijven veel beter op hun plek.
Oja, ik zie op de foto die ik zelf heb toegevoegd nu ook een gaashekje zitten... Goed! Hoop dat het gaat lukken!
Yep, gewoon leiden! Mooi he, blauwe regen?

Zo is die van ons hopelijk over een aantal jaar (met een terras er onder)

Mooi!!!

Is deze plan giftig, of is dat de gouden regen?
Beide Elske!
Kijk, dan zijn en blijven ze erg mooi, maar niet in mijn tuin. Jammer, want ik vind het prachtig!
Mijn blauwe regen is vorig jaar geplaatst en is nu amper 1 meter hoog. Maak me ook nog niet druk hoe ik m over onze pergola moet leiden, want hij moet nog flink groeien!
Over blauwe regen gesproken... 'Doet' ie van jullie al wat?

Heb mijn blauwe regen afgelopen herfst in een ik-ruim-de-tuin-op-bui bijgesnoeid maar zie nog weinig groens verschijnen (op wat mini-knopjes na, nog geen uitlopers)... Meen me te herinneren dat ie vorig jaar al wel aan het uitlopen was rond deze tijd, maar kan t mishebben. Vorig jaar waren we van eind april tot eind mei op vakantie en volgens de buren heeft ie prachtig gebloeid tijdens onze afwezigheid .

Is nu natuurlijk ook langer koud geweest en mn tuin op het noord-oosten heeft nog weinig zon gehad.

Hoop niet dat ik m om zeep heb geholpen met mn snoeiactie...
Ik zit er over na te denken om een blauwe regen tegen mijn gevel aan te laten groeien, maar gezien mijn hooikoorts vraag ik me af of dat wel verstandig is.

Ruikt hij erg ?

het is wel veel onderhoud toch (vegen ivm afgevallen blaadjes/bloemen)?
Poelepoelepoelepoes!
quote:Duivekluif schreef op 24 maart 2010 @ 13:04:

Over blauwe regen gesproken... 'Doet' ie van jullie al wat?

Heb mijn blauwe regen afgelopen herfst in een ik-ruim-de-tuin-op-bui bijgesnoeid maar zie nog weinig groens verschijnen (op wat mini-knopjes na, nog geen uitlopers)... Meen me te herinneren dat ie vorig jaar al wel aan het uitlopen was rond deze tijd, maar kan t mishebben. Vorig jaar waren we van eind april tot eind mei op vakantie en volgens de buren heeft ie prachtig gebloeid tijdens onze afwezigheid .

Is nu natuurlijk ook langer koud geweest en mn tuin op het noord-oosten heeft nog weinig zon gehad.

Hoop niet dat ik m om zeep heb geholpen met mn snoeiactie... Don´t worry, de mijne is ook nog helemaal kaal. Vind het elke keer weer een wonder dat er uit die kale staken zo´n mooie en volle plant tevoorschijn komt.
.
De mijne doet het niet.

Ik heb hem nu voor het derde jaar en hij staat in de volle grond, maar bloemen ho maar!

Moet ik hem nu snoeien in dit seizoen of niet? Hij groeit heel langzaam en heeft wel blaadjes, maar die laat 'ie ook snel weer vallen zodra de herfst ook maar een beetje begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven