Blender, keukenmachine, staafmixer?
maandag 8 juli 2019 om 10:29
Ik heb een zgn smoothiemaker en die gebruik ik mega vaak voor allerlei dingen behalve smoothies. Ik maak er soepen en sauzen in, pesto, humus en andere dips enz. Ik heb hem ooit cadeau gekregen, het is zeg maar zo’n blok met het motortje en daarop een plastic kan met mesjes onderin. Eerlijk gezegd staat er op dat je er geen hete vloeistoffen in mag doen maar ik maak er dus vaak soep mee en dat ging altijd prima, tot afgelopen weekend. Schep soep erin, beetje te heet nog, en pang er zat een barst in de kan. Hij lekt nog niet maar om te voorkomen dat m’n verse pastasaus bij de volgende blend-beurt op al m’n keukenmuren zit moet ik misschien toch op zoek naar een nieuw apparaat
Maar wat moet ik eigenlijk hebben? Een blender? Een keukenmachine? Of is een simpele staafmixer handig?
Ik bak nooit dus dingen met deeg hoeft hij niet te kunnen. Maar als er dit keer wél officieel hete dingen in mogen zou dat dus wel een voordeel zijn. Ik woon niet heel groot dus liefst geen machine die een heel eigen keukenkastje nodig heeft.
Wat gebruiken jullie thuis om sauzen en soepen en falafel en dat soort dingen te maken?
Maar wat moet ik eigenlijk hebben? Een blender? Een keukenmachine? Of is een simpele staafmixer handig?
Ik bak nooit dus dingen met deeg hoeft hij niet te kunnen. Maar als er dit keer wél officieel hete dingen in mogen zou dat dus wel een voordeel zijn. Ik woon niet heel groot dus liefst geen machine die een heel eigen keukenkastje nodig heeft.
Wat gebruiken jullie thuis om sauzen en soepen en falafel en dat soort dingen te maken?
maandag 8 juli 2019 om 14:10
Die is maar 500 watt. Zou ik niet doen. Vandaar dat die banaan ook niet zo lekker gaat. En bevroren banaan is nog relatief zacht.Kaaaaaaaatje schreef: ↑08-07-2019 14:03Ik zou ook iets meer uitgeven voor de staafmixer. Ik had er eentje van iets van 25 euro van de kijkshop die was helaas in no time kapot terwijl de Braun die ik daarvoor had ongeveer 5 jaar mee ging (en ik gebruik hem elke week meerdere keren). Ik ben dus nu ook weer terug naar de Braun.
https://www.bol.com/nl/p/braun-multiqui ... 6745/?s2a=
Deze hebben wij en we zijn er blij mee. Ik crush geen ijs, maar af en toen wel bevroren banaan. Dat gaat niet het allersoepelst, maar ik doe het zelden dus ik overleef het wel.
.
maandag 8 juli 2019 om 14:15
Mijn blender gebruik ik bijna dagelijks. Maar daar gaan geen hete dingen in.. max 70 graden zegt ie niet voor niks in de gebruiksaanwijzing.
Gladde soepen maak ik met een staafmixer. Al 16 jaar ofzo. Gewoon staaf in de pan en het is zo klaar. Die twee minuten win ik terug door niet heen en weer te scheppen en met de afwas.
Staafmixer dan wel met een metalen onderkant nemen. Je wilt geen plastic dat lekker zacht wordt in een pan hete soep.
Een kleine blender achting iets voor koude dingen en een staafmixer voor de hete dingen lijkt mij een goed idee. En dat zou een staafmixer met een hakbakje kunnen zijn.
Gladde soepen maak ik met een staafmixer. Al 16 jaar ofzo. Gewoon staaf in de pan en het is zo klaar. Die twee minuten win ik terug door niet heen en weer te scheppen en met de afwas.
Staafmixer dan wel met een metalen onderkant nemen. Je wilt geen plastic dat lekker zacht wordt in een pan hete soep.
Een kleine blender achting iets voor koude dingen en een staafmixer voor de hete dingen lijkt mij een goed idee. En dat zou een staafmixer met een hakbakje kunnen zijn.
maandag 8 juli 2019 om 14:17
Ik had een dure kitchenaid staafmixer. Ging stuk na de garantieperiode. Vervangend onderdeel was net zo duur als een hele nieuwe set van Braun. Die gebruik ik nu naar volle tevredenheid.
Naast de staafmixer, heb ik een kleine keukenmachine voor raspen en plakjes snijden. Dat scheelt veel tijd.
Smoothie: staafmixer in de beker zetten en mixen, meteen opdrinken. Voor falafel, pesto, soep enz.
gebruik ik altijd de staafmixer. Oh en de garde gebruik ik veel voor dun beslag, eiwitschuim en slagroom. De bijgeleverde bakjes alleen als ik noten of ijs wil hakken.
Naast de staafmixer, heb ik een kleine keukenmachine voor raspen en plakjes snijden. Dat scheelt veel tijd.
Smoothie: staafmixer in de beker zetten en mixen, meteen opdrinken. Voor falafel, pesto, soep enz.
gebruik ik altijd de staafmixer. Oh en de garde gebruik ik veel voor dun beslag, eiwitschuim en slagroom. De bijgeleverde bakjes alleen als ik noten of ijs wil hakken.
maandag 8 juli 2019 om 14:19
Voor koude dingen heb je ook geen blender nodig. Die gooi je in de hoge beker die je bij de staafmixer krijgt (of een grote maatbeker van jezelf) en staafmixen maar.petra123456 schreef: ↑08-07-2019 14:15Mijn blender gebruik ik bijna dagelijks. Maar daar gaan geen hete dingen in.. max 70 graden zegt ie niet voor niks in de gebruiksaanwijzing.
.
maandag 8 juli 2019 om 15:30
Ik zou voor een goede basis Braun gaan. Kun je zelf kijken of je direct een heel pakket koopt, of er later nog eens losse accessoires bij. Zie zelf nu een rvs kruidenhakmolen er bij, en tegenwoordig veren de blendervoeten mee, dat lijkt me handig. Persoonlijke ervaring maar qua duurzaamheid en bouwkwaliteit voor mij weer een braun als deze het ooit begeeft.
maandag 8 juli 2019 om 17:32
maandag 8 juli 2019 om 17:36
maandag 8 juli 2019 om 19:40
Ik mik er rustig een kilo bevroren groente en fruit in, met een scheut water/melk/yoghurt/sap. Met een staafmixer kost dat 'een eeuwigheid' en de motor moet heel lang hard werken. Mijn blender is krachtiger, groter, spatvrij en kan ijs vermalen zonder oververhit te raken. Bovendien kan ik drie liter ineens maken in plaats van een halve liter hooguit.
Mijn staafmixer is niet zo goed met ijs.. en voor de levensduur ervan kies ik een los apparaat dat dat wel is.
vrijdag 9 augustus 2019 om 22:12
Deze is het geworden overigens: https://www.bol.com/nl/p/princess-01-22 ... oductTitle
Er staat op dat je er geen ijs mee kan crushen maar dat doe ik eigenlijk toch nooit. Wat bevroren fruit ging moeiteloos. Ben er erg blij mee
Er staat op dat je er geen ijs mee kan crushen maar dat doe ik eigenlijk toch nooit. Wat bevroren fruit ging moeiteloos. Ben er erg blij mee