Cleaning DVD?

01-11-2011 15:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dvd speler blijft sinds vanmiddag heel lang laden en na 15 min komt er 'No DVD' in beeld.

Ik denk dat er stof op de lens zit, maar ben zelf niet zo technisch om dat hele ding uit elkaar te draaien.

Nu las op internet iets over een dvd die de lens reinigt.

In welke winkel verkopen ze zoiets? Een blokker? Of echt een speciaalzaak? En heeft iemand hier dit ooit uitgeprobeerd?

Ik zie wel genoeg webshops die dat verkopen, maar ik probeer het het liefst vanmiddag nog uit
Ik blaas altijd even in dat ding.. Gaat het stof ook wel weg
Blazen heb ik al geprobeerd, helpt niet!

Zou zo balen als het ding kapot is, hij is onderdeel van een Home Cinema Set.

Betekend dat dan dat ik een hele nieuwe set moet kopen, of een nieuwe dvdspeler waar ik de boxen van de home cinema op kan aansluiten?

Normaal val ik mijn man lastig met dit soort vragen, maar hij is telefonisch niet bereikbaar en komt pas laat thuis...

En ik zat net in het midden van mijn Buffy marathon
Je kunt zoiets meestal ook wel kopen bij een elektronica zaak. Of bij Dixons of zo.
Nou, ik heb toch maar zon lensreiniger besteld bij een webshop die morgen nog leveren als het goed is, had bij nader inzien ook zin om allerlei winkels af te lopen, maar ik vrees het ergste voor mijn arme dvdspelertje...
Blazen in ieder geval altijd met een blaasbalgje, nooit vanuit je mond. Behalve stof, blaas je er dan namelijk ook vocht op...
quote:aardappelhoofd schreef op 01 november 2011 @ 16:30:

Blazen in ieder geval altijd met een blaasbalgje, nooit vanuit je mond. Behalve stof, blaas je er dan namelijk ook vocht op...

Misschien een domme vraag, maar wat is een blaasbalgje...? Ik blaas gewoon direct vanuit mijn mond zeg maar.

(hahahaha het staat er raar, maar je snapt vast wel wat ik bedoel )
Geen rare vraag!

Is een ballonnetje maar dan steviger, knijp je in en dan perst ie de lucht eruit (in je adem zit altijd vocht). Je hebt ze ook met filter (voor bijv. camerasensor) zodat je er geen stof op blaast, zeg maar.

zoiets:

http://sensorreinigen.blogspot.com/2010 ... ocket.html
De dvd speler heeft gisteren zijn laatste dvd gespeeld ;-(

Tijd voor een nieuwe dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven