Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 12 september 2017 om 18:35
vrijdag 15 september 2017 om 23:20
rommelmarkt: sushi go, gepakt en gezakt (heeft hier wel een andere naam wegens relatiegeschenk vermoed ik) en ik vind het wel een leuk spel voor af en toe, maar de normale prijs veel te duur) en een smart game puzzel.En Phase 10 master (geen idee wat er master aan is)
maandag 18 september 2017 om 15:28
Leuk nlies! Heb je al kunnen ontdekken wat het verschil is tussen de gewone phase 10 en de master?
Ik heb net 30 seconds everyday life gekocht en Machi Koro. Ben vooral benieuwd naar die laatste! Ik had nog wat vvv bonnen liggen dus beide spellen kostte me uiteindelijk maar 3 euro, altijd leuk!
Ik was nog aan het twijfelen of ik Genius zou kopen. Ik snapte de beschrijving niet helemaal (ben dus blijkbaar geen genius
). Iemand bekend met het spel?
Ik heb net 30 seconds everyday life gekocht en Machi Koro. Ben vooral benieuwd naar die laatste! Ik had nog wat vvv bonnen liggen dus beide spellen kostte me uiteindelijk maar 3 euro, altijd leuk!
Ik was nog aan het twijfelen of ik Genius zou kopen. Ik snapte de beschrijving niet helemaal (ben dus blijkbaar geen genius

maandag 18 september 2017 om 17:00
genius is leuk als je van abstracte spellen houdt https://www.youtube.com/watch?v=oiEwq-MTdRU
heb even filmpje toegevoegd, is makkelijker, als je dan nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Verschil tusen de gewone en de master phase 10 zijn wat extra kaarten, ik denk met dezelfde mogelijkheden als bij het bordspel. Zoals kaarten uit de lopende ronde meenemen naar de volgende. Kaarten uit de hand van medespelers kiezen,medespeler beurt over laten slaan, dat soort dingen
heb even filmpje toegevoegd, is makkelijker, als je dan nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Verschil tusen de gewone en de master phase 10 zijn wat extra kaarten, ik denk met dezelfde mogelijkheden als bij het bordspel. Zoals kaarten uit de lopende ronde meenemen naar de volgende. Kaarten uit de hand van medespelers kiezen,medespeler beurt over laten slaan, dat soort dingen
donderdag 21 september 2017 om 19:07
Ik speel veel met mijn 8 jarige zoon:
- Alles van kolonisten (sternenfahrer, kaartspel, bordspel met bijna alle uitbreidingssets)
- Carcasonne basisset
- Carcassonne de stille Zuidzee
- halli Galli
- Skip Bo
- Machiavelli
- Ubongo (speelt hij met vrienden)
- Drakenwoud
- Monopoly
En we zijn beiden verslaafd aan PokomonGo.
- Alles van kolonisten (sternenfahrer, kaartspel, bordspel met bijna alle uitbreidingssets)
- Carcasonne basisset
- Carcassonne de stille Zuidzee
- halli Galli
- Skip Bo
- Machiavelli
- Ubongo (speelt hij met vrienden)
- Drakenwoud
- Monopoly
En we zijn beiden verslaafd aan PokomonGo.
donderdag 21 september 2017 om 20:14
nlies schreef: ↑18-09-2017 17:00genius is leuk als je van abstracte spellen houdt https://www.youtube.com/watch?v=oiEwq-MTdRU
Bedankt voor het filmpje! Ik ga het spel toch maar op mijn verlanglijstjelijstje zetten

donderdag 21 september 2017 om 21:09
Eigenlijk zijn er van de meeste spellen wel filmpjes. makkelijkste zoeken is naam spel + nox spellenzolder. of gewoon naam spel + speluitleg
maandag 25 september 2017 om 11:50
Ja, bij Europa heb je tunnels die je moet claimen en stations die je kunt plaatsen. Heb je bij de gewone, dus Amerika niet. Die is alleen maar kaartjes verzamelen en routes leggen. Lijkt me saai als je de andere gewend bent, dus als je er een bij wil kopen zou ik maar een andere kiezenLunchLover schreef: ↑25-09-2017 08:42Vraagje, ik bedacht me laatst dat wij Ticket2Ride Europa hebben ipv de gewone. Buiten dat dit dan uiteraard in Europa is, is er nog meer verschil in qua spel?
maandag 25 september 2017 om 20:02
Is Ticket2Ride Europa dus ook een basisspel? Wij hebben Amerika, en die hebben we altijd nodig als we een uitbreiding willen spelen. Onze favoriet is Azië, daar heb je veerboten en bergetappes die zorgen voor extra slijtage aan je wagons. En bij Nederland betaal je tol voor de bruggen waar iemand anders al eerder heeft gebouwd. Spoorbruggen naar de Waddeneilanden o.a.

dinsdag 26 september 2017 om 11:03
dinsdag 26 september 2017 om 11:23
Ja ik zag het net voorbij komen op Facebook. Wij gaan toch naar de outlet, ligt net wat dichter bij en zag dat er ook spellen gespeeld kunnen worden.
A.s. zondag trouwens spellenfestival (beurs) in Genk. Om de agenda maar even aan te vullen
@ Ticket to Ride: Wat is nou het basisspel want wij willen T2R ook aanschaffen. Vooral met het oog op de toekomst is het dan wel handig om het basisspel aan te schaffen, maar is dat nou Europe of Amerika?
A.s. zondag trouwens spellenfestival (beurs) in Genk. Om de agenda maar even aan te vullen

@ Ticket to Ride: Wat is nou het basisspel want wij willen T2R ook aanschaffen. Vooral met het oog op de toekomst is het dan wel handig om het basisspel aan te schaffen, maar is dat nou Europe of Amerika?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
dinsdag 26 september 2017 om 12:07
dit is een heel blog, dus haal er uit wat je belangrijk vindt:
http://www.spellenwijs.nl/2016/03/welke ... de-versie/
Ik weet zelf niet zoveel van T2R speel het niet zo vaak, had bij Amerika al snel het idee dat iedereen de routes al uit het hoofd kende, behalve ik, dus meteen wisten waar ik naar toe moest als ik al een paar treintjes had weggelegd
Heb de rails & sails een paar keer gespeeld. Vond ik wel leuk, maar erg duur in aanschaf, dus ik speel wel mee op de club als het zo uit komt
http://www.spellenwijs.nl/2016/03/welke ... de-versie/
Ik weet zelf niet zoveel van T2R speel het niet zo vaak, had bij Amerika al snel het idee dat iedereen de routes al uit het hoofd kende, behalve ik, dus meteen wisten waar ik naar toe moest als ik al een paar treintjes had weggelegd

Heb de rails & sails een paar keer gespeeld. Vond ik wel leuk, maar erg duur in aanschaf, dus ik speel wel mee op de club als het zo uit komt
dinsdag 26 september 2017 om 13:21
Wat leuk! En hoe vond je het?
Wij hadden het nog in de vakantie gespeeld.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 26 september 2017 om 13:58
Zijn er hier nog mensen die naar Spiel gaan? Ik ben er nog nooit geweest en overweeg dit jaar te gaan, maar ik ben een beetje bang dat ik door de drukte en grootte van het evenement (van wat ik gehoord heb) compleet overweldigd wordt en geen idee heb waar ik moet beginnen. Heeft iemand tips? Ervaringen? Ik ben al wel eens naar het Spellenspektakel en Zuiderspel geweest en dat was goed te doen, maar volgens mij is Essen van een heel andere orde qua omvang en drukte.
dinsdag 26 september 2017 om 14:49
Dat kun je wel zeggen ja, dat Spiel heel anders is, Daarbij vergeleken zijn Zuiderspel en Spellenspektakel dorpsmarktjes.Wel eens op de vakantiebeurs geweest? Spiel is zeker niet kleiner.
Als je gaat heb je 2 mogelijkheden: bedenk tevoren welke spellen en/of uitgevers je wil zien, maak daar een lijstje van, en hou je er aan.
Andere mogelijkheid laat je gewoon overdonderen, loop rond geniet van wat je ziet, probeer hier en daar een spel mee te spelen, tafels zullen vaak doorlopend vol zijn.
Als je het leuk vindt: er is ook een hele zaal ingeruimd voor de rollenspellen, daar kun je alles kopen van harnassen en zwaarden tot elfenoren en kookpotten. Of je nu zelf Larp bent of niet, leuk om te zien, er lopen ook heel wat verklede mensen rond.
En verder : hou je budget in de gaten, er zijn aanbiedingen, nieuwe spellen,volgens mij ook een tweedehands afdeling, dus je kunt wel eens enorm hebberig worden
Als je gaat heb je 2 mogelijkheden: bedenk tevoren welke spellen en/of uitgevers je wil zien, maak daar een lijstje van, en hou je er aan.
Andere mogelijkheid laat je gewoon overdonderen, loop rond geniet van wat je ziet, probeer hier en daar een spel mee te spelen, tafels zullen vaak doorlopend vol zijn.
Als je het leuk vindt: er is ook een hele zaal ingeruimd voor de rollenspellen, daar kun je alles kopen van harnassen en zwaarden tot elfenoren en kookpotten. Of je nu zelf Larp bent of niet, leuk om te zien, er lopen ook heel wat verklede mensen rond.
En verder : hou je budget in de gaten, er zijn aanbiedingen, nieuwe spellen,volgens mij ook een tweedehands afdeling, dus je kunt wel eens enorm hebberig worden