Bovenburen... Wat zouden jullie doen?

15-05-2010 21:18 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Storen jullie je ook zo vaak aan jullie boven/onderburen in een appartement?

Vorig jaar heb ik mijn 60 jaren appartement verkocht en woon nu in een huurappartement tot volgend jaar totdat ik mijn middenwoning (= geen boven/onderburen ) mag betrekken.

In mn oude appartement woonde ik op de bovenste etage, maar had een stampende, deurenslaande etc onderbuur, waar ik geen moment rust van kreeg. Toen ik dat bij hem aangaf ontplofte zijn korte lontje.... Geen leuke ervaring

Was dus ook blij met het huren van een nieuw - geisoleerd-appartement. Maar ja mijn bovenburen hebben laminaat,

Na een paar keer voorzichtig (nog met de ruzie van de vorige buur in mn achterhoofd) te hebben gevraagd of ze hun schoenen willen uitdoen, ging het even goed. Totdat ze een puppy namen.... Uiteindelijk via de verhuurder een brief laten sturen en toen ze snapten dat ik écht last ervan had (ik hoorde het hondje continu heen en weer rennen boven mn hoofd ) hebben ze er alles aan gedaan om het geluid te verminderen. Puppy is ondertussen verhuisd (niet om mij - andere reden)

Het contact is OK, maar nu heb ik sinds 2 maanden weer last. 's morgens (in weekend om half 8) en 's avonds als ik in mn bedje lig, wordt er druk heen en weer gestampt een half uur lang of zo.

Ik zie er giga tegenop om daar weer aan te kloppen....

Vraag me af om ik te kritisch/gevoelig ben en gewoon oordopjes in moet doen? Wat zouden jullie doen?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik weet niet of ze haar kind slaat, het kon ook gevallen zijn of zich gestoten hebben. Dat doet ook zeer, en als mams dan geen geduld heeft...
Oh Minie, van jouw verhaal word ik wel naar! Goed in de gaten houden maar...
Als mijn kind pijn heeft zeg ik niet dat hij zijn bek moet houden...lijkt me toch een serieuze zaak.
Is lastig als het rumoer begint als ik ga slapen. Dan is het vrij stil in huis. Maar snap wel wat je bedoelt. Wij horen nog veel meer buiten het gekreun, maar dat gaat op in de geluiden van de tv, geklets, spelend kind enz. Zal andersom ook zo zijn, al sexen wij een stuk minder luidruchtig. Dat hoeft een ander niet te horen.
Nee Zonnestraaltje, ik zou dat ook niet zeggen. Maar meestal hebben de ouders ruzie met elkaar, ik heb geloof ik 4 keer van de 400 gehoord dat er een kind bij betrokken was. Dat, en het feit dat we door de vreemde constructie van deze appartementen niet goed weten op welk nummer ze precies wonen, heeft ons ervan weerhouden het AMK te bellen. Ik heb het wel al aangekaart bij een docente die het Team Kindermishandeling leidt in 'mijn' ziekenhuis. Zij gaf ook aan het nog even aan te kijken, omdat iedereen wel eens uit zijn slof kan schieten verbaal gezien.
quote:Minie86 schreef op 15 mei 2010 @ 23:15:

Nee Zonnestraaltje, ik zou dat ook niet zeggen. Maar meestal hebben de ouders ruzie met elkaar, ik heb geloof ik 4 keer van de 400 gehoord dat er een kind bij betrokken was. Dat, en het feit dat we door de vreemde constructie van deze appartementen niet goed weten op welk nummer ze precies wonen, heeft ons ervan weerhouden het AMK te bellen. Ik heb het wel al aangekaart bij een docente die het Team Kindermishandeling leidt in 'mijn' ziekenhuis. Zij gaf ook aan het nog even aan te kijken, omdat iedereen wel eens uit zijn slof kan schieten verbaal gezien.Je kan het AMK ook gewoon bellen voor advies of informatie, je hoeft niet meteen een melding te doen.
Pfff, ik zou eerder gek worden van klagende onder/boven buren (die ik gelukkig niet heb). Moet je in je eigen huis ook nog eens op je tenen gaan lopen elke ochtend als je ´s ochtends na je werk gaat, om de onderbuurvrouw maar niet het idee te geven dat je stampt :S

Ik moet eigenlijk stiekem ook altijd lachen om dit soort dingen. Typisch Nederlands om je druk te maken/te ergeren aan zulke onbenulligheden.

Ik heb een tijdje in het buitenland gewoond, daar was het hartstikke normaal om de muziek van 7 uur 's ochtends tot 3 uur 's nachts knetterhard te zetten (je kon de buren van 500m verderop horen zeg maar). En NIEMAND die er last van had...

Nou is dat wel een uiterste en hoop ik dat het zover niet komt in Nederland, maar eisen dat de buren zonder schoenen/hakken lopen, omdat er anders zo'n lawaai is vind ik weer een ander uiterste...
Ik vind wel dat je je bovenburen kunt vragen om 's ochtends vroeg pas hun schoenen aan te trekken als ze de deur uit gaan. En om hun schoenen bijv. na 23 uur uit te trekken. Ik noem maar wat hoor! Hout en laminaat zijn zo gehorig. Ik kan het gedreun van zijn schoenen en geklak van haar hakken zo goed horen. Overdag prima, maar om 7 uur 's ochtends of 1 uur 's nachts kan ik dat niet waarderen. Ik word er letterlijk wakker van en nee, ik ben geen lichte slaper...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Ik heb dat zelf trouwens (nog) niet gevraagd aan mijn bovenburen, maar ik zou het niet vreemd vinden als iemand mij vraagt om daar alsjeblieft rekening mee te houden.

Toen ik nog in een werkend studentenhuis woonde, hielden we ook rekening met elkaar. Dus niet midden in de nacht met de deuren slaan en keihard stampen op de trap enzo. Niet meer dan normaal, dunkt mij.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:Twister2010 schreef op 16 mei 2010 @ 15:11:

Ik heb dat zelf trouwens (nog) niet gevraagd aan mijn bovenburen, maar ik zou het niet vreemd vinden als iemand mij vraagt om daar alsjeblieft rekening mee te houden.

Toen ik nog in een werkend studentenhuis woonde, hielden we ook rekening met elkaar. Dus niet midden in de nacht met de deuren slaan en keihard stampen op de trap enzo. Niet meer dan normaal, dunkt mij.Nee, dat ben ik met je eens hoor. Maar ik heb niet de indruk dat de boven/onderburen hier stampen, maar gewoon lopen (met hakken?)
De woningen hier (1964) zijn ook flink gehorig. Met de meeste geluiden kan ik best leven, je went eraan. De rokershoest van de buurman, de baby van de buurvrouw en de gewone huisgeluiden zeg maar. Er zijn hier 18 woningen, we zullen elkaars huisgeluiden een beetje voor lief moeten nemen en hier houden de meeste mensen wel rekening met elkaar. Mijn zoon (adhd) is ook niet erg stil, dus die zullen ze ook wel horen, al is dit na 20.00 afgelopen en slaapt ie.

Wij hebben sinds een jaar een nieuwe bovenbuur, die was duidelijk geen maisonette gewend. Zijn woonkamer zit pal boven onze 2 kinderkamers. Meneer heeft een woonkamer met 1 bank en klein tv meubel met giga tv.. De daarbij behorende WII spelcomputer geeft hem en zijn maten veel vertier, vooral laat op de avond. Het stampen is tot in onze woonkamer te horen. Als je hem aanspreekt stopt ie direct, het is een aardige gast op zich.

Nu heeft ie zich gericht op klussen na 22.00.. Ook leuk.

Eergisteren had hij een vette ruzie met vriendin in de keuken. Niet erg, maar zijn keuken zit boven onze slaapkamer en het was half 2 's nachts...

Verder eigenlijk maar 1x eerder overlast gehad. 1 pand bij ons word verhuurd, daar zitten dan gastarbeiders in. Ik had er al bijna een de nek omgedraaid omdat ie slingerend aan kwam rijden, mijn dochter van toen 4 bijna plat reed en vervolgens lachend parkeerde in de struiken. Eenmaal binnen kreeg ie ruzie met al z'n poolse maten. Heerlijke herrie pffff. Om 9 uur werd ie de deur uit gezet, gaat die gek aan mijn raam staan likken en belletje trek doen. Mijn man woest de politie gebeld. Het loonde, de man werd gezocht, hij had 's middags een ongeluk veroorzaakt. Van hem hebben we in elk geval nooit meer last gehad hahaha
quote:Minie86 schreef op 15 mei 2010 @ 22:27:

Oh ja, ruzies inderdaad... Wij kunnen onze buren woord voor woord verstaan als we op de wc zitten, we noemen het voor de grap wc-tv. Maar soms denk ik: zal ik het AMK bellen? Als je dan één van hun kinderen hoort huilen: "Mama, het doet zo'n pijn, auwauwauw" gevolgd door moeders: "Hou je bek!" (= gecensureerde versie).

In de woonkamer horen we alleen gemompel van hen, dus dan gooien we de tv maar wat harder. Sinds kort trouwens een hoe-heet-dat, met boxen overal. Kan lekker hard. Dus tijdens ruzies hoor je de kinderen dat roepen? Dan zou ik inderdaad het AMK bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven