Buurvrouw en facebooksmaad

05-01-2018 10:50 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al eens eerder een topic geopend over mijn buren, inmiddels gaan we redelijk goed met elkaar om en zijn de problemen qua geluidsoverlast zo goed als verdwenen.

Ze komen hier af en toe op de koffie en dan hebben we het meestal over de koeien. Ik heb van hun nooit een negatief woord over mijn bedrijf gehoord, eerder positief.
Gisteren kreeg ik via een vriendin echter berichten uit een geheime "dierenliefhebbers" groep op Facebook. Dit blijkt vooral een groep tegen boeren te zijn. Mijn buurvrouw deelt daar foto's van mijn bedrijf. Ik weet niet wanneer ze die gemaakt heeft, zonder mijn weten in ieder geval. De teksten die ze erbij typt berusten niet op de waarheid. Ik word neergezet als een lompe boerin zonder oog voor dierwelzijn. Er is zelfs een foto van een dode koe die door Rendac wordt opgetakeld met de tekst "Alweer een slachtoffer van de melkveehouderij". De koe in kwestie was een van mijn favorieten die ik vanwege ouderdom (17 jaar) heb moeten inslapen. Dat was dus een vrij pijnlijk bericht om te lezen.. Er is nog eentje van mijn honden in de kennel, daar zitten ze soms als ik niet thuis ben. De reacties laten zich wellicht wel raden.

Ik wil haar confronteren maar ik weet dat ik dan te emotioneel word om te communiceren. Na alle moeite en kosten die ik voor ze gedaan heb komt dit namelijk erg hard aan. Ze kopen nota bene melk en vlees van mij, en ze rapen bijna dagelijks een eitje..
Hoe ga ik om met deze rotstreek?
Alle reacties Link kopieren
Van dichtbij een soortgelijke situatie meegemaakt.

Een tip voor de toekomst; hou het zakelijk en afstandelijk en roep eventueel hulp in van een coach/ iemand van de LTO/ wie dan ook voor het psychische deel dat je het niet aan je hart laat komen.

Een buurman hier een eind verderop heeft dat niet gedaan en is er uiteindelijk depressief van geworden. Zijn adres was wel benoemd, activisten hebben dieren vrijgelaten, foto’s en een hele haat campagne op Facebook.

Ik hoop oprecht dat het niet zover komt bij je.

En besef je ook dat het slechts een hele kleine groep is deze activisten. Helaas wel een groep met heel veel tijd om op Facebook te zitten onzin/ gemanipuleerde beelden te delen enz.

Hopelijk rotten ze snel op naar hun stadse bubbel, ze kunnen je het leven flink zuur maken zulke hypocriete bloedzuigers die overal een ‘recht’ van maken.

Sterkte TO!
Lees al langer mee over het gedoe met je nieuwe buren.

Pfffffffff wat een gedoe zeg...
Ik ken je niet, maar je komt over als een open persoon die het beste met haar bedrijf voorheeft. Hou dat vooral vast en laat je niet gek maken.
Dat is makkelijk te zeggen, ik weet het, maar toch wil ik het je meegeven :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!! Inmiddels contact gehad via een buurtgenoot. Volgens de buren is het allemaal 1 groot misverstand en is er niks aan de hand. Vreemd spel speelt ze, dus ik trek mijn handen er van af en laat ze. Het lijkt erop dat ze terug willen naar de stad, daar hoop ik maar op.. Over twee weken begint officieel het seizoen van mest rijden weer, ik zit al op de volgende klacht te wachten..
Alle reacties Link kopieren
Pffff...wat ben jij ontzettend netjes en aardig gebleven voor je buren.

Mss dat je de buurvrouw nog wat wetenswaardigheden kan vertellen:
1. Chocolademelk komt van bruine koeien
2. Vlees groeit aan de vleesstruik
3. Eitjes worden door de Paashaas in de nesten gelegd van de kippen.
4. Andijvie komt uit de wasmachine, net als waspeen
5. Spruitjes poep je
6. En de zure kool kan jij telen sinds zij daar wonen: je hoeft alleen een veldje witte kool te kweken en zij verzuurt dat ter plekke.

Wat een ongelooflijk dom mens.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het TO?

Moet hier af en toe aan denken en ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Noflik schreef:
25-03-2018 12:33
Hoe gaat het TO?

Moet hier af en toe aan denken en ben benieuwd.
Zie het nu pas, lief dat je vraagt. De buren zitten helaas nog op dezelfde plek. De situatie is niet echt anders geworden. Buurman steekt zijn hand nog op, de buurvrouw ziet me nooit. Die zit continu op facebook zielige plaatjes te delen.
Ik heb in de afgelopen drukke weken 0 rekening met ze gehouden. Dat voelt erg onaardig maar levert me wel veel tijdwinst op. Wat dat betreft is de situatie wel voordelig :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gelijk heb je dat je geen rekening met haar houdt. Ze zijn nog niet verhuisd dus ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven