calgon werkt niet

26-05-2011 12:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/economie ... t-niet-of-nauwelijks.html

LONDEN - Calgon, dat kalkafzetting in wasmachines moet voorkomen, werkt niet of nauwelijks om de levensduur van de apparaten te verlengen. Dat meldde het Britse consumentenblad Which? naar aanleiding van onderzoek.

De onderzoekers vonden na drie jaar testen geen bewijs dat wasmachines zonder Calgon een korter leven zijn beschoren. Daarvoor waren de hoeveelheden kalkopbouw te gering.

De onderneming die al jaren adverteert met de slogan 'wasmachines leven langer met Calgon' zegt dat de reclameuitingen zijn onderbouwd met onderzoek.

De uitkomsten daarvan kunnen echter niet naar buiten gebracht worden uit concurrentieoverwegingen, aldus Calgon tegen het consumentenblad.

Which? heeft een klacht ingediend bij de Britse reclamewaakhond Advertising Standards Authority.

dan koop ik het dus ook niet meer. Ik kon het poeder al niet meer vinden en de blokjes zijn schreeuwend duur en te groot.
Heb het altijd al zonde van het geld gevonden, nog nooit gekocht.
Wij hebben behoorlijk hard water. Dat is ook te merken aan de waterkoker enzo. Vandaar dat ik het wel doedeed.
ik denk ook dat het zinvoller is om eerst eens te kijken of je last hebt van hard water.

Dat kun je vinden op de website van je eigen waterbedrijf.

Als je namelijk zacht water hebt, dan is calgon toch al overbodig.

dan zit er namelijk weinig of geen kalk in het water wat af kan zetten.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik spoel de wasmachine eens in de zoveel tijd met azijn en de waterkoker ook . Stinkt wel maar goed doorspoelen en je ruikt t niet meer. In de waterkoker helpt t tegen de kalk dus neem aan ook in de wasmachine. Hij draait al jaren op keihard water dus.
Nog nooit gebruikt. Met mijn eerste wasmachine 14 jaar gedaan en met mijn tweede 15 jaar.
Wij hebben heel hard water, maar Calgon vind ik te duur. Daarom doe ik bij elke was die ik draai een wasbolletje schoonmaakazijn erbij.

Waterkoker en koffiezetapparaat ontkalk ik eens in de zoveel tijd met natuurazijn.
scheutje azijn in het wasverzachter bakje, werkt tegen kalk en je behoud beter de kleur van je was.
Wij hebben ook hard water en daarom gebruik ik Calgon... Zo te lezen kan ik beter een fles schoonmaakazijn bij mijn wasspullen zetten
Ik woon in een gebied met redelijk zacht water, heb het nooit gebruikt.

Het spul is trouwens zo duur dat je je kunt afvragen of het wel de moeite is dat je het egbruikt.
Indrukwekkende marketing! Zorgen dat miljoenen sukkels een compleet overbodig en niet werkend product kopen

Diep respect!
Wie jarenlang het dure calgon gebruikt gooit het equivalent van een nieuwe wasmachine in zijn of haar....idd, wasmasjien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven