Blijven gebruiken of weggooien...?

06-08-2010 18:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze poes is laatst met olie-pootjes (motorolie, waarschijnlijk onder een auto gelopen/geslapen) op bed gesprongen terwijl wij sliepen. Er zat ook wat olie op de rest van haar lijfje.

Ze heeft op diverse plekken geslapen en gelopen. Toen ik wakker werd de volgende ochtend zag ik dat ons witte (!) dekbed en twee witte hoeslakens onder de zwarte olievlekken zaten.

Ik heb het overtrek en de hoeslakens op 60 graden gewassen, met Ariel voor witte was (met " vlekkenlifters") en Ariel vlekkengel.

Toen ik ze vanmorgen ging strijken, zag ik dat de vlekken er niet uit waren gegaan.

Enerzijds dacht ik, " boeiend, ik weet dat het schoon is, dan maar vlekken op bed"....anderzijds baalde ik ervan, en vind het min of meer " voor schut" om onder zo'n vies ogend dekbed te liggen. Het mooie is er van af natuurlijk.

Het is geen vraag van levensbelang, maar, wat zouden jullie doen? Gewoon nog gebruiken of weggooien? (ben gewoon een beetje nieuwsgierig...)
Ik zou het in de kattenmand leggen of weggeven aan het asiel.
Cum non tum age
Niet meer gebruiken en gewoon een mooie nieuwe kopen (wil ik sowieso regelmatig).
Ik zou een nieuwe hoes kopen... Misschien niet linea recta, maar toch wel ergens volgende week ofzo.
Ja, ik blijf dat soort dingen dan gebruiken en na een tijdje zie ik het niet meer. Totdat iemand me erop wijst of tot ik grondig opruim en dan gaan al dat soort dingen (broodplank met een scheur erin, theepot zonder deksel, kussenslopen waar bijpassend dekbed weg is) allemaal huppekee in de kliko.
Pootjes eraf en ze is weer als nieuw.

Nee gekkigheid, dekbed omdraaien?
This is not kosher!
Kun je de olie met terpentine verwijderen? Goed deppen en daarna heet wassen?
quote:Bergje65 schreef op 06 augustus 2010 @ 19:03:

Kun je de olie met terpentine verwijderen? Goed deppen en daarna heet wassen?

Geen idee....zou ik het er nu al niet " ingewassen" hebben?

De vlekverwijderaar heeft iig z'n werk niet gedaan.

Het is trouwens niet mijn enige dekbedovertrek, heb nog 2 verschoningen in de kast liggen...
Niet weggooien en niet gebruiken, maar ergens op zolder neerleggen om later te gebruiken. Als poetslap, of zoiets.
ik zou het gewoon blijven gebruiken hoor. tenzij je je er aan blijft storen.

witte dingen die ik niet schoon krijg in de was zet ik vaak in de week in het chloor ( verdunnen met water ) misschien heb je een bad waar je het in zou kunnen leggen om in de chloor te weken? veel vlekken krijg je er daarmee uit. ik zou het gewoon proberen.

je kan het een hele nacht laten staan en de vlekken nog wat schrobben zeg maar.
quote:noa schreef op 06 augustus 2010 @ 18:58:

Ik zou het in de kattenmand leggen of weggeven aan het asiel.de kat?
Hoe heb je de kat schoongekregen? Misschien werkt datzelfde op het dekbed...

*is overigens echt heel nieuwsgierig hoe je de kat schoon hebt gekregen...*
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:Soezie81 schreef op 06 augustus 2010 @ 19:26:

Hoe heb je de kat schoongekregen? Misschien werkt datzelfde op het dekbed...

*is overigens echt heel nieuwsgierig hoe je de kat schoon hebt gekregen...*

Bij poes slijt het volgens mij gewoon....was het eerst zwart, nu is het lichtgrijs en op sommige plekken (oortjes) al helemaal weg.

Kat in wurggreep en met kattentong over dekbed wrijven....
Met chloor!

Zowel het dekbed als de kat, krijg je daar mee schoon :-)
quote:Titsandwits schreef op 06 augustus 2010 @ 19:30:

[...]

Bij poes slijt het volgens mij gewoon....was het eerst zwart, nu is het lichtgrijs en op sommige plekken (oortjes) al helemaal weg.

Kat in wurggreep en met kattentong over dekbed wrijven....

Valt te proberen ... Kat was dus minder onder de olie dan ik in mijn hoofd had na het lezen van de OP .

Wij hebben wel een keer een kat moeten wassen die vast heeft gezeten ín de motor van een auto ... Toen hebben we de vogelopvang gebeld en gevraagd waarmee zij met olie besmeurde vogels schoonmaakten. Dat deden ze met gewone afwas-dreft! Schijnt niks beter te ontvetten dan dat...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
In dit geval werkt gewoon afwasmiddel geloof ik beter dan vlekkenmiddel. Even een uurtje in laten trekken en dan in de wasmachine.
En anders je overtrek verven?
Quick 'n Brite (tegenwoordig weer te koop bij de Blokker)!

Heb laatst een emmertje gekocht omdat mijn kat nare bloedvlekken (na een week weggeweest te zijn had hij de nodige verwondingen) achter had gelaten. Heb het dekbed en de hoes gewassen, bleef erin zitten.

Toen liep ik dus tegen Q'nB aan, dat gebruikt (plekken natmaken, wat pasta er opsmeren, even in laten trekken, wrijven met een natte doek, wassen en klaar) en echt, het is allemaal weer super schoon. Ideaal...
Nieuwe kopen. Hoe duur is een overtrek nou helemaal

Als je je er aan ergert weggooien.
Olie kan je uit textiel halen met boter. Klinkt heel gek maar schijnbaar verbindt zich dat aan elkaar. Flink insmeren met boter, even laten intrekken en dan met gloeiend heet water uitspoelen (of even koken met soda) en dan in de wasmachine. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven