Breien, wie helpt?

08-10-2012 20:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uhh.. Breien hier ook dames?

Ik ga een col sjaal breien en moet hier voor rondbreinaalden kopen. Bij het patroon staat 7mm vermeld als diameter, maar geen lengte vermeld. Als ik naar naalden zoek kan je de lengte aangeven, maar ik kan het moeilijk schatten. Wie heeft er wat meer verstand van? De diameter moet dus 7mm zijn en ik weet dat ik 172 steken moet opzetten.

Hopelijk kan iemand bij op weg helpen! Bedankt alvast.
Neem gewoon een naald van 60-80cm, dan zit je waarschijnlijk wel goed. Beter iets te klein dan te groot.

Ehhh, 7mm en 172 steken? Wordt dat ding niet Heel Groot?
Ja, het wordt een col sjaal. Veel breder dan de lengte dus.

De grootste naalden zijn 100cm. Zal 60-80 dan niet te groot zijn? (omdat je zegt beter iets te klein dan te groot)
Weet jij of ze dan de lengte voor beide naalden en het draadje er tussen in totaal bedoelen? 60, 80, 100cm is nog al wat..
Die lengte is idd van het draadje. Ik zou met zoveel steken kiezen voor lengte en idd voor 60 of 80. Dat draad is flexibel en trek je door de steken, wat over is steekt buiten de kring van je shawl.
Ik neem aan dat die sjaal uiteindelijk een grotere diameter krijgt dan 60 cm.

Volgens mij is die maat de lengte van het draadje, maar daar ben ik niet 100% zeker van en *luie modus* ik heb geen zin om mijn eigen naalden op te zoeken en te meten
Ja, de sjaal wikkel je twee, drie keer om je hals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven