Cadeautjeshulp

17-12-2013 13:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom ik weer jullie wijze viva raad vragen

Dit jaar hebben alle (schoon)broers en (schoon)zussen cadeaubonnen gevraagd. Hartstikke handig voor ons natuurlijk aangezien ik bijna 39w in verwachting ben van een 3e kindje. Nu heb ik echter een stapel bonnen hier liggen en die in een leuke envelop ingepakt, maar ik vind het zo suf om alleen die bon te geven. Wat is nu een leuk kleinigheidje om erbij te geven ? Ik dacht rond de 10-, maximaal per persoon. De leeftijd van de ontvangers is tussen de 26 en de 31.

Schoonmoeder krijgt van ons een keukenmachine samen met schoonzus. Maar ook hierbij willen we graag nog iets geven. Ik dacht aan iets van een lekker pakket met allerlei oliën, kruiden en dergelijke. Maar is dat niet heel erg suf en onpersoonlijk ?

Ga sowieso met de kinderen een schort verven voor oma, denk dat ze dat wel op prijs kan stellen en heel erg leuk vind !

Dan hebben we nog schoonvader, die krijg een horloge van ons dat hij al heel erg lang graag wilt hebben. Alleen vind ik het dan weer zo suf om alleen dat horloge te geven terwijl schoonmoeder de keukenmachine en nog wat erbij krijgt. Of zeggen jullie: kan best, het is toch iets dat hij graag wilt hebben ?

Ik kan aanstaande zaterdag, zondag en maandag eventueel zonder kinderen nog even de stad in. Moet ik sowieso zijn om de cadeautjes voor onze kinderen op te halen.

Dankjewel alvast voor jullie advies !

P.s

mijn ouders doen niet meer aan cadeautjes, maar geef ze wel altijd een kleinigheidje. Heb dit jaar samen met de kinderen een koekjes pot geschilderd en die vullen we met allerlei lekkere koekjes. Als ons derde kindje geboren is krijgen ze nog een mooie ingelijste foto van de kleinkinderen.
Ik zou me niet zo druk maken om of je je schoonvader nou 1 of 2 dingen geeft, alleen maar omdat je je schoonmoeder 2 dingen geeft. Als je dat allemaal op de weegschaal wil leggen, dan is het einde zoek van 'leuk elkaar iets geven'.

Pak de bonnen in met een tekening die je kinderen hebben gemaakt ofzoiets.
Jemig, je maakt het jezelf wel moeilijk. Waarom moet er overal nog een kado bij? Je geeft toch al een kado. Als dat is wat ze hebben gevraagd, dan zou ik het daarbij laten gewoon. Een keukenmachine en een horloge zijn toch genoeg? En dan kom jij straks aan met iets er nog bij, terwijl je schoonzussen en broers voor jullie ws maar gewoon 1 ding hebben gekocht. Beetje lullig tegenover hen dan weer. Zo blijf je aan de gang. Ik zou het hier bij houden, als dat is waar ze om gevraagd hebben.
Alleen een bon is genoeg.

Alleen een keukenmachine is genoeg.

Alleen een horloge is genoeg.

Je ouders doen niet meer aan cadeautjes klaar.

Maak het niet zo ingewikkeld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het lijkt mij genoeg! Denk dat je ouders dit zeker al waarderen.

Anders zou ik nog iets heel kleins erbij doen zoals een kerstchocolaatje. Fijne kerst gewenst!
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 december 2013 @ 13:56:

Jemig, je maakt het jezelf wel moeilijk. Waarom moet er overal nog een kado bij? Je geeft toch al een kado. Als dat is wat ze hebben gevraagd, dan zou ik het daarbij laten gewoon. Een keukenmachine en een horloge zijn toch genoeg? En dan kom jij straks aan met iets er nog bij, terwijl je schoonzussen en broers voor jullie ws maar gewoon 1 ding hebben gekocht. Beetje lullig tegenover hen dan weer. Zo blijf je aan de gang. Ik zou het hier bij houden, als dat is waar ze om gevraagd hebben.

Schoonbroer en zus hebben naast de keukenmachine ook nog iets gekocht. Ze willen ons niet vertellen wat. Hetgeen ik een beetje flauw vind omdat we anders daarop hadden kunnen inhaken. We kopen altijd cadeautjes voor een X bedrag per persoon, dit is onderling zo afgesproken. Vandaar dat er voor schoonmoeder nog iets bij 'moet'.

Leuk idee van die kerst chocolaatjes ! Misschien samen met de kinderen koekjes bakken en die in een leuk zakje doen en de bon eraan hangen. Simpel maar leuk

Vind het lastig om iets van mijn kinderen te geven omdat wij de enige (op mijn oudste broer na) zijn met kinderen. Kan me voorstellen dat mijn schoonzusje van 21 niet zit te wachten op een ingelijste kleutertekening of zo ;)

@noushi

niet ingewikkeld, maar wilde het wat persoonlijker maken. Vind een bon namelijk helemaal niet leuk om te geven. Maar dat is wat ze nu eenmaal hebben gevraagd, en ik ga niet lullig doen en hen dan dat niet geven alleen omdat ik het niet zo leuk vind om te geven. Ik heb zelf aan mijn broer een groente abonnement gevraagd, krijgen het komende half jaar dus iedere week een groente/fruit pakket geleverd. Een cadeau dat helemaal bij mij past, maar kan me voorstellen dat het niet direct leuk is om te geven omdat je 'niets' in handen hebt. Alleen een kaartje....

@patsydarling

jij ook een fijne kerst !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven