boxspring of toch een "gewoon" bed?

21-05-2012 12:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK ben aan het twijfelen of ik nu een boxspring ga kopen of toch liever voor een "gewoon"' bed moet gaan?

Is een boxspring nu echt zo heerlijk? En welke hebben jullie gekocht? Ben al eens bij Goossens gaan kijken en ben nog niet overtuigd....
Beter.laat dan heb je gewoon pech gehad met die bedden. Hier schuift helemaal niks namelijk. Geen gleuven en ook geen losschietende lakens.
welke boxsprings hebben jullie allemaal?

Las al Hastens......
Ons topdek is ook uit één stuk, dus geen naad.
Ik heb een Eastborn. Slaap er al 10 jaar op en hij ligt nog steeds als nieuw. Zo heerlijk! Hiervoor had ik een bed met lattenbodem en een soort latex/traagschuim matras en dat was echt zoveel slechter dan een boxspring
Ikea. Heerlijk ding en niet al te duur. Kwam als beste uit de test van de Consumentenbond en ik ben ook meer dan tevreden. Ik heb een 1.40 uit 1 matras.
Let er wel op als je 1 groot en dik matras kiest dat je het ding binnen kunt krijgen door het trappengat/raam whatever.

Want het kan nog zo'n duur matras luxe matras zijn, je moet er echt ff aan wennen om rechtopstaand in het trappegat te slapen... ;-)
Ka32 schreef op 21 mei 2012 @ 12:54:

Even een vraagje (van een onwetende...). Waaróm ligt een boxspring dan beter? Het is toch ook gewoon een matras?

Een boxspring is als volgt opgebouwd:

Een goed ventilerende bodemplaat met een isolatielaag waarop hoogwaardige staaldraad veren zijn gemonteerd, daarop een juten drukverdeler wat afgedekt wordt met comfortschuim en overtrokken met een fraaie bekledingsstof.

Een perfecte ondergrond voor uw matras en daarmee een ideale ondersteuning voor uw lichaam. Een boxspring geeft ondersteuning over de gehele breedte en de gehele lengte van uw bed. Zo wordt het matras heel flexibel ondersteund.
Ik heb jaren op een waterbed geslapen maar die een paar jaar geleden vervangen door een boxspring van Pullman. Over de 2 matrassen heb ik 1 topper van paardenhaar, perfect.
wij zijn vorig jaar overgestapt van waterbedden naar boxspring. 20 jaar op een waterbed geslapen, en ik mis het nog elke dag.

Na lekkage durfden we het echter niet aan om nog een te nemen.

maar goed, de boxspring die we nu hebben is perfect. Wij hebben 'm van Ikea. Op veel bedden proef-gelegen maar de Ikea was minstens net zo goed als de (super)dure merken wat ons betreft.

wij hebben wel een met toplaag genomen.
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven