boom zomaar omgehakt
vrijdag 5 maart 2010 om 12:32
zonet de schrik van mn leven gekregen.
ik woon in een studentenhuis met een mooie tuin, waarin een boom staat.
vanmorgen hoorde ik dat er een tuinman in de tuin bezig was, ik kijken, was hij de boom aan het snoeien.
mooi, dacht ik nog, daar was ie wel aan toe.
kijk ik net weer uit het raam, staat alleen de stam er nog en is de hele bovenkant van de boom verdwenen!
hoezo rigoureus snoeien
dit vind ik echt zonde, want het was een mooie boom, waar altijd veel vogels in zaten en ook nestjes bouwden e.d.
mag een verhuurder echt zomaar een boom gaan omhakken zonder overleg met de bewoners?
vind het namelijk echt heel erg zonde en ik wordt straks in de zomer mijn kamer uitgekookt doordat de zon er nu vol op kan schijnen.
of zou ik hier een soort van klacht over kunnen indienen?
ik woon in een studentenhuis met een mooie tuin, waarin een boom staat.
vanmorgen hoorde ik dat er een tuinman in de tuin bezig was, ik kijken, was hij de boom aan het snoeien.
mooi, dacht ik nog, daar was ie wel aan toe.
kijk ik net weer uit het raam, staat alleen de stam er nog en is de hele bovenkant van de boom verdwenen!
hoezo rigoureus snoeien
dit vind ik echt zonde, want het was een mooie boom, waar altijd veel vogels in zaten en ook nestjes bouwden e.d.
mag een verhuurder echt zomaar een boom gaan omhakken zonder overleg met de bewoners?
vind het namelijk echt heel erg zonde en ik wordt straks in de zomer mijn kamer uitgekookt doordat de zon er nu vol op kan schijnen.
of zou ik hier een soort van klacht over kunnen indienen?
vrijdag 5 maart 2010 om 12:43
vrijdag 5 maart 2010 om 12:43
He dat is inderdaad balen......
Je zou de gemeente kunnen bellen en navraag doen.
Doorgaans moet volgens mij een kapvergunning aan worden gevraagd en wanneer deze verleend wordt, wordt dit bekend gemaakt in de plaatselijke bladen. Daar kan dan bezwaar tegen worden aangetekend.
Voor bezwaar is het nu natuurlijk te laat. Het kan zijn dat hij een boete krijgt wanneer hij onrechtmatig heeft gekapt.
Weet je misschien wat voor soort boom het was ?
Sommige soorten , bijv. knotwilg, worden erg rigoureus gesnoeid.
Eventueel kun je iets snelgroeiends ervoor in de plaats zetten.
Maar het blijft zonde...
Je zou de gemeente kunnen bellen en navraag doen.
Doorgaans moet volgens mij een kapvergunning aan worden gevraagd en wanneer deze verleend wordt, wordt dit bekend gemaakt in de plaatselijke bladen. Daar kan dan bezwaar tegen worden aangetekend.
Voor bezwaar is het nu natuurlijk te laat. Het kan zijn dat hij een boete krijgt wanneer hij onrechtmatig heeft gekapt.
Weet je misschien wat voor soort boom het was ?
Sommige soorten , bijv. knotwilg, worden erg rigoureus gesnoeid.
Eventueel kun je iets snelgroeiends ervoor in de plaats zetten.
Maar het blijft zonde...

vrijdag 5 maart 2010 om 12:52
ja, ik had ook even bij de buren gekeken, ook studentenwoning, zelfde verhuurder. en die boom is ook helemaal tot aan de stam ingesnoeid, maar dit is een soort van knotwilg.
die hoort inderdaad zo te worden ingesnoeid.
een huisgenoot was er ook al boos over, hij had nog aan de tuinman gevraagd wat ie van plan was.
volgens die tuinman zou de boom wel weer gaan uitlopen.
maar goed, ik baal er gewoon van dat die boom ineens is verdwenen, samen met al die vogeltjes =(
die hoort inderdaad zo te worden ingesnoeid.
een huisgenoot was er ook al boos over, hij had nog aan de tuinman gevraagd wat ie van plan was.
volgens die tuinman zou de boom wel weer gaan uitlopen.
maar goed, ik baal er gewoon van dat die boom ineens is verdwenen, samen met al die vogeltjes =(