Blender, keukenmachine, staafmixer?

08-07-2019 10:29 64 berichten
Ik heb een zgn smoothiemaker en die gebruik ik mega vaak voor allerlei dingen behalve smoothies. Ik maak er soepen en sauzen in, pesto, humus en andere dips enz. Ik heb hem ooit cadeau gekregen, het is zeg maar zo’n blok met het motortje en daarop een plastic kan met mesjes onderin. Eerlijk gezegd staat er op dat je er geen hete vloeistoffen in mag doen maar ik maak er dus vaak soep mee en dat ging altijd prima, tot afgelopen weekend. Schep soep erin, beetje te heet nog, en pang er zat een barst in de kan. Hij lekt nog niet maar om te voorkomen dat m’n verse pastasaus bij de volgende blend-beurt op al m’n keukenmuren zit moet ik misschien toch op zoek naar een nieuw apparaat XD
Maar wat moet ik eigenlijk hebben? Een blender? Een keukenmachine? Of is een simpele staafmixer handig?
Ik bak nooit dus dingen met deeg hoeft hij niet te kunnen. Maar als er dit keer wél officieel hete dingen in mogen zou dat dus wel een voordeel zijn. Ik woon niet heel groot dus liefst geen machine die een heel eigen keukenkastje nodig heeft.

Wat gebruiken jullie thuis om sauzen en soepen en falafel en dat soort dingen te maken?
S0LEIL schreef:
08-07-2019 11:37
Jaaa soupmaker 🤣
Beste keukenaankoop ever, die wordt hier het meest gebruikt van alle keukenapparatuur.
Je flikkert ingrediënten in dat ding, water erbij, je zet hem aan, gaat iets anders doen en 18 minuten later heb je heerlijk soep.
Ik zag een keer een demonstratie van een soupmaker en ik vond het een groot nadeel dat je geen dingen eerst aan kunt fruiten, alles wordt eigenlijk meteen gekookt. Dat heeft voor mij veel invloed op de smaak. Maar misschien was dat alleen die specifieke soupmaker.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n soupmaker is alleen best klein, dat red ik niet met alleen al twee volwassenen die soep willen (wij eten alleen soep als hoofdgerecht). Dan toch maar mijn soeppan met staafmixer. Ben ik ook echt met een half uur mee klaar.
Ik vind de staafmixer het meest veelzijdig. Ik maak er soepen en sauzen mee, maar ook pesto en ik hak er groente mee. Ik heb er wel voor gezorgd dat het onderstel rvs is, want als je plastic hebt is het na één keer tomatensoep rood.
Wat denkt het handige viva panel dat ik nu ineens tot m’n beschikking heb van deze?
https://www.blokker.nl/p/aigostar-stirr ... vs/1789990
S0LEIL schreef:
08-07-2019 11:37
Jaaa soupmaker 🤣
Beste keukenaankoop ever, die wordt hier het meest gebruikt van alle keukenapparatuur.
Je flikkert ingrediënten in dat ding, water erbij, je zet hem aan, gaat iets anders doen en 18 minuten later heb je heerlijk soep.

Dit! Ik :heart: mijn soupmaker.
Ik heb een vrij goedkope: https://www.coolsound.nl/princess-21204 ... NwQAvD_BwE

en voor (bv noten) hakken en slagroom kloppen heb ik een Magic Bullet. Klein dingetje en super handig.
Geen ervaring mee. Kijk naar bouwkwaliteit, wattage en makkelijke reinigbaarheid (kunnen de opzetstukken in de vaatwasser mee?). Bij bol trouwens sneller in huis dan Blokker en net zo duur.
Tia.Dalma schreef:
08-07-2019 11:43
Zo'n soupmaker is alleen best klein, dat red ik niet met alleen al twee volwassenen die soep willen (wij eten alleen soep als hoofdgerecht). Dan toch maar mijn soeppan met staafmixer. Ben ik ook echt met een half uur mee klaar.

Eten jullie met z'n beiden meer dan 1,3 liter soep?
Peixe schreef:
08-07-2019 12:08
Dit! Ik :heart: mijn soupmaker.
Ik heb een vrij goedkope: https://www.coolsound.nl/princess-21204 ... NwQAvD_BwE

en voor (bv noten) hakken en slagroom kloppen heb ik een Magic Bullet. Klein dingetje en super handig.
Oeh ik vind €50 niet zo goedkoop eigenlijk 😳
Tia.Dalma schreef:
08-07-2019 12:09
Geen ervaring mee. Kijk naar bouwkwaliteit, wattage en makkelijke reinigbaarheid (kunnen de opzetstukken in de vaatwasser mee?). Bij bol trouwens sneller in huis dan Blokker en net zo duur.
Vaatwasser hoeft niet want die bezit ik niet. 600 watt lijkt me voldoende vermogen?
Tia.Dalma schreef:
08-07-2019 11:43
Wij halen er 4 kommen uit.
Een staafmixer met metalen staaf zou ik doen. Die kunnen tegen hete vloeistoffen.
ClumsyNinja schreef:
08-07-2019 12:11

Haha. Ik zit op zo'n FBgroep voor soupmakerrecepten en daar hebben de meeste mensen Philipsen van rond de €100
Daarom dat ik zei dat deze wel meeviel.
Maar ik gebruik het ding erg vaak. Verse soep zonder naar om te kijken in 23 minuten en dan kan ik ook nog portiebakjes in de vriezer stoppen.
Nitflex schreef:
08-07-2019 11:42
Ik zag een keer een demonstratie van een soupmaker en ik vond het een groot nadeel dat je geen dingen eerst aan kunt fruiten, alles wordt eigenlijk meteen gekookt. Dat heeft voor mij veel invloed op de smaak. Maar misschien was dat alleen die specifieke soupmaker.

Nee dat klopt, dat zou je dan nog even apart moeten doen.
Peixe schreef:
08-07-2019 12:14
Haha. Ik zit op zo'n FBgroep voor soupmakerrecepten en daar hebben de meeste mensen Philipsen van rond de €100
Daarom dat ik zei dat deze wel meeviel.
Maar ik gebruik het ding erg vaak. Verse soep zonder naar om te kijken in 23 minuten en dan kan ik ook nog portiebakjes in de vriezer stoppen.
Ik heb ook een Philips, maar die kosten ook geen 100 euro. Dit is mijn 2e en voor beide heb ik niet zoveel betaald. Dat is soep me niet waard :P
Ik kan me niet zoveel soepen bedenken die ik zou willen pureren. Een beetje structuur is in de meeste soepen toch wel fijn. Anders wordt het al snel baby- of bejaardenvoer. Ik heb er dan ook geen apparaten voor. :P
We used to be friends...
Ik krijg acuut zin in mijn lievelingssoep (knoflook/erwtjes/courgette van Ottolenghi)
Zo maar even extra courgette meenemen met boodschappen doen.
CourtneyTT schreef:
08-07-2019 12:19
Ik kan me niet zoveel soepen bedenken die ik zou willen pureren. Een beetje structuur is in de meeste soepen toch wel fijn. Anders wordt het al snel baby- of bejaardenvoer. Ik heb er dan ook geen apparaten voor. :P
Je kunt kiezen tussen een gladde soep of een niet-gladde (geen idee hoe dat heet (boerensoep ofzo?) , maar met structuur dus) :D

Maar goed, genoeg over de soupmaker, TO wil een staafmixer.
Tia.Dalma schreef:
08-07-2019 10:49
Afbeelding

Gewoon zoiets. Metalen mes, garde, klein bakje voor de kruidenhakkerij en een grotere beker voor de smoothies . Vier tientjes verder en je bent klaar.
Deze hebben wij. Fijn ding gebruiken hem veel. Keukenmachine hebben we ook maar gebruiken we veel minder. Wel handig voor beslag etc en er kan ook een blender op maar de staafmixer pak je toch sneller.
S0LEIL schreef:
08-07-2019 12:14
Nee dat klopt, dat zou je dan nog even apart moeten doen.
Dan heb ik weer twee dingen vies. Ik eet ook met veel specerijen en die moet je ook echt eerst in olie aanbakken voor de smaak. En met de bouillon erbij komt het allemaal meteen los van de bodem.
ClumsyNinja schreef:
08-07-2019 12:00
Wat denkt het handige viva panel dat ik nu ineens tot m’n beschikking heb van deze?
https://www.blokker.nl/p/aigostar-stirr ... vs/1789990
Zou ik niet doen. Geef iets meer uit en neem een merk waarvan je nog onderdelen kunt kopen als ze stuk gaan.
Ik had Braun en heb nu weer een Braun. Mocht er iets stuk gaan aan losse onderdelen dan kun je dat gewoon kopen.

Edit:
Heb zelf deze, daarbij kun je de snelheid regelen. Ook zit er een turboknop op. Die gebruik ik eigenlijk standaard bij pureren.

https://www.blokker.nl/p/braun-staafmix ... ce/1902639
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ClumsyNinja schreef:
08-07-2019 12:11
Denk dat je dat wel kwijt bent voor een beetje goede. Geen goedkope kopen, krijg je spijt van !
Ik zou er een nemen die ook ijs kan crushen, dan weet je zeker dat je er eentje met genoeg vermogen hebt. En kun je bevroren fruit er ook zo in gooien, zonder ontdooien.
Kijk anders even bij Coolblue, daar kun je filteren op ijs crushen.
.
Ik heb deze, erg prijzig, maar wat een superapparaat!

https://www.bol.com/nl/p/bamix-superbox ... gIW_vD_BwE
Ik zou ook iets meer uitgeven voor de staafmixer. Ik had er eentje van iets van 25 euro van de kijkshop die was helaas in no time kapot terwijl de Braun die ik daarvoor had ongeveer 5 jaar mee ging (en ik gebruik hem elke week meerdere keren). Ik ben dus nu ook weer terug naar de Braun.

https://www.bol.com/nl/p/braun-multiqui ... 6745/?s2a=

Deze hebben wij en we zijn er blij mee. Ik crush geen ijs, maar af en toen wel bevroren banaan. Dat gaat niet het allersoepelst, maar ik doe het zelden dus ik overleef het wel.
@Loisnvt, wat een geld, is die nou echt 8 keer beter als die van Braun?
Kaaaaaaaatje schreef:
08-07-2019 14:03
@Loisnvt, wat een geld, is die nou echt 8 keer beter als die van Braun?
Hij schijnt onverwoestbaar te zijn (de Bamix). Maar vroeger kreeg je er ook levenslang garantie op, tegenwoordig niet meer volgens mij. Dat zet mij dan wel aan het denken...
De mesjes zijn vervangbaar, dat is wel een groot voordeel want als die bot worden staafmixert het niet meer zo lekker. Maar voor dat geld koop je een hoop hele nieuwe...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven