Buren hele dag radio aan

04-07-2018 09:29 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Onze buren hebben de hele dag de radio aanstaan, buiten. Niet hard, maar hard genoeg om te horen wat er in de reclame is en wat het nieuws van de dag is.

Wij hebben kinderen en die maken natuurlijk ook geluid.

Toch lukt het me niet om me af te sluiten voor die radio. Elk moment van de dag is ie er, alle dagen.

We wonen er net, dus willen niet meteen stampij maken. En ik vraag me ook af of we er überhaupt 'recht' op hebben om er iets van te zeggen, aangezien er ook uit onze tuin regelmatig geluiden komen. Wat vinden jullie?
nina1966 schreef:
04-07-2018 13:26
Trouwens, zou het geen giller zijn als de radio aanstond omdat de buur van TO last heeft van háár geluiden? :rofl: kinderen die spelen zijn best irritant, vervelender dan een radio die continu op hetzelfde geluidsniveau staat.
Dacht ik ook meteen aan, doe ik ook zo met de contactgeluiden die onze buuf maakt; als zij gaat afwassen, kast inruimen of weet ik wat ze doet dat zo’n herrie maakt gaat de radio bij mij een tandje harder.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
04-07-2018 13:22
Eh niet verwacht? Je hoopte op bijval. En in dezelfde zin probeer je de algehele mening alweer om te draaien met "jullie maken het niet mee" Nee joh want niemand heeft hier buren natuurlijk :facepalm: De meeste mensen hier geven aan hun buren ook te horen.. dat is nou eenmaal zo.
En toch maar doordrammen... jij lijkt me geen fijne buur TO.
En ja als de buren ongewone geluiden horen zou ik dat willen weten. Dat ze de wasmachine horen of in het weekend de tv .. tja, dat hoor ik van hun ook dus dat weet ik wel. Maar ik moet ook kunnen leven.
Ik hoor als de buren laat thuiskomen. Het begroeten (paar dagen weg) het stampen op de trap... Maar ja ik heb in het weekend wel eens filmavond (wat harder geluid ) een hond die blijft en een kat die errug veel praat met harde stem. Leven en laten leven. Koop een noice canceling koptelefoon anders.
Die noise cancelling telefoons zijn boven de 350 euro. Niet iedeeen heeft zon ruim budget.
Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld dat de overlast-ervaarder maatregelen moet nemen.
Kinderen horen niet om de 5 minuten te krijsen. En honden niet om de 5 minuten te blaffen. Zo wel dan dien je zelf maatregelen te nemen en de kind of kat direct naar binnen te sturen.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 13:47
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
04-07-2018 12:32
Van 800-2200 uur mag het gewoon.
Dat klopt niet!
Als je het in jouw tuin kan horen vind ik het best hard.
Wij hebben buren die heel extreem reageren op voetbalwedstrijden.
Wij zien gewoon een paar mensen voetballen, zij bleren en schreeuwen non stop alsof er een doelpunt is gescoord.
Bij willekeurig wat voor doelpunt breken ze zo ongeveer de tent af.
Heel raar maar wel vermakelijk.
Ik begrijp TO ook hoor. Wij hadden vroeger in ons oude huis ook van die buren die hele dagen buiten leefde met de bijbehorende muziek. Om gek van te worden.

Ik ben van mening dat geluiden die niet nodig zijn (muziek en blaffende honden bijvoorbeeld ((ik heb het niet over een hond die aanslaat maar geblaf wat maar door en door gaat) asociaal zijn. Een kettingzaag is ook om gek van te worden maar je weet dat iemand dit ook niet voor z'n plezier doet dus accepteer je dat.

Misschien kun je telkens keihard en vals meezingen met hun muziek, dan zetten ze de radio vanzelf wel uit op den duur :proud: (of ze zetten 'm nog harder)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor de hele dag mijn hysterische Syrische buuf krijsen, ik wil wel ruilen met de radio hoor!
Alle reacties Link kopieren
De radio kan best zachter als je buren het horen. Als ik de radio aan zet hoor je dat een paar meter verder niet.
Ik zou daar ook gek van worden. Ik woon gewoon in ern rijtjeshuis en hoor echt wel regelmatig iets, maar gelukkig heeft niemand constant de radio aan.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk irritant!! Wij hadden op de camping ook buren die de hele dag de radio aan hadden. 's Morgens om half 9 ging dat rotding al aan. Uiteindelijk heb ik ze erover aangesproken en vooral benoemd dat ik er last van had. Toen hebben ze de bass tonen lager gezet en dat hielp goed. Zij nog de muziek en ik hoorde het niet meer. En dat zegt een hoop met mijn hyperacusis. Dus praat erover, maar begin niet over hun, maar benoem het vanuit jezelf.
Ik heb niet 1 maar meerdere buren die buiten leven in de zomer. Met muziek en hard geschreeuw. Schijtziek word je ervan. En ze steken elkaar aan. die doet het dus ga ik het ook doen anders zit in hun muziek.

Heeft echt niks normaal leefgeluid te maken. Ik heb niks tegen een hamer of boor of drol plonzen of traplopen of af en toe een feestje tot laat. Echt niet.


Dus zit ik of in de herrie of met de deuren dicht de hele zomer.

Als ik het geld had was ik hier al weg. Ik spaar door voor een wat vrijstaander huis in de toekomst.

Ik vind dat mensen die zo willen leven op dat hutje op de hei moeten gaan leven. Ipv in een woonwijk. Als jij je niet een beetje kan inhouden voor de rest moet jij lekker alleen gaan wonen.

Maar zo werkt dat niet, dus klaag ik niet en spaar door.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 13:54
3.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
04-07-2018 09:35
Tja als je geen last wilt hebben van buren moet je "hutje op de heide" gaan wonen
Of de mensen die heel de dag de radio aan hebben gaan in een hutje op de hei wonen. Dan wordt het tenminste lekker rustig in de woonwijken.
miedo schreef:
04-07-2018 13:37
Dat klopt niet!
Het is zelfs uitgebreider van 700-2200 uur ipv 800-2200 uur zag ik


Wist dit trouwens niet: (dus geen heg met de kettingzaag snoeien of gras met de zitmaaier maaien op zondagen)
Artikel 272. Het gebruik van bosmaaiers, kettingzagen, grasmaaiers en andere machines die gebruik maken van ontploffing- of verbrandingsmotoren is verboden op zondagen en wettelijke feestdagen. Op andere dagen is het gebruik ervan verboden tussen 22 uur en 7 uur.
Heb je al eens bij de andere buren / buurt gecheckt wat zij ervan horen?
MissMaran schreef:
04-07-2018 13:42
Ik hoor de hele dag mijn hysterische Syrische buuf krijsen, ik wil wel ruilen met de radio hoor!
Ik heb er ook zo een uit Iran. Mega irritant. Mijn broer zei al n keer : 'zou ie al weten dat er telefoons zijn uitgevonden of krijst ie elke avond naar Teheran om zijn familie te vertellen hoe het gaat?'
Habbekratz schreef:
04-07-2018 13:49
Het is zelfs uitgebreider van 700-2200 uur ipv 800-2200 uur zag ik


Wist dit trouwens niet: (dus geen heg met de kettingzaag snoeien of gras met de zitmaaier maaien op zondagen)
Artikel 272. Het gebruik van bosmaaiers, kettingzagen, grasmaaiers en andere machines die gebruik maken van ontploffing- of verbrandingsmotoren is verboden op zondagen en wettelijke feestdagen. Op andere dagen is het gebruik ervan verboden tussen 22 uur en 7 uur.
Ik denk dat je de geluidsnormen van leefgeluiden en het begrip overlast door elkaar haalt.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
04-07-2018 13:49
Het is zelfs uitgebreider van 700-2200 uur ipv 800-2200 uur zag ik


Wist dit trouwens niet: (dus geen heg met de kettingzaag snoeien of gras met de zitmaaier maaien op zondagen)
Artikel 272. Het gebruik van bosmaaiers, kettingzagen, grasmaaiers en andere machines die gebruik maken van ontploffing- of verbrandingsmotoren is verboden op zondagen en wettelijke feestdagen. Op andere dagen is het gebruik ervan verboden tussen 22 uur en 7 uur.

Ja zondagsrust, wordt ook steeds minder begrepen tegenwoordig gezien de hoeveelheid boringen op zondag. Al moet ik zeggen dat ik liever een boor hoor dan dat gitaargepingel van die klotebuurman.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
04-07-2018 13:52
Ik heb er ook zo een uit Iran. Mega irritant. Mijn broer zei al n keer : 'zou ie al weten dat er telefoons zijn uitgevonden of krijst ie elke avond naar Teheran om zijn familie te vertellen hoe het gaat?'
:HA: nou dat inderdaad, zelfs als ze een 'normaal' gesprek voert dan krijst ze, als ze ruzie hebben dan doe ik ramen en deuren dicht, wat een geluid komt er uit!
Alle reacties Link kopieren
Radio is toch geen leefgeluid?

De vergelijking met wasmachines, kinderen en een sporadisch blaffende hond gaat echt niet op.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
04-07-2018 13:49
Het is zelfs uitgebreider van 700-2200 uur ipv 800-2200 uur zag ik


Wist dit trouwens niet: (dus geen heg met de kettingzaag snoeien of gras met de zitmaaier maaien op zondagen)
Artikel 272. Het gebruik van bosmaaiers, kettingzagen, grasmaaiers en andere machines die gebruik maken van ontploffing- of verbrandingsmotoren is verboden op zondagen en wettelijke feestdagen. Op andere dagen is het gebruik ervan verboden tussen 22 uur en 7 uur.
Waar komt dit vandaan?

Dat je op maandag tussen 7 en 22 je gras mag maaien betekent natuurlijk niet dat je in die uren zoveel overlast mag veroorzaken als je wilt.
Eze schreef:
04-07-2018 14:08
Waar komt dit vandaan?

Dat je op maandag tussen 7 en 22 je gras mag maaien betekent natuurlijk niet dat je in die uren zoveel overlast mag veroorzaken als je wilt.
http://www.lokalepolitie.be/5360/het-po ... -niet.html
Alle reacties Link kopieren
Oh, heel handig om op een Nederlands forum in een discussie over radio’s aan te komen zetten met Belgische normen voor grasmaaiers!
Mooie link. Belgisch ook. Maar vooruit. ...Eerste punt wel goed gelezen?

Afdeling 1. Geluidsoverlast.

Artikel 267. Iedereen is verplicht zich zodanig te gedragen dat anderen niet meer dan noodzakelijk door geluid gehinderd worden. Elk gerucht of rumoer bij dag is verboden, wanneer het zonder noodzaak wordt veroorzaakt, wanneer het te wijten is aan een gebrek aan voorzorg en wanneer het van aard is de rust van de inwoners te verstoren.

Dus de hele dag radio aan mag gewoon niet. Ook niet in Belgie en ook niet tussen 7.00 en 22.00 uur.


Te grappig dit. :rofl:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 14:22
7.24% gewijzigd
niet alles gelezen

Een deel van het probleem is natuurlijk ook dat ze hier waarschijnlijk niet mee begonnen zijn sinds jullie er wonen. De vorige buren hebben er misschien niet over geklaagd of hadden er geen last van. Dat is natuurlijk al in jullie nadeel, want dat maakt jullie automatisch zeurpieten.

Ik vind een radiootje in de tuin ook heel gezellig, maar goed, ik heb geen tuin, dus dat scheelt.
Eze schreef:
04-07-2018 14:15
Oh, heel handig om op een Nederlands forum in een discussie over radio’s aan te komen zetten met Belgische normen voor grasmaaiers!
Ik zal de nederlandse versie ervan ff opzoeken :-$
Habbekratz schreef:
04-07-2018 14:21
Ik zal de nederlandse versie ervan ff opzoeken :-$
Is het zelfde hoor. Ook verboden om overdag onnodig herrie anders normale leefgeluiden te maken.
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 14:19

Dus de hele dag radio aan mag gewoon niet.
De bouwvakkers die naast mijn broer bezig zijn met de nieuwbouw hebben elke dag de radio aan,5 dagen per week,week in week uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven