Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 23 augustus 2017 om 10:55
woensdag 23 augustus 2017 om 11:53
Je moet toch even checken of het geschikt voor is? Anders ben je een ontaard stel ouders....Tumtummetje schreef: ↑23-08-2017 10:55Net op bol.com het verboden eiland besteld. (Het excuus: ik had nog iets nodig om boven de €20,- uit te komen). Ik ben benieuwd.
Gisteren voor mijn kinderen wie is de dader gekocht. Uiteindelijk zaten mijn man en ik het een uur te spelen en de kinderen waren naar buiten vertrokken.![]()

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zaterdag 26 augustus 2017 om 20:26
ik zie nu dat ik niet eens meer verteld heb welke spellen in Turnhout voor mij aan bod kwamen.
daar komen ze: Pixie Queen. leuk, je moet de koningin te vriend houden, anders krijg je strafpunten. en die krijg je al snel. pas na de laatste ronde gaan je punten de positieve kant op
Castellum : je moet Maastricht verdedigen, bouw je verdediging op voor als de vijand komt, die vijand kan je zelf verslaan of naar je tegenstander sturen in de hoop dat die hem niet kan verslaan. Spel is nog niet uit
10 minuten kraak: beklim de tovenaarstoren en pik per etage wat je wil. je mag niet terug naar boven, dus sla je toch wat over of blijf je nog even op die etage, met kans dat de ander dan die leuke kaart heeft. grappig snel spel
o en crazy cars niet te vergeten, je speelt in teams om je auto naar de andere kant van het bord te rijden, itussen probeer je de tegenstander van de weg te drukken. probleem is dat je van te voren je route moet plannen (zoals bij river dragon) alleen moeten er 10 kaartjes op volgorde gelegd worden. de ene van het team heeft de even, de ander de oneven plaatsen, en je weet niet wat de ander doet. Dus heb je snel ruzie met je teamgenoot, geen goed idee
daar komen ze: Pixie Queen. leuk, je moet de koningin te vriend houden, anders krijg je strafpunten. en die krijg je al snel. pas na de laatste ronde gaan je punten de positieve kant op
Castellum : je moet Maastricht verdedigen, bouw je verdediging op voor als de vijand komt, die vijand kan je zelf verslaan of naar je tegenstander sturen in de hoop dat die hem niet kan verslaan. Spel is nog niet uit
10 minuten kraak: beklim de tovenaarstoren en pik per etage wat je wil. je mag niet terug naar boven, dus sla je toch wat over of blijf je nog even op die etage, met kans dat de ander dan die leuke kaart heeft. grappig snel spel
o en crazy cars niet te vergeten, je speelt in teams om je auto naar de andere kant van het bord te rijden, itussen probeer je de tegenstander van de weg te drukken. probleem is dat je van te voren je route moet plannen (zoals bij river dragon) alleen moeten er 10 kaartjes op volgorde gelegd worden. de ene van het team heeft de even, de ander de oneven plaatsen, en je weet niet wat de ander doet. Dus heb je snel ruzie met je teamgenoot, geen goed idee
zaterdag 26 augustus 2017 om 20:32
Jeeeeej, mijn man en ik zijn gek op bordspellen! We hebben ook echt een flinke collectie opgebouwd. De laatste tijd zijn we ook wel van de samenwerkspellen, dat je met elkaar tegen het spel speelt.
De leukste die we daarvan hebben zijn Pandemie, Flashpoint, Het verboden eiland en Robinson Crusoe. Vooral die laatste is echt heel tof.
Verder spelen we veel Istanbul, Agricola, Quadropolis, 7 Wonders, ja eigenlijk kan ik nog een uur doorgaan haha.
De leukste die we daarvan hebben zijn Pandemie, Flashpoint, Het verboden eiland en Robinson Crusoe. Vooral die laatste is echt heel tof.
Verder spelen we veel Istanbul, Agricola, Quadropolis, 7 Wonders, ja eigenlijk kan ik nog een uur doorgaan haha.
zondag 27 augustus 2017 om 14:31
zondag 27 augustus 2017 om 14:49
donderdag 31 augustus 2017 om 22:25
vrijdag 1 september 2017 om 11:52
volgens mij heb ik het al ergens duurder gezien.ja ik ben ook altijd nieuwsgierig als ik nieuwe titels zie
zondag 3 september 2017 om 10:17
Ik heb laatst op mijn werk Rush Hour neergezet, omdat ik er zelf thuis niks meer mee deed, en het is een grote hit bij mijn collega's. De eerste heeft alle opdrachten al uitgespeeld, dus nu heb ik een uitbreiding besteld en een ander spel van dezelfde producent: Circuit Maze (http://www.thinkfun.com/products/circuit-maze/)
Het is een soort puzzel met geleiders, dioden en weerstanden en a.d.h.v. opdracht kaarten moet je dan proberen om je stroomkring sluitend te krijgen, waarbij dan bepaalde LED's wel of juist niet moeten branden. Wij zijn heel benieuwd, maar het lijkt mij ook leuk voor kinderen om spelenderwijs over elektrotechniek te leren.
Het is een soort puzzel met geleiders, dioden en weerstanden en a.d.h.v. opdracht kaarten moet je dan proberen om je stroomkring sluitend te krijgen, waarbij dan bepaalde LED's wel of juist niet moeten branden. Wij zijn heel benieuwd, maar het lijkt mij ook leuk voor kinderen om spelenderwijs over elektrotechniek te leren.
zondag 3 september 2017 om 12:38
Potion Explosion valt tegen
Er zitten 3 platte knikkers in, die zijn aan twee kanten gewoon echt plat waardoor ze niet rollen en boven in het bakje blijven zitten. Ze zijn ook nog eens van dezelfde kleur dus we hebben niks aan de reserve knikkers.
"aanstelmodus uit"
Best wel balen, het speelt toch een stuk minder fijn. Ik denk dat ik 999 games maar aan ga schrijven in de hoop dat we een paar knikkers kunnen krijgen.

"aanstelmodus uit"
Best wel balen, het speelt toch een stuk minder fijn. Ik denk dat ik 999 games maar aan ga schrijven in de hoop dat we een paar knikkers kunnen krijgen.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zondag 3 september 2017 om 13:32
flip-flop schreef: ↑03-09-2017 12:38Potion Explosion valt tegenEr zitten 3 platte knikkers in, die zijn aan twee kanten gewoon echt plat waardoor ze niet rollen en boven in het bakje blijven zitten. Ze zijn ook nog eens van dezelfde kleur dus we hebben niks aan de reserve knikkers.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"aanstelmodus uit"
Dat moet lukken hoor! Wij hebben vaak foutjes in spellen zitten, of dat er iets ontbreekt. Nog nooit problemen gehad als we er om vroegen bij de uitgever!
zondag 3 september 2017 om 13:36
Kingdomino is leuk! Fabel fruit niet mijn spel, op een of andere manier loop ik steeds achter de feiten aan.
Hier even een aantal keren terraforming mars gespeeld, omdat we uitbreiding hebben (nieuwe borden). Geweldig spel!

zondag 3 september 2017 om 13:49
Ik heb eens een reiseditie van Monopoly gehad waar de (ingebouwde) dobbelsteen 2 keer een 5 had, en geen 6 :'). Daar kreeg ik ook keurig een nieuwe set voor.
Wij hebben voor de vakantie op de gok Schottentotten gekocht, en dat komt sindsdien bijna dagelijks uit de kast. Binnen 10 minuten te spelen, maar ontzettend leuk, en je moet er een beetje bij blijven nadenken (maar kunt wel kletsen). Hier is 't een hit. Verder nog een nieuwe uitbreiding van Ticket to Ride (UK/Pennsylvania) en die is ook leuk, maar waarschijnlijk beter met >2 spelers.
Wij hebben voor de vakantie op de gok Schottentotten gekocht, en dat komt sindsdien bijna dagelijks uit de kast. Binnen 10 minuten te spelen, maar ontzettend leuk, en je moet er een beetje bij blijven nadenken (maar kunt wel kletsen). Hier is 't een hit. Verder nog een nieuwe uitbreiding van Ticket to Ride (UK/Pennsylvania) en die is ook leuk, maar waarschijnlijk beter met >2 spelers.
donderdag 7 september 2017 om 02:00
Ik hou er van! Maar ook echt mijn soort spel. Tactisch en verslavend omdat je echt je motortje zo goed mogelijk aan de praat wil krijgen. En de keer erna het nog beter doen!
Ook laatst weer eens op tafel: Concordia! Spel uit mijn top 5

vrijdag 8 september 2017 om 21:22
ik ken queendomino nog niet, dacht dat het nog moest uitkomen, wat ik begrepen heb is dat het zelfstandig te spelen is maar ook in combi met kingdomino. Ja klopt kingdomino is geen moeilijk spel, gewoon leuk de beste stukjes voor elkaars neus proberen te pakken.
het is dus al uit, maar de Nederlandse versie duurt nog een maand of wat, dus daar wacht ik wel op
het is dus al uit, maar de Nederlandse versie duurt nog een maand of wat, dus daar wacht ik wel op