Boeken verkopen

02-10-2013 16:29 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via google kom ik bij een oud topic van iemand die ook boeken wil verkopen, maar daar gaan de tips met name over MP en Koninginnedag Koningsdag. Ik heb een kast vol en heb op dit moment meer aan geld dan aan boeken die ik al uit heb. Heeft er iemand ervaring met Polare of met verkopen via Bol.com? Is het veel werk om te verzenden, hoe doe je dat met verzendkosten en wat levert het ongeveer op?
Ik verkocht mijn boeken via Bol.com. De verzendkosten zaten meestal in de prijs. Sommige betaalde na afloop dan schoot ik het voor en sommige betaalde direct. Even inpakken en naar het postkantoor brengen. En wat het oplevert: hetgeen jij er voor vraagt, je bepaalt zelf de prijs.
Bol.com is echt ideaal. Pakbon printen, in een envelop doen en naar het postkantoor/brievenbus brengen. Kind kan de was doen. Ik doe het al jaren, ben er erg tevreden over.
Las ook net op de site van Polare dat ze met name studieboeken en spiritueel etc zoeken, ik heb voornamelijk literatuur en romans. Dan ga ik Bol.com eens proberen. Wat vragen jullie ongeveer voor een boek? Heb geen idee wat realistisch is. Mijn boeken zijn vrijwel allemaal 1x gelezen, na nieuw gekocht.
O, en hebben jullie een omschrijving van je winkel op Bol.com?
Wanneer je je te verkopen boek invoert op Bol dan krijg je te zien of dat boek vaker 2e hands te koop staat en voor welke prijs. Zelf ga ik er meestal net iets onder zitten.

Ik vind het ideaal en het loopt ook best goed. Zeker vrij recente boeken zijn zo weg.
Bij bol kun je aangeven hoe nieuw je boek is en zij laten zien wat de actuele tweedehandsprijzen zijn. Daar kun je jouw prijs op aanpassen.
Je maakt gewoon een profiel aan en voegt je boeken toe. Je moet de status van het boek aangeven. "Zo goed als nieuw", "lichte beschadiging/verkleuring" e.d. Kopers kunnen wel jouw profiel beoordelen met sterren.
O, dat is handig! Ik heb net alle voorwaarden en de handleiding zitten lezen en ik denk dat ik het snap.

Worden er vaak boeken retour gestuurd?
Ikzelf heb dat nog nooit meegemaakt dat er iets retour gestuurd werd.
Het valt me op dat bij sommige boeken de prijs die genoemd wordt lager is dan wat het kost om zo'n boek te versturen. Zo levert het toch niks op?
Voor sommige boeken krijg je van Bol.com een pakketvergoeding. Het komt ook wel voor dat je een boek wil verkopen dat niet door de brievenbus past, waarvoor je geen pakketvergoeding krijgt en waarvoor je ook niet echt veel meer kunt vragen dan de verzendkosten. Dat was bij mij zo bij een aantal pockets van Tom Clancy. Die heb ik dus ook maar weer uit de verkoop gehaald.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zie bij veel boeken dat als ik ze verkoop voor een prijs die genoemd wordt, ik er na bemiddelingskosten en verzendig niks of 1,- of zo aan over houd. Dat vind ik wel weinig eigenlijk. Houden jullie er ook zo weinig aan over?
In dat geval doe ik het niet. Dan is het boek te oud of is er teveel aanbod.
Ah zo. Wat doe je er dan mee? Iemand ervaring met aanbieden bij De Slegte oid?
Mijn man verkoopt z'n boeken ook via bol.com. Boeken die te dik zijn om als gewone post te verzenden, slaat hij open. Dit weet de koper overigens van tevoren.
Ik heb n 2 boeken bij 2 verkopers gekocht via Bol.com. Wat een verademing is dat zeg! Gewoon netjes ingepakt en in goede staat, ik had accept giro aangeklikt (huiverig als ik ben om te worden opgelicht) maar zodra ik het boek had, meteen het geld overgemaakt de referentie lovend ingevuld. Dit is een blijvertje voor mij als koper!
Ik heb hier een doos met ruim 100 boeken staan. Moet er nog steeds mee naar Polare, maar die zit in Utrecht zo lekker praktisch op de gracht en daar kan je met de auto wat lastig komen. Ben dus nog even aan het nadenken hoe en wat.

Maar ik vraag me af of ze gewoon alles aannemen daar, of dat ik nu veel moeite ga doen om alles erheen te slepen en dan daarna met 3/4 weer terug naar huis kan? Want dan heeft het weinig zin om al die moeite te doen. Ik wil er eigenlijk gewoon in 1 keer vanaf, zonder teveel moeite. En ja, de kliko doet dat ook voor me, maar dat vind ik dan toch weer zonde.
Eventueel verkopen via de site van boekwinkeltjes?

Ik heb er alleen geen ervaring mee als verkoper, maar alleen als koper.
Zojuist de hele stapel naar De Slegte gesjouwd. Aan de telefoon waarschuwden ze dat ze erg selectief inkopen op het moment, maar van mijn toren wilden ze toch zeker 80% hebben. Ik kreeg er ¤25,- voor, en ik ben er in 1x vanaf. Mooie deal!
Je kan het ook via Marktplaats doen, goede omschrijving en duidelijke foto's.
Ik heb nu alles op mp en hier gezet heb inmiddels al 2 mails gehad van mensen die alles voor 50 euro willen hebben. Dat lijkt me meer dan wat ik er bij de slegte voor krijg. Als die dus al veel in willen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven