Buurtkat gebruikt ons grindpad als kattenbak

31-07-2009 22:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al... een van onze buurtkatten heeft bedacht dat ons grindpad wat naar onze voordeur leidt, wel een erg grote en aantrekkelijke kattenbak is waar hij heerlijk kan gaan zitten poepen

Inmiddels vind ik zo'n 3x per week een drol op het pad, en begin er schoon genoeg van te krijgen!

Het irritante is dat ik niet weet welke kat het is, er lopen meerdere katten hier in de buurt rond...

Wie heeft er goeie tips om mijn grindpad onaantrekkelijk te maken voor katten? (en ja, grind weghalen had ik zelf ook al bedacht, maar als het niet hoeft liever niet....)
Vragen aan de buren of ze zelf willen zorgen voor een schone kattenbak voor de kat thuis.

Op het pad anti- kattendruppels sprenkelen, moet je wel vaker herhalen (vanwege regen etc.) maar katten houden daar echt niet van. En ammoniak vinden ze ook niet zo fijn, dus daar kun je ook een emmertje van vermengd met water over het grind gieten.

Succes!
Schrikdraad!

Boven klaar staan met een emmer water en de kat natgooien.

Ik denk eerlijk gezegd dat er niks anders op zit dan groter grind leggen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb het een tijd ook gehad, maar nu lopen de katten alleen nog maar in mijn tuin ipv erin te poepen. Waarom?? Geen idee, maar ik ben er blij mee. Misschien is de grote schijterd weg ofzo.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Kattenschrik strooien? Helpt hier super!
Ik heb een paar weken geleden bij de dierenzaak een soort lolliestokjes met een vies geurtje gehaald. Die steek je in de grond. Er zitten er 6 in een verpakking. Bij mij hebben ze goed geholpen.
quote:Rollergirl schreef op 31 juli 2009 @ 22:27:

Vragen aan de buren of ze zelf willen zorgen voor een schone kattenbak voor de kat thuis.

Op het pad anti- kattendruppels sprenkelen, moet je wel vaker herhalen (vanwege regen etc.) maar katten houden daar echt niet van. En ammoniak vinden ze ook niet zo fijn, dus daar kun je ook een emmertje van vermengd met water over het grind gieten.

Succes!

Onze katers vinden de geur van Ammoniak heerlijk, vooral om op te plassen.

Volgens mij zou koffieprut ook werken, dat komt aan de poten en heeft een bittere geur en smaak. Ik zou eens bij de buren vragen of zij een kat hebben.
Koffiedik schijnt goed te helpen! Onze buren hebben ook boomschors in hun bloembakken en daar blijven ze nu uit.... Ammoniak triggert juist dat sproeien...

Wij hebben 3 katten en wij hebben echt geprobeerd om ze op de kattenbak te laten poepen, maar ze vertikken het gewoon! Vind dat superlullig voor de buren, want dikke kans dat ze daar nu gaan, maar ik weet echt niet hoe ik dat kan voorkomen... :(

Ik hoop altijf maar dat ze in de omliggende weilanden gaan zodat niemand er last van heeft....

Je kan het ook bij de dierenwinkel vragen misschien?

Succes!
echt te belachelijk dat je zelf allerlei maatregelen moet nemen ( en dus kosten moet maken) omdat de kat van de buren in jouw tuin poept. Ik heb er ook last van en irriteer me er mateloos aan. Als ik mijn hond in jouw tuin laat poepen, dan is dat asociaal, maar dit.... pfff.

brede pijp neerleggen, met olie oid aan de binnenkant insmeren en 1 kant dichtmaken. Andere kant iets lekkers neerleggen, zo! dan heeft het baasje er tenminste ook eens last van. en nee, zo gaat hij echt niet dood, als de pijp maar groot genoeg is
Heeft helaas geen zin om te vragen of de buren de kattenbak schoon willen maken.

Mijn monster poept ook lekker bij de overburen in de voortuin (ook in m'n eigen tuin trouwens). Ik heb zitten google-en, vind het zelf namelijk erg vervelend dat hij dat doet, voel me beetje schuldig. Het heeft te maken met terratorium, niet met of z'n bak schoon is of niet.

Inderdaad, koffiedrab schijnt te helpen. Succes ermee!
quote:Cooper30 schreef op 31 juli 2009 @ 23:03:

echt te belachelijk dat je zelf allerlei maatregelen moet nemen ( en dus kosten moet maken) omdat de kat van de buren in jouw tuin poept. Ik heb er ook last van en irriteer me er mateloos aan. Als ik mijn hond in jouw tuin laat poepen, dan is dat asociaal, maar dit.... pfff.

brede pijp neerleggen, met olie oid aan de binnenkant insmeren en 1 kant dichtmaken. Andere kant iets lekkers neerleggen, zo! dan heeft het baasje er tenminste ook eens last van. en nee, zo gaat hij echt niet dood, als de pijp maar groot genoeg isNou zeg
Bedankt voor alle reacties!

Het irritante is dat ik niet weet welke kat het is! Ik heb wel een idee maar weet het niet zeker... ik heb helaas nog geen heterdaadje gehad!

Koffiedrab ga ik maar eens proberen denk ik... enige 'probleem' is dat wij een senseo hebben. Maar daar vind ik wel wat op!

en anders maar eens langs de dierenspeciaalzaak. Het lastige is dat het een tuinpad is, en het dus nog wel loopbaar moet zijn. Van die lolliestokjes is dan misschien niet zo handig...
quote:leveline1 schreef op 31 juli 2009 @ 23:04:

Mijn monster poept ook lekker bij de overburen in de voortuin Woon jij niet toevallig tegenover mij??
quote:Cooper30 schreef op 31 juli 2009 @ 23:03:

brede pijp neerleggen, met olie oid aan de binnenkant insmeren en 1 kant dichtmaken. Andere kant iets lekkers neerleggen, zo! dan heeft het baasje er tenminste ook eens last van. en nee, zo gaat hij echt niet dood, als de pijp maar groot genoeg is

Een hond laat je vaak uit, een kat laat zichzelf uit. Da's wel een groot verschil. En waarom zou je de buren niet vriendelijk vragen mee te denken over het probleem? Grote kans dat ze aanbieden mee te betalen. Dat zou ik wel doen, mits overduidelijk was dat één van mijn katten het probleem was. Voor andermans katten hoef ik niet te betalen.

Lekker "diervriendelijk" jouw oplossing. Ik ben blij dat ik niet van die akelige buren heb zoals jij. Wat jij voorstelt grenst aan mishandeling en wat mij betreft mogen ze jou in zo'n buis stoppen.
quote:poppie-75 schreef op 31 juli 2009 @ 23:23:

Bedankt voor alle reacties!

Het irritante is dat ik niet weet welke kat het is! Ik heb wel een idee maar weet het niet zeker... ik heb helaas nog geen heterdaadje gehad!

Koffiedrab ga ik maar eens proberen denk ik... enige 'probleem' is dat wij een senseo hebben. Maar daar vind ik wel wat op!

en anders maar eens langs de dierenspeciaalzaak. Het lastige is dat het een tuinpad is, en het dus nog wel loopbaar moet zijn. Van die lolliestokjes is dan misschien niet zo handig...

Je kunt toch de prut uit die pads halen?

De beste oplossing tegen katten is trouwens zelf een kat nemen.
quote:Pinksterbloempje schreef op 31 juli 2009 @ 23:36:

[...]

De beste oplossing tegen katten is trouwens zelf een kat nemen. Die hebben we!
Bovendien, Cooper, zijn de kattenbeestjes eenmaal uit de buis, denk je dan dat ze niet meer in je tuin schijten? Zou er maar niet op rekenen.... Bah wat naar ben jij!
Neem zelf een kat, haal een stoere kater uit het asiel, die je territorium bewaakt, en zelf ook in een andere tuin poept en piest! Katten doen het inderdaad niet vaak in eigen tuin. Haha!

Zo'n ruige!
quote:poppie-75 wrote on 01 August 2009 @ 08:48:

[...]

Die hebben we! Dan zal die vast een ander pad bevuilen en sta je quite!... ;)
haha, die katten van mij lopen gewoon door de koffiedrap.

Ze komen niet buiten, alleen achter.

Maar heb het wel eens gestrooid, waar ik liever niet had, waar ze kwamen.

Het interesseert ze geen drol.

Zoiets misschien, als waakkat voor het grindpad
quote:Sophy schreef op 01 augustus 2009 @ 10:16:

Bovendien, Cooper, zijn de kattenbeestjes eenmaal uit de buis, denk je dan dat ze niet meer in je tuin schijten? Zou er maar niet op rekenen.... Bah wat naar ben jij!

Sophy, ik vind jou nog veel naarder! "we hebben geprobeerd ze de kattenbak te laten gebruiken, maar ze vertikken het gewoon"... Tss.

Dat heb je dan toch écht zelf verkeerd gedaan tijdens de zindelijkheidstraining. Gadverdegadver. Dit soort topics komen élke keer weer, en het leidt elke keer tot dezelfde discussie, maar ik blijf me er toch over verbazen dat er mensen zijn die het niet nodig vinden er iets aan te doen als HUN katten andermans terrein bevuilen.

TO: ik zou het eens een weekje goed in de gaten houden en wachten op een "heterdaadje", en dan de baas(-jes) aanspreken. Hún probleem!
Ammoniak (en chloor) vinden mijn katten trouwens ook heeeeeerlijk, dus dat zou ik zeker niet doen.
Tijgerpoep halen uit de dierentuin .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:VIVAfeelfree schreef op 01 augustus 2009 @ 14:32:

Ammoniak (en chloor) vinden mijn katten trouwens ook heeeeeerlijk, dus dat zou ik zeker niet doen.Mijn buurkatten hebben er een hekel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven