Buren

06-11-2012 21:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil even iets aan jullie voorleggen, voor tips en om even van me af te schrijven.

Wij wonen in een appartement wat we huren via een woonstichting. We hebben meerdere keren per week last van onze buren en dit kost ons zeker 2 nachten per week onze nachtrust (het is wel eens een periode wat minder hoor). We hebben regelmatig de politie gebeld en uiteraard de woonstichting aangeschreven.

De woonstichting is bij de buren geweest, de buren hebben toen (wederom) beterschap beloofd maar sindsdien alweer 4 keer overlast ervaren. De buren worden nu uit de woning gezet.

Ze krijgen hier morgen een brief over, hierin wordt ze gevraagd om zelf de huur op te zeggen. Als ze dit niet doen gaat de zaak naar de rechter.

Dit is een beknopte omschrijving, er is heel, héél veel aan vooraf gegaan, ook veel gesprekken etc. Ik vind het nogal wat, maar goed dit kan zo ook niet langer en ze leven de woning compleet uit dus de woonstichting wil de woning nu echt leeg hebben.

Nu is het zo dat mijn vriend nachtdienst werkt. Ik ben de komende 1,5 wk alleen thuis 's nachts en ik moet toegeven dat ik hier best tegenop zie. Kunnen jullie je voorstellen dat ik angstig ben?

Ik doe uiteraard de voordeur niet open als er wordt aangebeld 's avonds en 's nachts.

Ik heb mijn broertje gevraagd om een paar nachten te komen slapen maar die zit bij zijn vriendin in een andere stad. Ik heb nog een stel vrienden die 's avonds wel even langs willen rijden maar dat is toch anders. Die vriend heeft ook aangeboden om een bus pepperspray te brengen, aan de ene kant voelt dit veiliger maar aan de andere kant is het natuurlijk illegaal en wil ik dat spul helemaal niet in mijn huis hebben.

Hebben jullie nog tips over wat ik kan doen? De wijkagent inlichten? Mijn vriend kan hier met een kwartier/20 min zijn als er wat is maar goed dat is natuurlijk ook nog best een tijd..

Ik hoor het graag!

ps, misschien haal ik straks wat details weg ivm herkenbaarheid.
anoniem_103115 wijzigde dit bericht op 07-11-2012 11:42
Reden: Dingen verwijderd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Dag SummerDee,

Ik snap heel goed dat je het niet fijn vindt om nu alleen thuis te zijn. Ik zou dan ook kijken of je ergens anders kunt slapen, maar je zou natuurlijk ook iemand kunnen vragen om bij jouw te komen slapen. Wij hebben zelf ook overlast van buren en ik weet hoe vervelend het kan zijn. Je huis moet gewoon een fijne en veilige plek zijn om te vertoeven en niets erger wanneer dit wordt aangetast.
Als je in een appartement woont en meerdere mensen daar hebben last, weten je buren toch niet dat jij de aanleiding bent van het uitzetten door de wbv?
Zeg maar Spijker.
Praktische tip voor het niet kunnen slapen door geluidsoverlast: goede oordoppen. Kan nu nachten ongestoord doorslapen. Zorg wel voor een luide wekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven