buiten zitten, afsluiten voor buren

10-07-2010 12:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff....even een zeurtopic hoor ;)

Ik ben een dagje alleen thuis, heerlijk. Ik heb allemaal buren om me heen en tja, logisch dat iedereen buiten zit.

naast me hebben ze een kindje op bezoek, hebben ze iets ander taalgebruik dan ik dat heb en hebben ze de radio nét iets te hard.

Oke, daar ga ik niet over zeuren, dat is nou eenmaal zo!

Ik zou me er zo graag van willen afsluiten. Met een boek in de luie stoel en heerlijk lezen. Ik kan dit echter niet, ik kan geen concentratie opbrengen omdat ik steeds naar de buren wordt 'getrokken'....

kun je zoiets trainen bij jezelf? je afsluiten voor omgevingsgeluiden? (als ik 'vroeger'moest studeren moest ik ook niets om me heen horen, terwijl anderen juist persé een radio aan willen)

oke, terwijl ik typ, besef ik terdege dat het écht gezeur is...tzal het weer wel zijn... :P
Oordopjes in doen neemt al een stuk weg.
Pak de auto, rij naar 'n natuurgebied (duinen, heide etc.) en ga daar met 'n boekje en je picknickmand/koelbox vol lekkers in alle rust liggen genieten.
iPod opzetten
Oordoppen.

Ik heb ook buren die gesprekken voeren waar je dood en doodsimpel van wordt.

Van het type: Jan heeft een eksteroog en hoeveel eieren zitten er ook weer in een dozijn, weet jij het ? Ik weet het niet meer.

Of lekker je mp3 speler opzetten.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Heel herkenbaar. lekker muziek opzetten!
Ik herken het. Buren die alle ringtones op hun mobieltje afluisteren om een leuke te kiezen Of het kdv hierachter, dat fluitjes uitdeelde aan de kinderen! Ohhhh. Oordopjes inderdaad, of muziekje.
Ow ik luister altijd vol verbazing mee, en lig stiekem te gniffelen over zoveel dommigheid. Heerlijk toch als je zo naief kunt leven?

En wat de muziek betreft, lekker je Ipod in je oren, ben je ook gelijk van het geneuzel over de ingegroeide teennagel van Tante Door af.
whaa zow herkenbaar ik lees mee ik heb ook vette grote fokking irritaties en mn concentratie is 0,0 dan kan niet lezen en ben dan zwaar geirriteerd

ik heb ook de grootste moeite om me dan te focussen
Ghehe, herkenbaar en idd best irritant:)

Dat domme geouwehoer ben je na 3 uur ook wel beetje zat.

Zet een lekker muziekje op (hoeft niet eens een ipod te zijn volgens mij als je buren ook aardig geluid hebben), ga het water op, ga lekker zwemmen of vraag de buren op bezoek
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 12:34:

Ow ik luister altijd vol verbazing mee, en lig stiekem te gniffelen over zoveel dommigheid. Heerlijk toch als je zo naief kunt leven?

En wat de muziek betreft, lekker je Ipod in je oren, ben je ook gelijk van het geneuzel over de ingegroeide teennagel van Tante Door af.Same here. Gnagna :D
Ik zat van de week in de keuken en heb op een geven moment het raam en de deur dichtgedaan. Werd dood en dood simpel van dat simpelveld geneuzel.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Hmz.. Onze directe buren zijn juist heel zachtjes (of ze praten gewoon niet met elkaar), waardoor ik denk dat wij juist 'overlast' bezorgen. En ik doe echt mijn best, want ben me bewust van mijn harde stem..

Maar ik zou ook voor oordoppen gaan, behalve als je de bel of telefoon nog moet horen.
Fozz misschien ben jij wel de buurvrouw van TO
Mijn buurvrouw is een prima mens, maar ze heeft weleens bezoek. Prima, en daar heb ik geen probleem mee. Wel met mijn eigen nieuwsgierigheid die onvermijdelijk opduikt als ik mensen hoor parten. Ik kan sowieso niet goed tegen pratende mensen in mijn buurt, terwijl ik niet aan het gesprek kan deelnemen. Dus als ik in de tuin of trein of where ever zit: mp3 speler
haha!! Wat een herkenning!

een mp3/ipod is wel een idee zeg! Al zal ik dan niet meer goed kunnen lezen maar wel even lekker relaxen.

Ik betrap me er gewoon op dat ik constant ga meeluisteren (is trouwens onvermijdbaar...)

oordopjes zijn ook nog wel een idee!

ik vind het nu te warm om ze te gaan kopen maar voor een volgende keer...

ze zitten nu met z'n allen in DE bad....HET HET HET HET BAD gonst er constant door m'n hoofd....

en als het straks weer winter is....dan is het weer te glad...te koud....enz enz.....

genieten van het moment...dat wil ik proberen.

de rest ook succes ermee!!
quote:zomaaruithetniets schreef op 10 juli 2010 @ 13:36:

haha!! Wat een herkenning!

een mp3/ipod is wel een idee zeg! Al zal ik dan niet meer goed kunnen lezen maar wel even lekker relaxen.

Ik betrap me er gewoon op dat ik constant ga meeluisteren (is trouwens onvermijdbaar...)

oordopjes zijn ook nog wel een idee!

ik vind het nu te warm om ze te gaan kopen maar voor een volgende keer...

ze zitten nu met z'n allen in DE bad....HET HET HET HET BAD gonst er constant door m'n hoofd....

en als het straks weer winter is....dan is het weer te glad...te koud....enz enz.....

genieten van het moment...dat wil ik proberen.

de rest ook succes ermee!! Zou ik precies zo hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Muziek in je oren helpt heel veel...
Vannacht heerlijk geslapen dankzij de oordopjes. Watjes doen het ook wel. Mijn buren zijn de caravan aan het inpakken
Heel herkenbaar, helaas. Buren hebben 2 krijsende kinderen. Wat op zich niet erg is, alle kinderen krijsen wel eens. Maar deze kinderen krijsen DE HELE FOCKING DAG DOOR! En de ouders zeggen er helemaal niets van!!! Moeilijk om dan de rust in jezelf te vinden inderdaad. Ik ga dan of in het park liggen met een boek, of ik zet de muziek wat harder. Meer kan je helaas echt niet doen.
Nukje; kijk met hetzelfde gezicht als je avatar over de schutting heen, kinderen zijn dan gegarandeerd stil
Mijn buren vonden het vannacht om 1.30 uur nodig om een serieus gesprek aan te gaan. Ik kon alles letterlijk verstaan vanuit mijn bed (deur stond open voor frisse lucht).

In jouw geval (en mijn geval) zijn oordopjes wel handig.
Je kan trouwens ook van die boeken (gesproken verhalen) op je IPod zetten, misschien is dat wat?
Ik verbaas me er altijd over hoeveel je hoort van je buren in de tuin. Wij hebben alleen een balkon en je hoort hier bijna niks.

Je kunt het leren om jezelf ervoor af te sluiten. Allereerst accepteren dat het er is.
Cum non tum age
quote:jackie23 schreef op 10 juli 2010 @ 13:50:

Nukje; kijk met hetzelfde gezicht als je avatar over de schutting heen, kinderen zijn dan gegarandeerd stil

Ja, haha, misschien wel .

Maar nu heb je wel een volgend discussiepunt te pakken: heb ik het recht om dat te doen? Mag ik er uberhaupt iets van vinden als mijn buren niet in staat zijn grenzen te stellen voor hun kinderen? Het is - mijns inziens - namelijk gebrek aan opvoedkundig gezag. Die kinderen zeggen dat ze iets willen, mama zegt 'nee, dat krijg je niet' en vervolgens gaan ze krijsen. Heel lang en hard. En als reactie zegt de mama niet na 10 minuten 'nu is het genoeg geweest', nee, ze gaat vrolijke kinderliedjes zingen in de hoop dat die kinderen ophouden met krijsen . Wat ze natuurlijk niet doen. Het lijkt elke week erger te worden en wij vinden het soms echt niet uit te houden. Vooral omdat het ook 's nachts of 's morgens heel vroeg (5 uur, in het weekend) gebeurt... zucht.

Sorry, de frustratie kwam ineens naar boven, moest er uit .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven