Chihuahua

22-01-2011 21:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!

Ik heb sinds kort een langharige Chihuahua pup (teefje) van 9 weken en ik ben benieuwd wie ook een Chihuahua heeft en het misschien leuk vind om daar wat over te contacten.

Groetjes,

N
Ik heb een chihuahua ,

Superleuke beeestjes..

Ik kan je wel aanraden een puppycursus te doen.

Ze zijn klein, maar wat een karaktertje zeg!
Hoi , hoi!

Heb je een langharige of een kortharige chihuahua?

We zitten ook al op puppycursus afgelopen woensdag voor het eerst heen geweest het is super leuk!!! Ze zijn inderdaad klein maar inderdaad een karaktertje maar dat vind ik zo onwijs leuk aan ze.
Foto :-)
Ik heb een langharige

Ach wat een scheetje :-)
Ik liep vandaag in de stad, en het was echt druk (zaterdag middag, je kent het wel).

Er liep een vrouw en achter haar dartelde een ini mini chihuahua in een panterpakje.

Het erge was, het hondje liep vlak achter haar maar daardoor kwam de voet van die vrouw steeds tegen het koppie van het hondje aan :-0 en ze had het niet eens door!

Ik vind het leuke beestjes, maar echt stom om ze aan de riem te doen op een drukke winkelstraat, ze zijn zo klein en kwetsbaar!

Veel plezier met je hondje! Hoe heet hij/zij?!
Als je een chihuahua behandeld als een hond en niet als een accesoire dan vind ik ze geweldig! Ik haat dus de kleding, de tassen enz. behalve als het een functie heeft, dus een jasje bij min 10 vind ik wel oke.
Ik vind ze zo leuk . Af en toe krijg ik één te logeren . Meneer denkt dat de hele wereld van hem is , maar wat kan ie leuk spelen. Verder zijn ze erg leergierig en houden van spelletjes spelen.
Ik heb een chi en een vlinderhondje..

Die van mij hebben 2 koltruitjes die ik allebei zelf gebreid heb.

Lekker goedkoop en superleuk!

Die krijgen ze alleen aan als het vriest :-)..
quote:viva1986 schreef op 22 januari 2011 @ 22:51:

Ik liep vandaag in de stad, en het was echt druk (zaterdag middag, je kent het wel).

Er liep een vrouw en achter haar dartelde een ini mini chihuahua in een panterpakje.

Het erge was, het hondje liep vlak achter haar maar daardoor kwam de voet van die vrouw steeds tegen het koppie van het hondje aan :-0 en ze had het niet eens door!

Ik vind het leuke beestjes, maar echt stom om ze aan de riem te doen op een drukke winkelstraat, ze zijn zo klein en kwetsbaar!

Veel plezier met je hondje! Hoe heet hij/zij?!Oh wat vreselijk! Arm beestje.. Als je dan je hond al mee de stad in neemt (waarom in gods naam) zorg dan dat je hem op tilt!
Die van mij denkt dat hij de koning is, als het een beetje fris is wil meneertje niet naar buiten en hij wil ook het liefst zo min mogelijk lopen, meneer wordt graag opgetild.

Hij heeft ook kleertjes en daar hoeft het echt geen -10 voor te zijn, zo'n klein beestje heeft het al heel snel koud. Als ik een kruikje voor hem maak thuis, dan gaat hij springen van blijdschap.
Nou ken ik maar 1 chihuahua, maar dat arme beestje zijn ogen puilen uit zijn kop en normaal ademen kan ie ook niet. Het is een ontzettend schatje hoor, maar ik vind hem ook best zielig.

Hopelijk hebben jullie chihuahua's daar geen last van.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Vind het zulke leuke hondjes met en zonder kleren, nu alleen mijn man nog overhlen!!
quote:Fadoua schreef op 23 januari 2011 @ 10:16:

Die van mij denkt dat hij de koning is, als het een beetje fris is wil meneertje niet naar buiten en hij wil ook het liefst zo min mogelijk lopen, meneer wordt graag opgetild.

Hij heeft ook kleertjes en daar hoeft het echt geen -10 voor te zijn, zo'n klein beestje heeft het al heel snel koud. Als ik een kruikje voor hem maak thuis, dan gaat hij springen van blijdschap.

En kan hij ook met andere honden overweg? Want door al dat optillen denken chihuahua's vaak dat ze boven anderen staan en daardoor kunnen ze niet sociaal met andere honden omgaan. Ze zijn dan of bang of vallen meteen aan....

Tja een kruik maken voor je hond....sorry maar dan ben je echt niet goed....
Lekker pittig hondje met persoonlijkheid! En ik zou meneer of mevrouw ook optillen, in een drukke straat/omgeving. Kleding mag wat mij betreft ook, maar functioneel in plaats van als accesoire. Het blijven wel dieren he???
En kan hij ook met andere honden overweg? Want door al dat optillen denken chihuahua's vaak dat ze boven anderen staan en daardoor kunnen ze niet sociaal met andere honden omgaan. Ze zijn dan of bang of vallen meteen aan....

Tja een kruik maken voor je hond....sorry maar dan ben je echt niet goed....[/quote]

Nee mijn hondje van de kou laten barsten dat is leuk, ik heb de verwarming overdag niet de hele dag aan dus maak ik een kruikje voor hem. En nee, hij is niet heel erg sociaal, maar zo zijn zovelen honden ook niet sociaal, dat merk ik tenminste als ik buiten met hem loop, ik merk dat iedere dag.
mijne denkt dat ze heel erg stoer is

als de postbode komt rent ze naar de deur heel hard blaffen

en springen tegen de deur aan !!!

alsof de postbode heel bang voor dr moet worden haha

quote:Fadoua schreef op 23 januari 2011 @ 22:56:

Tja een kruik maken voor je hond....sorry maar dan ben je echt niet goed....[/quote]

Nee mijn hondje van de kou laten barsten dat is leuk, ik heb de verwarming overdag niet de hele dag aan dus maak ik een kruikje voor hem. En nee, hij is niet heel erg sociaal, maar zo zijn zovelen honden ook niet sociaal, dat merk ik tenminste als ik buiten met hem loop, ik merk dat iedere dag.

Een a-sociale hond wordt niet geboren hij wordt gemaakt!

Hier in huis is het als ik er niet ben en 's nachts 16 graden, warm zat voor een hond. Te warm is helemaal niet goed, wordt de vacht dof van en gaan ze erg verharen.
Onzin!! Misschien dat het met jouw hond prima gaat bij 16 graden, maar dit wil dan niet zeggen dat dit bij alle honden het geval is.

Bij mij thuis is het altijd rond de 20 graden, maar als het raam maar iets open staat rilt de mijne de hele tijd. Ik maar geen kruik klaar, wel 1 keer gedaan voor in de bench, veel te koud hoor.. Maar je hoort overal dat je een chihuahua WEL goed warm moet houden, omdat deze het gewoon veel eerder koud hebben dan andere honden en erg ziek kunnen worden.

Ik heb zelf een langharige chihuahua van 14 weken nu, echt super!
quote:Joy4britt schreef op 23 januari 2011 @ 20:20:

[...]

Tja een kruik maken voor je hond....sorry maar dan ben je echt niet goed....

Het is wel een koude gevoelig ras hoor! Dus daar is dan wel enigszins reden voor.

Maar ik vind het wel jammer dat ze niet als hond worden behandeld en opgevoed. Veel van deze hondjes zijn asociaal en onopgevoed, keffen veilig vanaf de arm van vrouwtje naar andere honden (en dat moet je gewoon niet toelaten). Verder worden ze teveel gedragen en krijgen ze daardoor te weinig beweging.

Als je hem laat spelen met andere honden (ik zou dan wel op formaat uit selecteren), en laat rennen, dan heb je veel meer plezier van je hondje omdat je dan ziet hoeveel plezier hij zelf heeft. Maar pak hem consequent aan, want het zijn dominante felle bijtertjes. Zijn formaat doet daar niets aan af! Niet naar mensen en niet naar andere honden. Ze hoeven niet tegen iedereen een grote bek open te trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven