Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe zijn jullie ervaringen met Azul? Heb nog verjaardagsgeld te besteden en denk erover deze aan te schaffen. Is het ook leuk voor kinderen vanaf 10 jaar?
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, Azul is volgens de spelregels vanaf 8 jaar te spelen, dus voor 10 jarigen zeker goed te doen en ook voor volwassenen zeker niet kinderachtig. Gewoon n leuk spel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
06-04-2019 23:12
Hoe zijn jullie ervaringen met Azul? Heb nog verjaardagsgeld te besteden en denk erover deze aan te schaffen. Is het ook leuk voor kinderen vanaf 10 jaar?
JA! Doen, echt een heel leuk spel zowel met kinderen als de wat oudere generatie ;)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Dank voor jullie reacties. Dit haalt me al over om het te kopen. Ben altijd huiverig om een groot spel te kopen. Heb me zelden vergist, maar blijft toch zonde als het niks is.
Alle reacties Link kopieren
@Nachtvlinder, op you tube staan veel uitlegfilmpjes, dan heb je al een idee over het spelmechanisme, dus een klein idee of het wat voor je is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Dice hospital gekocht, nu nog medespelers vinden ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
06-04-2019 23:40
@Nachtvlinder, op you tube staan veel uitlegfilmpjes, dan heb je al een idee over het spelmechanisme, dus een klein idee of het wat voor je is.
Dank voor de tip :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
08-04-2019 00:01
Dank voor de tip :bigkiss:
Daar is dit topic voor he, Tips, meldingen, weetjes, vragen en al dat soort dingen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Pandemic Legacy november verloren, maar wel goede zaken kunnen verrichten, dus hopelijk snel een tweede poging!

Iemand anders nog wat leuks gespeeld?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag weer eens Pixi queen gespeeld, blijft leuk. En Machi Koro. Verder niet zo veel eigenlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik speelde laatst met mijn kinderen "For Sale". Was ook hartstikke leuk (weet niet of het spel al ooit voorbij is gekomen)
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
17-04-2019 01:02
Ik speelde laatst met mijn kinderen "For Sale". Was ook hartstikke leuk (weet niet of het spel al ooit voorbij is gekomen)
Nee denk niet dat het al eerder voorbij gekomen is, en ja grappig spelletje , makkelijk uit te leggen, en met kinderen zeker goed te doen denk ik, want het duurt niet lang en leuk om toch net die kaart bij een ander voor de neus weg te kapen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (9) heeft carcasonne ontdekt. Nu wil ik voor volgende vakantie een spel voor haar kopen. We
spelen verder vaak rummicub, monoply junior en uno. Hebben jullie nog tips?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
nlies schreef:
17-04-2019 01:40
Nee denk niet dat het al eerder voorbij gekomen is, en ja grappig spelletje , makkelijk uit te leggen, en met kinderen zeker goed te doen denk ik, want het duurt niet lang en leuk om toch net die kaart bij een ander voor de neus weg te kapen
Ja het gaf de nodige hilariteit en volgens mij is het misschien nog wel goed voor hun commerciele skills!
mamavanf schreef:
17-04-2019 23:39
Mijn dochter (9) heeft carcasonne ontdekt. Nu wil ik voor volgende vakantie een spel voor haar kopen. We
spelen verder vaak rummicub, monoply junior en uno. Hebben jullie nog tips?
Ga je naar zuid Frankrijk toevallig? Dan moet je even gaan kijken in Carcassonne!
nlies schreef:
17-04-2019 01:40
Nee denk niet dat het al eerder voorbij gekomen is, en ja grappig spelletje , makkelijk uit te leggen, en met kinderen zeker goed te doen denk ik, want het duurt niet lang en leuk om toch net die kaart bij een ander voor de neus weg te kapen
Voor ons duurde het trouwens wel een paar rondes voordat we het echt door hadden. Niet de snuggerste familie denk ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
17-04-2019 23:39
Mijn dochter (9) heeft carcasonne ontdekt. Nu wil ik voor volgende vakantie een spel voor haar kopen. We
spelen verder vaak rummicub, monoply junior en uno. Hebben jullie nog tips?

Ticket to ride? Al dan niet de junior versie?

Misschien eens kijken naar coöperatief spel? Is weer eens wat anders. Pandemic, of misschien Het verboden eiland.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
18-04-2019 00:25
Ticket to ride? Al dan niet de junior versie?

Misschien eens kijken naar coöperatief spel? Is weer eens wat anders. Pandemic, of misschien Het verboden eiland.
Voor 9 jaar zou ik niet meer de junioreditie nemen, die kan best al de grotenmensenversie spelen.
Pandemic lijkt me dan weer te groot, dan kun je beter het verboden eiland spelen.
Zooloretto , of Istanbul dobbelspel is ook leuk.
Of cacao, ook een kaartjes aanlegspel, en als je dat leuk vindt kun je er nog uitbreidingen bij kopen
Of fabelfruit, maar ik weet niet met hoeveel personen je het wil spelen, fabelfruit vind ik met 2 minder.
Of machi Koro

offe... ga eens in een spellenwinkel kijken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
18-04-2019 00:47
Voor 9 jaar zou ik niet meer de junioreditie nemen, die kan best al de grotenmensenversie spelen.
Pandemic lijkt me dan weer te groot, dan kun je beter het verboden eiland spelen.
Zooloretto , of Istanbul dobbelspel is ook leuk.
Of cacao, ook een kaartjes aanlegspel, en als je dat leuk vindt kun je er nog uitbreidingen bij kopen
Of fabelfruit, maar ik weet niet met hoeveel personen je het wil spelen, fabelfruit vind ik met 2 minder.
Of machi Koro

offe... ga eens in een spellenwinkel kijken
Daar kom ik geregeld... iets met keuzestress :facepalm: ik ga de spellen die jullie opgeven eens googlen. Dank!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van ons speelt My little Scythe met zijn dochter. Ontwikkeld door een vader die graag het ´echte´Scythe met zijn dochter wilde spelen, maar dat te moeilijk vond voor haar. Ubercute :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Breaking news!

Na 13 maanden is Pandemic Legacy seizoen 1 uit!
:cheer2: gewonnen :cheer2:

Dat wou ik even melden :proud:

:high5:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
18-04-2019 16:42
Breaking news!

Na 13 maanden is Pandemic Legacy seizoen 1 uit!
:cheer2: gewonnen :cheer2:

Dat wou ik even melden :proud:

:high5:
gefeliciteerd, op naar seizoen 2
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorige week een spel gespeeld dat sinds de koningsdag-vrijmarkt van vorig jaar al ongebruikt in de kast lag: Kamisado. Het wordt gespeeld op een soort schaakbord, en je moet proberen een van je (gekleurde) torens naar de overkant te krijgen. Je mag in je beurt een toren recht vooruit of diagonaal verplaatsen, zoveel vakjes als je wilt (zolang er geen andere toren in de weg staat natuurlijk). De kleur van het vakje waar je de zet eindigt, is de kleur van de toren die de andere speler mag verplaatsen..
Super simpele spelregels, maar er komt verrassend veel tactiek bij kijken. Best leuk voor even tussendoor! Wij deden steeds 15 minuten over een potje oid.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
19-04-2019 19:48
Wij hebben vorige week een spel gespeeld dat sinds de koningsdag-vrijmarkt van vorig jaar al ongebruikt in de kast lag: Kamisado. Het wordt gespeeld op een soort schaakbord, en je moet proberen een van je (gekleurde) torens naar de overkant te krijgen. Je mag in je beurt een toren recht vooruit of diagonaal verplaatsen, zoveel vakjes als je wilt (zolang er geen andere toren in de weg staat natuurlijk). De kleur van het vakje waar je de zet eindigt, is de kleur van de toren die de andere speler mag verplaatsen..
Super simpele spelregels, maar er komt verrassend veel tactiek bij kijken. Best leuk voor even tussendoor! Wij deden steeds 15 minuten over een potje oid.
die komt hier ook al te weinig uit de kast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
30 seconds.
Heel erg leuk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven