Bordeaux dog

22-02-2011 15:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie van jullie heeft er een bordeaux dog?

Ik vind dit hele mooie honden, en heb me helemaal suf erover gelezen, maar zou graag ervaringen willen lezen.
Mooie honden zijn het idd. Mij. Broer heeft er een en 2 kennissen ook. Maar wat een gekwijl. Heel lief kunnen ze zijn maar hebben wel duidelijke leiding nodig. Die beesten zijn zo ongelofelijk sterk. Een van de kennis is niet zo goed opgevoed en dus vind ik hem niet betrouwbaar. Gromt en trekt lip op maar die van mijn Broer is een lieverd. Maar ik trek altijd oude kleding aan want hij kwijlt iedereen onder. Dit terwijl hj echt alleen zijn eigen voer krijgt. Niks tussendoor.
Ik heb er 1, schat van een beest.

Grootste nadeel; ze slaapt zo'n 23 uur op een dag.
Dat gekwijl ben ik me wel van bewust, dat nemen we voor lief hier. Ben verliefd geworden op eentje uit het asiel.

Het is nog afwachten of ze met een kat kan, en of ze helemaal gezond is, daar gaat de dierenarts van het asiel naar kijken donderdag, ze vermoeden dat ze een blaasontsteking heeft.

Het is zo`n lieverd, en ze is heel rustig, echt een schat!

Maar Elmo die van jou is wel een slaapkop zeg !...is het een oudje?
Mijn ouders hebben er ook een en mijn vader is honden trainer geweest en voed ze wel heel streng op net als de rotweilers die hij gehad heeft.

Maar het zijn zulke lieve honden;) die van mijn pa gaat op zijn schoot zitten als hij op de grond zit..zie je het al voor je;) hij kwijlt voornamelijk als hij net gedronken heeft voor de rest valt wel mee eigenlijk.

Ik zou in de toekomst ook graag een willen;)

Hoop dat ze gezond is en met jullie kat samen kan;)
Weet je ook waarom hij in het asiel zit? Hoe oud is hij/zij?
haha ik zie het al helemaal voor me, die beesten denken soms echt dat ze kleine schoothondjes zijn.
Ze is als zwerver binnen gekomen, en de leeftijd wisten ze nog niet, dus dat zijn allemaal dingen die we nog moeten afwachten tot donderdag, ik hoop zo dat het allemaal mee valt.
Prachtige honden. Op de jachthaven had de havenmeester er twee die iedere keer weer vrolijk op ons en onze hond afstormde.

Ik moet ook even denken aan Turner & Hooch

Geweldige hondensoort. Mijn zus en zwager hebben er een, na jarenlange verdieping in wat ze wilden, qua karakter etc. Hij is een lieve, goedmoedige, prachtige lobbes, dol op ons allemaal, levendig maar niet al te actief, én tevens ontzettend waakzaam en beschermend (dat imposante uiterlijk helpt natuurlijk ook enorm). Hij geniet zowel van buiten zijn als urenlang lekker in de kamer ronken, als mee de auto in, mee een terrasje op, hij vindt alles leuk. Zolang hij maar onder de mensen is, want alleen zijn vindt hij maar niks, hij eet en drinkt dan ook niet tot ze terug zijn.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
@VC

Veel honden eten en drinken niet in afwezigheid van de baas! Waarschijnlijk omdat ze weten dat ze dan ook niet kunnen plassen/poepen, maar dat weet ik niet zeker.

Een lief vriendinnetje van mij had er een paar en ze zijn idd heel zachtaardig. Echte lieverds. En zo schattig.

Ik heb zelf een junior BullMastiff en die denkt ook dat hij met zijn 60 kilo een schoothondje is!
Niet alleen honden eten en drinken niet in afwezigheid van de baas! Mijn twee katten stormen op me af als ik thuis kom, werpen zich beide voor me op de grond voor een uitgebreide aai/knuffelsessie en vallen dan allebei aan op hun tot dan onaangeroerde voerbakjes!
Ik heb ooit twee verwaarloosde kittens meegejoept ergens. En de bordeauxdog die er liep was ook zwaar verwaarloosd. Die had ik eigenlijk ook mee willen nemen maar daar wordt weer meer aanstoot van genomen. Achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. De dierenbescherming was er wel op afgestuurd door meerdere meldingen. De hond hebben ze in laten slapen.... Maar goed, wat ik wil zeggen, hij liep daar rond met katten, maar deed ze absoluut niets. Had hij die eigenaars maar aangevallen en opgevreten.... dat hadden die mensen wel verdiend....
Bordeauxdog is supercool. Kwijlen valt wel mee. Zijn goedzakken die een consequente baas nodig hebben. Geloof niet dat ze heel sportief zijn, maar wel graag wandelen.

Zijn ook vriendelijk met kinderen, maar vaak door hun grootte wat lompig.
Wat een leuke verhalen allemaal !

Ik hoop zo dat het allemaal goed is morgen,....haar urine was vrij donker, en ze wisten niet waardoor dat kwam in het asiel, ze dachten aan een blaasontsteking....de urine zag er nu al heel veel beter uit, en daar horen we morgen meer over, maar dat kan ook ee nierprobleem zijn ipv een blaasontsteking.

En een hond met nierproblemen is natuurlijk een heel ander verhaal als een gezonde hond, want we zouden erg graag de hond verzekeren maar als ze niet gezond is krijg je ook geen verzekering.

Moeilijk dat afwachten pffffff.
Ik ben heel benieuwd! laat het ons wel effe weten he.
Ja uiteraard !

Net weer ff gebeld, maar ik ben benieuwd wat er nodig is voor een gezondheidsverklaring, is daar ook bv uitslag vh bloed voor nodig?
Mogelijk wel ja, zoals uitslag van nieren, diabetes... Heb je nog niets gehoord?
Nee vandaag komt de dierenarts bij haar. Dan kijkt hij/zij naar de urine van de hond, en neemt bloed af...maar daar horen ze volgende week pas meer over.

Ik heb toch zoooooo dat ze gezond is, ik denk steeds aan haar.
De bordeaux dog ken ik zelf (qua karakter) niet, alleen van foto's. Wat betreft het kwijlen: een kennis heeft een bullmastiff, die kwijlen ook aardig wat. Opzich een lief beest hoor maar ik vind het wel behoorlijk irritant.. heb ik net een schone broek aan, komt die hond naar me toe en meteen weer een kwijldraad op m'n broek. Gelukkig houdt z'n baasje het wel in de gaten maar voor de hond zelf vind ik het ergens ook wel sneu (al klinkt dat wel raar) vriend en ik denken eerder 'ah, nee niet dat gekwijl' i.p.v. dat we de hond aanhalen, terwijl we allebei dol zijn op honden.

Als je visite hebt zou ik dat dus wel goed in de gaten houden.
Hallo allemaal, even een update van de lieve bordeaux dog.

Ze heeft een blaastontsteking en seborroe dat is alles, dus morgen gaan we haar ophalen ! Ik ben helemaal blij en van mij mag het wel morgenmiddag zijn.

Wat het gekwijl betreft houden we het zeker in de gaten met visiter.
Leuk leuk leuk, daar ga je veel liefde van krijgen. Enjoy!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Veel plezier met haar!

Kwijlen kun je grotendeels voorkomen door een streng dieet te volgen. Onze BM kwijlt eigenlijk alleen na het eten of drinken. En voor die gevallen hebben we altijd een doekje bij de hand om zijn snoet af te vegen.
Super! Gelukkig valt het allemaal mee en kunnen jullie haar een gezond en lief hebbend thuis geven;)
Dat is geweldig nieuws! Heeft die hond even mazzel gehad. En als hij kwijlt, moet je hem gewoon een slabbertje om doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven