Buren hele dag radio aan

04-07-2018 09:29 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Onze buren hebben de hele dag de radio aanstaan, buiten. Niet hard, maar hard genoeg om te horen wat er in de reclame is en wat het nieuws van de dag is.

Wij hebben kinderen en die maken natuurlijk ook geluid.

Toch lukt het me niet om me af te sluiten voor die radio. Elk moment van de dag is ie er, alle dagen.

We wonen er net, dus willen niet meteen stampij maken. En ik vraag me ook af of we er überhaupt 'recht' op hebben om er iets van te zeggen, aangezien er ook uit onze tuin regelmatig geluiden komen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
05-07-2018 10:47
Ik was ooit es op vakantie in een dorpje in Spanje waar werkelijk waar de hele nacht, elke nacht honden aan blaffen waren. Echt verschrikkelijk. Kun je dit uberhaupt corrigeren?
Heel irritant! Hadden wij op Aruba. Oordoppen hielpen niet. Ik zette de airco aan puur voor het geluid.
En als de honden stil waren begonnen de ganzen van de buren.
Ik verwijder af en toe berichten. Dit is er één van. :-)
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 13:50
97.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren hele middag en avond weer de poolse onderburen buiten schreeuwen zuipen en voortdurend blaffende hond.
Misschien kan er een woonwijk komen, speciaal voor akcoholisten?!
Ik tel mijn zegeningen na het lezen van dit topic. Denk dat ik nooit meer wil/kan verhuizen! Ik woon in het centrum in een straat met vrij gehorige huizen en kleine tuinen, je zit dus dicht op elkaar. Maar toch is het een heel rustige straat, omdat mensen zich normaal gedragen en nieuwkomers meteen worden gewezen op ongewenst gedrag. De straat blijft dus rustig.

De hele dag de radio aan in de tuin is hoe je het ook wendt of keert asociaal, tenzij je geen buren binnen gehoorsafstand hebt. Want waarom zou het oké zijn om anderen jouw herrie op te dringen? Silence is golden.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
07-07-2018 12:37
Silence is golden.
My home is my castle.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
04-07-2018 13:40
Ik begrijp TO ook hoor. Wij hadden vroeger in ons oude huis ook van die buren die hele dagen buiten leefde met de bijbehorende muziek. Om gek van te worden.

Ik ben van mening dat geluiden die niet nodig zijn (muziek en blaffende honden bijvoorbeeld ((ik heb het niet over een hond die aanslaat maar geblaf wat maar door en door gaat) asociaal zijn. Een kettingzaag is ook om gek van te worden maar je weet dat iemand dit ook niet voor z'n plezier doet dus accepteer je dat.

Misschien kun je telkens keihard en vals meezingen met hun muziek, dan zetten ze de radio vanzelf wel uit op den duur :proud: (of ze zetten 'm nog harder)

En kinderen??
Alle reacties Link kopieren
Beijtje schreef:
04-07-2018 14:04
Radio is toch geen leefgeluid?

De vergelijking met wasmachines, kinderen en een sporadisch blaffende hond gaat echt niet op.
Geluid is geluid.

Ik kan juist op zondag de radio wat harder zetten als ik buiten zit omdat die mormels ah rennen en schreeuwen zijn in de tuin en steeg bij mij achter.

Geven en nemen!
miedo schreef:
07-07-2018 10:03
Hier gisteren hele middag en avond weer de poolse onderburen buiten schreeuwen zuipen en voortdurend blaffende hond.
Misschien kan er een woonwijk komen, speciaal voor akcoholisten?!

Ik stel voor een eiland, en dat we die dan laten afzinken in de Noordzee. :bye:
godfried schreef:
10-08-2018 16:01
Geluid is geluid.

Was het maar waar. Sommige geluiden kunnen echt enorm op je zenuwen werken en dat is voor iedereen anders. Ik kan bijvoorbeeld prima tegen het geluid van spelende kinderen maar blaffende honden trek ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn gewoon omgevingsgeluiden. Persoonlijk zou ik me meer storen aan het geluid van kibbelende kinderen (niet gewoon spelende kinderen) dan aan een radio die op gewone geluidssterkte opstaat. Dit zou gewoon door je hersenen gefilterd moeten worden en het zou je na een tijd niet eens meer mogen opvallen. Als je er zo 'n last van hebt is het misschien aangewezen eens voor je zelf of samen met de HA na te gaan of je dit met andere dingen ook hebt, en of je misschien hoogsensitief bent.
TantePip schreef:
18-08-2018 09:53
Dit zijn gewoon omgevingsgeluiden. Persoonlijk zou ik me meer storen aan het geluid van kibbelende kinderen (niet gewoon spelende kinderen) dan aan een radio die op gewone geluidssterkte opstaat. Dit zou gewoon door je hersenen gefilterd moeten worden en het zou je na een tijd niet eens meer mogen opvallen. Als je er zo 'n last van hebt is het misschien aangewezen eens voor je zelf of samen met de HA na te gaan of je dit met andere dingen ook hebt, en of je misschien hoogsensitief bent.
Ik zou eerder met de huisarts nagaan of je misschien afgestompt bent als je een radio niet meer hoort.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
18-08-2018 10:35
Ik zou eerder met de huisarts nagaan of je misschien afgestompt bent als je een radio niet meer hoort.
er is een verschil tussen niet meer horen en gewoon je er niet onbewust op concentreren. Het geluid is er dan nog wel, je hoort het ook maar het stoort je niet omdat het je na 'n tijd niet meer opvalt. Net zoals je bijvoorbeeld na 'n half uurtje je eigen parfum niet meer kan ruiken oid.
TantePip schreef:
18-08-2018 10:40
er is een verschil tussen niet meer horen en gewoon je er niet onbewust op concentreren. Het geluid is er dan nog wel, je hoort het ook maar het stoort je niet omdat het je na 'n tijd niet meer opvalt. Net zoals je bijvoorbeeld na 'n half uurtje je eigen parfum niet meer kan ruiken oid.
Dat heb ik met kindergeluiden of verkeersgeluiden, maar niet met radio. Ik denk dus dat dat heel persoonlijk is. De hele dag muziek die je niet zelf hebt uitgekozen in je eigen tuin zou voor mij echt hell on earth zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
07-07-2018 12:37


De hele dag de radio aan in de tuin is hoe je het ook wendt of keert asociaal, tenzij je geen buren binnen gehoorsafstand hebt. Want waarom zou het oké zijn om anderen jouw herrie op te dringen? Silence is golden.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Als niemand in de buurt er last van heeft en je gaat als nieuwe buurtbewoner mopperen denk ik dat je voor altijd "de slechte" gaat zijn....
Zelf heb ik jaren niet buiten kunnen zitten omdat ik aan een drukke weg woonde. Ik haat verkeersgeluiden. Het is zalig om nu afgelegen te wonen waar nauwelijks verkeer komt! Andere geluiden zijn er wel maar daar kan ik tegen. Oh nee, niet waar, alles met een motor zoals zaagmachines, heggezagen, enz. daar wordt ik knettergek van!
Dus nu moet je zelfs al naar de huisarts als zo'n aso de hele dag buiten een radio aan heeft. Het wordt steeds gekker. :nut:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-08-2018 11:26
Dus nu moet je zelfs al naar de huisarts als zo'n aso de hele dag buiten een radio aan heeft. Het wordt steeds gekker. :nut:
Ja, want als je last hebt van aso buren dan ligt dat aan jezelf! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-08-2018 11:26
Dus nu moet je zelfs al naar de huisarts als zo'n aso de hele dag buiten een radio aan heeft. Het wordt steeds gekker. :nut:
Inderdaad, het moet niet gekker worden.
Wat verloedert dit land toch enorm.
RikM schreef:
18-08-2018 11:26
Dus nu moet je zelfs al naar de huisarts als zo'n aso de hele dag buiten een radio aan heeft. Het wordt steeds gekker. :nut:
Nou echt....
Alle reacties Link kopieren
Een hele dag een radio aan hebben staan in je tuin die je buren kunnen horen vind ik gewoonweg vallen onder asociaal gedrag!

En to, is het al verholpen?
.
Alle reacties Link kopieren
Haha nog niet...
Gelukkig (dat ik dit it zou zeggen) van we richting minder weer (muv aankomende week blijkbaar). Maar ik heb inmiddels ook gemerkt dat de betreffende buren snel en veel buiten zitten...
Volgend jaar, als het buiten zit seizoen is aangebroken, zal ik toch echt met ze gaan praten...

En nee, ik ga niet naar de huisarts, wereld op z'n kop zeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven