Combi oven Framtid MWC6 (IKEA)

13-06-2010 14:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week hebben we een nieuwe oven en al zit er een gebruiksaanwijzing bij.... ik krijg de afbakbroodjes niet bruin

Wie heeft zo'n oven (Whirlpool) en weet hoe ik 'm moet instellen zodat de broodjes wel bruin worden?

Andere tips met betrekking tot bakken zijn ook meer dan welkom! Wil morgen cake bakken en heb een hekel aan experimenteren en proberen... wil graag dat het direct lukt, dus ook daarover lees ik graag tips!

Alvast bedankt!
Niet bruin of niet gaar?
Ze zijn wel gaar, maar worden niet bruin... Wel een vaag beige kleurtje, maar mooi bruin zoals met een gasoven... nee, dat is me nog niet gelukt.
Misschien een beetje nat maken?
Mmm, dat heb ik wel 's gelezen op de verpakking van afbakbroodjes... Dat ga ik iig maar 's proberen.

(het moge duidelijk zijn dat ik geen domestic goddess ben ben zelfs ooit 's vergeten aardappels droog te koken.... )
Dat kan de beste overkomen hoor Als de broodjes wel gaar worden, dan zou ik me er ook maar niet te druk over maken. Als de smaak maar goed is, toch? ;)
Dat vindt m'n vriend ook en kleur of geen kleur zou niet uit moeten maken.... maar ik vind ze er veel smakelijker uitzien met kleurtje

Maar ik ga het vanmiddag nog maar 's proberen met wat water...

Volgens mij heb ik ook eens ergens gelezen dat je ze moet bestrijken met eigeel. Maar volgens mij krijg je dan ook dat ranzige smaakje van ei

In ieder geval bedankt voor je tip, Pelikaan
Zelfde heb ik aan de hand bij een andere combi-oven. Wat ik doe is aan het eind de oven een minuut op combinatie grill-oven zetten. Dan krijgen ze toch een mooi bruin kleurtje. Mijn grillstand loopt van 1 tot 3 en ik gebruik stand 1, anders wordt het zwart.
Mijn ervaring is dat je de oven 20 graden warmer moet zeggen (minimaal)
@Suikervrij: ik heb een paar broodjes op 250 graden afgebakken en dat gaf wel een vaag beige kleurtje.

@Aine: dat klinkt goed! Dat ga ik straks ook maar 's proberen
quote:Lizzl schreef op 13 juni 2010 @ 14:46:

Maar volgens mij krijg je dan ook dat ranzige smaakje van ei

Nog nooit gemerkt dat ei smaakje.
Ik heb bruine broodjes

Op 250 graden, 4 minuten en daarna nog 1 minuut grillen. Perfect!

Bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven