Creatieve hobby's, praat gezellig mee!

01-01-2023 21:25 1704 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt geen idee of dit een vruchtbaar topic gaat worden maar ga het proberen

Ik ben van nature creatief maar door gezinsleven, werkleven en huishouden is er afgelopen jaren weinig meer uit m'n handen gekomen dan een haarwerkje tijdens het netflixen.

Ik merk echter dat is steeds minder gefocust kan zijn bij wederom een netflixserie en vaak denk aan een creatieve hobby. Maar strand dan in wat te doen, waar te beginnen etc.

Ik vind het leuk om met m'n handen bezig te zijn maar wat is dus de vraag. Daarom dit topic met eigenlijk de vraag: wat heb jij voor creatieve hobby waar je echt lekker rustig voor kan zitten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2023 09:14
Reden: Titel aangepast op verzoek to.
0.00% gewijzigd
dianaf schreef:
15-10-2025 09:40
Jammer dat ik er dan nu pas mee kom. :biggrin: Alhoewel je kunt starten wanneer je maar wilt. Maar het is echt heel leuk. Het niveau in ons groepje is heel verschillend en ook de stijlen verschillen onderling flink. Ik merk wel dat ik daardoor toch creatiever wil denken om wat leuks te maken. Niets als competitie, maar omdat het zo inspirerend is. :cheer2:

Met een van de leden ben ik ook met een abc-bezig. En als inktober klaar is, en het abc-ook, dan gaan we waarschijnlijk overstappen naar een Harry Potter-abc. :hyper:

Ik zag idd dat je altijd kunt instappen. Mss maak ik er wel een teken november van ofzo.

Wat is zo’n ABC-challenge?
Wat een leuk topic!

Ik heb ook weer zin om wat te gaan knutselen.
Ik hou van borduren, schilderen op nummer, en ik overweeg zo een diy huisje/winkeltje te gaan maken.

Ik heb een paar heel gave schilderen op nummer werken gezien, die ik op mijn overloop zou willen hangen ( want dat is het, ik ben er ook zo een die iets wil maken met een bepaald nu,doel. Ook al vind ik het argument dat het om het maken zelf gaat eigenlijk heel erg logisch.

Nu heb ik via een site 2 heel gave schilderen op nummer gevonden, echter ik wil het nu, nu,nu.
Maar de levertijd zoals ik las in de revues kan oplopen tot 3 weken, dat houdt me dan wel tegen.
Juist omdat ik er zo graag zo snel mogelijk aan wil beginnen.

Huisjes maken ook heel leuk, echter, waar ga ik dat weer neerzetten, want ik weet nu al, dat ga ik niet doen, misschien op de logeerkamer.

Er is hier een winkel in de stad die hele leuke verkoopt, misschien dat ik het ga kopen.
Hoewel ik meer zin heb om te schilderen.

Mijn handen jeuken. Maar verdorie 3 weken wachten terwijl ik zoveel zin heb.

Haken en breien ook leuk, althans dat denk ik, echter ben ik niet heel handig.
Dus ik dacht "we hebben een haak/brei café annex winkel in de stad, daar ga ik heen.
Helaas, ze gaan wegens te weinig animo eind deze maand de deuren sluiten.

Waar ik ook wel last van heb is dat ik veel leuk vind, maar op den duur ben ik het alweer zat.
Waardoor er onafgemaakt werk bleef liggen. Ik zeg bleef, want tijdens mijn verhuizing heb al het onafgemaakte werk naar de stort gebracht.

Ik heb echt wel werken afgemaakt, om ze daarna te laten verstoffen in een kast.

Eigenlijk zijn workshops of korte cursussen voor mij het beste.
Hier in de stad is een zilver/goudsmit die cursussen geeft, ook iets om te overwegen.

Maar, voor nu, is het enige als ik vandaag wil beginnen de winkel met de bouwpakketten de enige optie.
De schilderen op nummer pakketten bestellen, en geduldig afwachten tot ze binnen zijn.
(helaas zijn ze niet via Bol te koop anders had ik dat zeker gedaan)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ladylola2022 schreef:
25-10-2025 06:49
Waar ik ook wel last van heb is dat ik veel leuk vind, maar op den duur ben ik het alweer zat.
Waardoor er onafgemaakt werk bleef liggen. Ik zeg bleef, want tijdens mijn verhuizing heb al het onafgemaakte werk naar de stort gebracht.
Het is ook soms fijn om weer met een schone lei te beginnen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de dingen die je als hobby doet als last op een to do lijst voelen.
Catan schreef:
25-10-2025 09:43
Het is ook soms fijn om weer met een schone lei te beginnen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de dingen die je als hobby doet als last op een to do lijst voelen.
Klopt helemaal, en soms voelde dat ook wel zo als in " heb je weer iets gekocht, vol liefde aan begonnen, en vervolgens ligt het te verstoffen"
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven