Burenoverlast ervaringen, deel 3
zondag 12 april 2026 om 09:14
En precies dit is het probleem. Als ze gewoon zouden melden dat ze weer de hele middag bezig zijn, heb ik de keuze afspraken anders te plannen. Maar ze overleggen niks. Staat er ineens weer een hoge schutting zonder dat ik ingelicht ben, zijn ineens weer bomen weg die schaduw geven, zijn ze weer hele dag aan het verbouwen. En ja het mag allemaal, maar de manier waarop ze communiceren is niet echt sociaal te noemen. Ik kom ook uit een appartementencomplex maar dat was echt minder storend dan dit. Ook als ik deze antwoorden lees, ben ik echt van mening dat wij geen onredelijke buren zijn die overal over zeiken. Wel dat mijn buren echte aso's zijn die het geen hol interesseert . Je hoort hier niks in de hele buurt. Alleen mijn buren.OlleGrieze schreef: ↑11-04-2026 22:49. Dan zijn mensen van tevoren gewaarschuwd, kunnen bepalen of ze thuis of uit huis zijn die dag en hebben helder dat het de hele dag tot 16 uur herrie gaat zijn. Maar nog belangrijker: Als klusser heb je laten zien dat je aan je buren denkt.
Maar goed, ik ga me er proberen minder aan het ergeren en anders echt afspraken maken.
zondag 12 april 2026 om 09:20
Sorry dat ik hier kom binnen vallen maar misschien hebben jullie advies.
Hoe gaat je om met geluidsoverlast. Afgelopen dagen heeft een eigenaar (sociale huurwoning) een nieuwe geluidsinstallatie. Deze staat met regelmaat dusdanig hard dat ik mijn eigen t.v niet meer kan horen of mijn eigen muziek niet.
Aanspreken heeft geen zin.
Hoe gaat je om met geluidsoverlast. Afgelopen dagen heeft een eigenaar (sociale huurwoning) een nieuwe geluidsinstallatie. Deze staat met regelmaat dusdanig hard dat ik mijn eigen t.v niet meer kan horen of mijn eigen muziek niet.
zondag 12 april 2026 om 11:15
Contact opnemen met de woningbouwvereniging. Zijn er ook andere buren die deze overlast ervaren? Dan wordt het een kwestie van dossier opbouwen en een heeeeeele lange adem.derooiekater schreef: ↑12-04-2026 09:20Sorry dat ik hier kom binnen vallen maar misschien hebben jullie advies.
Kan de wijkagent iets betekenen?
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
zondag 12 april 2026 om 11:18
Er zijn er meer die deze overlast ervaren.
Ga zeker contact leggen met de woningbouw.
zondag 12 april 2026 om 11:40
Doe dat het liefst per mail of brief. Dan heb je alles gelijk op schrift. Moedig de andere buren die ook overlast ervaren aan hetzelfde te doen. Samen sta je sterker.derooiekater schreef: ↑12-04-2026 11:18Er zijn er meer die deze overlast ervaren.
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
zondag 12 april 2026 om 12:07
Je geeft aan dat een gesprek geen zin heeft. Mogelijk omdat buren de muziek niet zachter willen zetten. Maar soms is het probleem niet het volumeaar dat bijv een subwoofer of bas op de grond staat wat de trillingen veroorzaaktderooiekater schreef: ↑12-04-2026 11:18Er zijn er meer die deze overlast ervaren.
Is dat nog iets wat je zou kunnen checken? Mogelijk kan het opgelost worden door die bas dan op een kleine verhoging te zetten.
zondag 12 april 2026 om 12:34
Gesprek is niet mogelijk omdat deze bewoner vooral vol zit met alcohol.Nadinexxx schreef: ↑12-04-2026 12:07Je geeft aan dat een gesprek geen zin heeft. Mogelijk omdat buren de muziek niet zachter willen zetten. Maar soms is het probleem niet het volumeaar dat bijv een subwoofer of bas op de grond staat wat de trillingen veroorzaakt
Is dat nog iets wat je zou kunnen checken? Mogelijk kan het opgelost worden door die bas dan op een kleine verhoging te zetten.
Het lukt niet eens om goeie dag contact te leggen.
zondag 12 april 2026 om 13:23
Ergens ben ik blij deze reactie te lezen en dat meerdere mensen zo denken.
Ik heb dit ook wel eens gedaan namelijk, ging om een buurman met autisme waar echt niet mee te praten viel.
Het geintje begint nu weer jammer genoeg en het liefst heb ik dat de verhuurder hier iets in/aan doet
Lang verhaal kort; ik werd gelijk verwezen naar buurtbemiddeling..
Maar heel eerlijk, ik vind dus echt dat een woningbouw zich met dit soort dingen ook wat sneller mag bemoeien
zondag 12 april 2026 om 18:40
noas_1993 schreef: ↑12-04-2026 13:23Ergens ben ik blij deze reactie te lezen en dat meerdere mensen zo denken.
Ik heb dit ook wel eens gedaan namelijk, ging om een buurman met autisme waar echt niet mee te praten viel.
Het geintje begint nu weer jammer genoeg en het liefst heb ik dat de verhuurder hier iets in/aan doet
Lang verhaal kort; ik werd gelijk verwezen naar buurtbemiddeling..
Maar heel eerlijk, ik vind dus echt dat een woningbouw zich met dit soort dingen ook wat sneller mag bemoeien
Buurtbemiddeling heb ik slechte verhalen over gehoord. En dat gaat weet ik nu al niks opleveren.
zondag 12 april 2026 om 19:38
Vroeg in de morgen proberen?derooiekater schreef: ↑12-04-2026 12:34Gesprek is niet mogelijk omdat deze bewoner vooral vol zit met alcohol.
Het lukt niet eens om goeie dag contact te leggen.
zondag 12 april 2026 om 19:50
zondag 12 april 2026 om 20:39
Dan is die nog compleet dronken of in coma.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in