Bobbels in/onder vloerbedekking.

24-09-2019 17:02 12 berichten
Mijn moeder heeft boven in de slaapkamers al 30 jaar vloerbedekking, sinds een paar weken zitten er bobbels in/onder de vloerbedekking.

Iemand enig idee waardoor dit komt?!
Lekkage ergens?
Muizenlijkjes
Door verschuiving en slijtage in de loop der jaren.
Daar heb ik ook last van op de slaapkamer. De vloerbedekking is hier alleen aan de randen gelijmd dus ik denk dat die bobbels door wrijving op het cement komen want ze verschuiven soms ook. Paar maanden geleden had ik er een bij de deur en nu zit er een bij m'n bed en is die bij de deur weg.
Na verloop van tijd gaat de onderlaag (onderkant) van de vloerbedekking verpulveren en dat kan bobbels geven.
Dat rubbere spul aan de onderkant laat los en hoopt zich op.
Alle reacties Link kopieren
Onderlaag vergaan.
Is de hamster kwijt? :-o

Als het vloerbedekking met zo'n foamlaaag was, is die idd wrs vergaan en door de bewegingen van lopen en stofzuigen ed hoopt dat dan op. Is helaas niet te verhelpen. Al zou de vloerbedekking los gelegd zijn en je klapt 'm in gedeelten om om er onder te kunnen zuigen, dan heb je daarna kuilen eronder.
Ahh klinkt allemaal heel logisch, bedankt!
milena1 schreef:
24-09-2019 17:18
Is de hamster kwijt? :-o
Was ook mijn eerste gedachte 😁. Welke cabaretier (?? Denk ik) was dat ook al weer..er komt een vloerenlegger, die ziet als ie tapijt aan het leggen is een bobbel en slaat deze plat omdat hij denkt dat zn pakje shag uit zn zak gevallen is. Later vindt ie zn shag op de vensterbank ofzo en loopt het kind des huizes binnen om te zoeken naar zijn hamster die kwijt is...

On topic: zoals eerder aangeven is het waarsch de onderkant die vergaat.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Je bedoelt waarschijnlijk stoffen vloerbedekking en dus niet zeil of hout.

Bij stoffen vloerbedekking ga ik voor de optie van wittegeit en kindrebel. Ik heb weleens het tapijt opgerold en alle poeder opgeveegd maar het resultaat was nogal kreukelig en verschillend van hoogte; je kon zien dat de onderlaag weg was. Bovendien gingen andere gedeelten ook verpulveren.

Als je nieuwe koopt, let er dan op dat er geen schuimrubber als onderlaag meer wordt gebruikt en ga voor ondertapijt en boventapijt met een geweven harde onderlaag. Die houd je decennialang goed. Ondertapijt krijg je vaak gratis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven