Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 24 juli 2020 om 13:55
Wij nemen op vakantie sowieso altijd onze kaartenhouders mee, misschien een tip voor volgende keer? Hier thuis gebruiken alleen de kinderen ze. En op vakantie leggen we spelletjes buiten altijd op een groot dienblad of iets anders plats. Als het dan te hard waait of gaat regenen, kunnen we alles zo mee naar binnen nemen en daar meteen verder spelen.Green17 schreef: ↑24-07-2020 13:45Parijs ben ik ook nieuwsgierig naar! Het ziet er leuk uit.
Mijn neefje is blij met zijn hive pocket spel! Ik heb 1 spelletje met hem gespeeld en de stenen zijn perfect qua grote.
We zijn nu aan het kamperen en we hebben zelf ticket to ride New York meegenomen. Dat is ook perfect qua grote. Alleen lastig als er een windvlaag komt![]()
vrijdag 24 juli 2020 om 13:56
Ik kan Tiny Towns aanraden, heel leuk spel. Kon zo gauw niet terugvinden of die hier al eens genoemd is (lees niet heel actief mee in dit topic).
Ik ben sinds een paar maanden bezig om zelf maar eens een voorraad spelletjes aan te leggen. Ik dacht eerst: dat heeft niet zoveel zin want ik woon alleen. Maar ik merk, nu ik spellen in huis heb, dat ik ze juist wil spelen en daardoor wel eens specifiek mensen uitnodig om spelletjes te doen. En eigenlijk vindt iedereen dat erg leuk, dus dat is een leuk nieuw tijdverdrijf!
Ik ben sinds een paar maanden bezig om zelf maar eens een voorraad spelletjes aan te leggen. Ik dacht eerst: dat heeft niet zoveel zin want ik woon alleen. Maar ik merk, nu ik spellen in huis heb, dat ik ze juist wil spelen en daardoor wel eens specifiek mensen uitnodig om spelletjes te doen. En eigenlijk vindt iedereen dat erg leuk, dus dat is een leuk nieuw tijdverdrijf!
Here am I in my little bubble
vrijdag 24 juli 2020 om 14:03
Tiny towns, is leuk ja. En och het maakt niet uit of het aal eens genoemd is, het topic wordt al zo lang dat aller teruglezen lastig wordt. En die fanatieke spelers hier kunnen blijven kletsen
Nog geen idee wanneer Parijs gespeeld gaat worden, moet ik eerst iemand binnenlokken
, de club in België is weer gestopt wegens verdergaande maatregelen.
k word trouwens steeds luier wat spelregels betreft. meestal speel ik de eerste keer met iemand die het spel al kent en uitlegt op de clubs, Ik begon gisteren te lezen en dan denk ik na een paar regels al: ik zoek eerst het filmpje wel op,
En spellen kopen. Tja ik dacht toen ik clublid werd ook: Makkelijk hoef ik zelf geen spellen te kopen, want staan hier in de kast. Ben nu 175 (of daar omtrent) spellen verder

Nog geen idee wanneer Parijs gespeeld gaat worden, moet ik eerst iemand binnenlokken

k word trouwens steeds luier wat spelregels betreft. meestal speel ik de eerste keer met iemand die het spel al kent en uitlegt op de clubs, Ik begon gisteren te lezen en dan denk ik na een paar regels al: ik zoek eerst het filmpje wel op,
En spellen kopen. Tja ik dacht toen ik clublid werd ook: Makkelijk hoef ik zelf geen spellen te kopen, want staan hier in de kast. Ben nu 175 (of daar omtrent) spellen verder
vrijdag 24 juli 2020 om 14:13
Dankjewel! Heel nuttig deze tips!Tiana_76 schreef: ↑24-07-2020 13:55Wij nemen op vakantie sowieso altijd onze kaartenhouders mee, misschien een tip voor volgende keer? Hier thuis gebruiken alleen de kinderen ze. En op vakantie leggen we spelletjes buiten altijd op een groot dienblad of iets anders plats. Als het dan te hard waait of gaat regenen, kunnen we alles zo mee naar binnen nemen en daar meteen verder spelen.

zaterdag 25 juli 2020 om 11:07
Op de meest recente pagina klikken. Dus bij "1 2 3 4 ... 107" op de 107 klikken.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
zaterdag 25 juli 2020 om 11:34

zaterdag 25 juli 2020 om 13:59

zaterdag 25 juli 2020 om 14:46
Nee helaas, dat is toch echt steeds een extra klik! En dit is een verkapte tvp.
Wij hebben al erg veel spellen en spelen veel met z'n 2en. Daarnaast nodigen we ook graag mensen specifiek uit voor wat langere spellen. Combi strategie, geluk wisselt. Nu onze spellenclub door verhuizingen uit elkaar is gevallen, merk ik dat ik eigenlijk weer eens in mijn bestaande vrienden- en kennissenkring een balletje op moet gooien! Iemand tips om weer een nieuwe spellenkring te beginnen?
zaterdag 25 juli 2020 om 15:08
@birdist hebben jullie geen bevriende stellen? Wij nodigen vaak een stel uit voor bordspellenmiddag of avond en echt veel mensen spelen regelmatig spellen (in mijn omgeving) zijn we achter gekomen. Meestal niet diehard elke avond maar meer dan ik vaak verwacht en de meeste mensen vinden het een leuke uitnodiging.

zaterdag 25 juli 2020 om 15:43
Wij zijn vaak los bevriend met mensen en de paar stellen waar we mee bevriend zitten, zitten vol in de kleine kinderen. Maar net zo goed geen smoes om niet wat vaker balletjes op te gooien en wat uitnodigingen te doen!banaaaana schreef: ↑25-07-2020 15:08@birdist hebben jullie geen bevriende stellen? Wij nodigen vaak een stel uit voor bordspellenmiddag of avond en echt veel mensen spelen regelmatig spellen (in mijn omgeving) zijn we achter gekomen. Meestal niet diehard elke avond maar meer dan ik vaak verwacht en de meeste mensen vinden het een leuke uitnodiging.
zaterdag 25 juli 2020 om 15:54
Er zijn op fb een paar groepen waar je speciaal medespelers kunt zoeken. Thuis spelen of bij de ander. In deze coronatijd ligt het wel een beetje stil.Birdist schreef: ↑25-07-2020 14:46Nee helaas, dat is toch echt steeds een extra klik! En dit is een verkapte tvp.
Wij hebben al erg veel spellen en spelen veel met z'n 2en. Daarnaast nodigen we ook graag mensen specifiek uit voor wat langere spellen. Combi strategie, geluk wisselt. Nu onze spellenclub door verhuizingen uit elkaar is gevallen, merk ik dat ik eigenlijk weer eens in mijn bestaande vrienden- en kennissenkring een balletje op moet gooien! Iemand tips om weer een nieuwe spellenkring te beginnen?
zondag 26 juli 2020 om 09:34
Ik woon ook alleen en inmiddels is mijn spellenkast aan het uitpuilen hihi. In de solospellen duiken, dat zou ik je echt aanraden! Ik heb veel spellen die solo zijn of die zowel solo als met meerdere mensen zeer sterk zijn. Echt een aanrader!RainyDays schreef: ↑24-07-2020 13:56Ik kan Tiny Towns aanraden, heel leuk spel. Kon zo gauw niet terugvinden of die hier al eens genoemd is (lees niet heel actief mee in dit topic).
zondag 26 juli 2020 om 09:47
Hou op, schei uit... Ik heb mezelf een limit opgelegd van 1 nieuw spel per maand. Mijn probleem is niet zozeer dat ik al die spellen zo graag speel, ik vind het vooral heel erg leuk om uitgebreid research te doen, een selectie te maken en na afweging een spel uitzoeken en dan vervolgens de nieuwe regels te leren. Zodra het spel dan de eerste keer gespeeld is, wil ik weer wat nieuws ontdekken en begint dat hele proces weer van voren af aan.
Ik zoek nu ook meestal bewust spellen uit die ik ook solo kan spelen. Gisteren heb ik Awkward Guests besteld. Ik vind het ook heel erg leuk om spellen uit te zoeken waarvan ik denk dat bepaalde mensen uit mijn vaste groep ze leuk zullen vinden. Dus ik koop, naast de spellen die ik zelf leuk vind, ook regelmatig spellen omdat ik denk dat iemand anders het leuk vind.
Wij spelen nu gemiddeld 2x per week met een groep van 5 tot 7 personen. De ene avond een spel uit mijn collectie, de ander avond spelen we Dungeons & Dragons. Met dat laatste zijn we recent begonnen, omdat iedereen nog steeds zit te wachten tot hij/zij weer aan het werk mag.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
maandag 3 augustus 2020 om 00:31
Ik deed vorige week een spelletje Patchwork en zag op de zijkant van de doos "reclame" voor Agricola 2 spelers. Dat leek me wel wat! Niet meer te koop
Ik heb er gelukkig vrij snel op MP 1 kunnen vinden, en heel leuk! Jullie kennen Agricola vast wel, maar voor ons was het nieuw. Ben wel fan van die speciale uitgaves voor 2 spelers. Meestal doet niet niets af aan het origineel, en wij zijn thuis maar met 2

Ik heb er gelukkig vrij snel op MP 1 kunnen vinden, en heel leuk! Jullie kennen Agricola vast wel, maar voor ons was het nieuw. Ben wel fan van die speciale uitgaves voor 2 spelers. Meestal doet niet niets af aan het origineel, en wij zijn thuis maar met 2

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
maandag 3 augustus 2020 om 01:56
Wij hebben laatste paar keren “12 heroes” gespeeld, dat is voor twee personen. Ik wil heel graag “Elves” zijn, dan win ik vaak
. Het mocht mee op reis want het neemt weinig tafelruimte in.
Takenoko is met drie leuker maar ook met twee gezellig te doen. Het ziet er zo schattig uit met die panda! Ik ben wel over te halen met een mooie vormgeving, zoals ook bij Everdell.
We hebben nog wat exit-spellen maar de ene (eerste) die we gedaan hebben, vond ik wat simpel. Terwijl ik 999 games meestal wel wat vind. We gaan er de puberella mee lastig vallen. Die wil alsmaar weer Ticket to Ride spelen. Misschien vind ze zo’n exit wel leuk.

Takenoko is met drie leuker maar ook met twee gezellig te doen. Het ziet er zo schattig uit met die panda! Ik ben wel over te halen met een mooie vormgeving, zoals ook bij Everdell.
We hebben nog wat exit-spellen maar de ene (eerste) die we gedaan hebben, vond ik wat simpel. Terwijl ik 999 games meestal wel wat vind. We gaan er de puberella mee lastig vallen. Die wil alsmaar weer Ticket to Ride spelen. Misschien vind ze zo’n exit wel leuk.
maandag 3 augustus 2020 om 10:59
Voor de vakantie hadden we een nieuwe Dominion uitbreiding gekocht (Intrige), maar die past natuurlijk niet meer in de doos. In één gecombineerde doos heb ik namelijk alle uitbreidingen die we hebben (basisspel, alchemisten, welvaart, hijs de zeilen) gesorteerd op naam/puntenaantal met zelfgemaakte kartonnen tabbladen. Ik heb dus dit weekend nieuw karton gekocht en ga binnenkort weer knutselen 
Het liefst spelen we met willekeurige sets aan kaarten van alle uitbreidingen door elkaar namelijk.

Het liefst spelen we met willekeurige sets aan kaarten van alle uitbreidingen door elkaar namelijk.
vrijdag 7 augustus 2020 om 20:53
Ik heb Intrige (de eerste editie=, die kon je nog als basisspel spelen) en hij is leuk. Het is vooral andere spelers pesten.masatu schreef: ↑03-08-2020 10:59Voor de vakantie hadden we een nieuwe Dominion uitbreiding gekocht (Intrige), maar die past natuurlijk niet meer in de doos. In één gecombineerde doos heb ik namelijk alle uitbreidingen die we hebben (basisspel, alchemisten, welvaart, hijs de zeilen) gesorteerd op naam/puntenaantal met zelfgemaakte kartonnen tabbladen. Ik heb dus dit weekend nieuw karton gekocht en ga binnenkort weer knutselen

maandag 10 augustus 2020 om 14:45
Baileyslife schreef: ↑10-08-2020 14:37We hebben saboteur het duel dit weekend gespeeld. Was even lastig inkomen maar lijkt wel een leuk spel.
Heerlijk om hier alle tips te lezen, gok wel dat ik een grotere spellenkast nodig ga hebben

maandag 10 augustus 2020 om 18:00
Heb je een specifieke aanrader?

Here am I in my little bubble