bloembollen

24-09-2013 21:10 16 berichten
Eind januari wil ik graag bloeiende bloemen hebben in een pot. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en nu zijn alle bloembollen in de aanbieding. Wat is nu het handigst? Dat ik ze nu al in die pot zet, bloeien ze dan eind januar? Of later in de pot. Of nu wel kopen en dan koud bewaren en dan later in de pot.

Wie heeft er verstand van bollen en potten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou richten op de winterbloeiende bollen. Die van de zomer kunnen volgens mij niet goed tegen de kou.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De meest bollen moeten voor eind november in de grond,daarom wordt er nu ook druk mee geadverteerd. Later de grond in heeft geen zin. Er zijn trouwens weinig bollen die eind januari al opkomen, dus je zult even moeten zoeken.

Makkelijker is het om een plant te kopen tegen die tijd.
Winterbloeiende bollen... heb je daar voorbeelden van?

Een plant, ja dat zou wel handig zijn. Ivm privacy wil ik niet teveel uitweiden, maar hou het maar op een project met kinderen en nooit ergens geld voor beschikbaar.
http://www.bloembollenwereld.nl/c-30794 ... rbloeiers/
http://huis-en-tuin.infon ... -hoe-waar-en-wanneer.html
Dank je Tickel, Blauw druifje of sneeuwklokje zie ik qua budget wel zitten. Maar moet er eerst de kou over ofzo? Ik heb ergens zoiets gehoord, maar weet niet zo goed hoe en wat.
Ik heb ze vorig jaar de grond in gedaan, maar ze kwamen laat op dit jaar. Maar goed, alles was laat. In de 2e link staat dat je ze eerst moet weken in water, dat had ik niet gedaan. Er staat ook in dat je de kou erover kunt laten gaan als je te laat bent met planten. Ik zou gewoon kijken welke bollen winterbloeiers zijn (op de site) en kijken wat je daarvan in de aanbieding kunt kopen.
Oh, vergeet de sneeuwklok en krokusniet!
Moeten de bollen binnen of buiten bloeien? Buiten krijg je niet voor elkaar in januari, binnen wel. Dan moet je ze niet nu al planten, denk rond begin december.
@Ikdus. Binnen. Maar de bollen die ik nu koop (aanbieding) dan kan ik ze dus begin december in een leuk potje zetten en dan bloeien ze dus ergens in januari.

Niet de kou erover ofzo?
Ze komen op zodra het warm genoeg is, dus als je ze binnen weg zet dan gaan ze gewoon bloeien. Je kunt beter vanaf ongeveer de kerst elke week n potje met hyacintenbollen kopen voor in huis.

Ik heb wel 'ns pas in februari m'n bollen in de tuin gepland, maar die kwamen ook gewoon in dezelfde periode als bollen die je in oktober al plant.
Koop ze in januari, gewoon in bloei
Dat zou ik wel willen om een potje in bloei te kopen, maar dat is te duur. Ingewikkeld verhaal, het is niet voor mijzelf maar voor mijn werk en hebben bijna geen budget.
Waarom moet jij bloembollen kopen voor je werk? Laat ze dat lekker zelf doen en anders maar niet. Als ze geen budget hebben dan dus ook geen bloembollen.
Action heeft nu bolletjes in de aanbieding, vele soorten, voor weinig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven