Dag/Nachtstroom bestaat niet meer???

17-03-2010 10:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw eerste huis en ik denk even googelen hoe het zit met hoe laat de nachtstroom in gaat en tot hoe laat dat is.

Ik heb een dag/nachtmeter hangen.

Nu kwam ik meerdere bertichten tegen bij het googelen op dag/nachtstroom dat het dus niet meer bestaat en zelfs duurder zou zijn?

Had ik al die tijd mijn kop in het zand wachtende tot s'avonds laat ik mijn vaatwasser etc. aan kon zetten?

Is dit echt waar of niet? Soms staat er zelfs dat nachtstroom duurder zou zijn????
Heb je gekeken op de websites van de energieleveranciers? Die zijn vaak betrouwbaarder dan wat "men" op internet zegt.
Het verschilt per buurt of je een dubbele meter (dus dag/nachtstroom hebt). Wij hebben een slimme meter waarbij doordeweeks van 23:00 - 7:00h en de hele za/zo in het weekend een laag tarief geldt. Even informeren bij je energieleverancier, het lijkt me dat je wel degelijk dag / nachtstroom hebt het bestaat dus nog wel ;) en het is goedkoper.
Wij hebben net een nieuw huis met een slimme meter. Deze geeft echt wel 2 tellers met 2 verschillende tarieven.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik dacht dat het er nog wel was...

Wij hebben drie jaar geleden toen we in ons nieuwe huis gingen wonen bewust gekozen voor GEEN nachtstroom omdat de wasmachine en droger op de open zolder staan..

Dus snachts draaien heeft dan weinig zin met alle lawaai.

Ik ben blij dat ik nu overdag gewoon mn gang kan gaan en er niet meer op hoef te letten.

Weet dat toen ik wel nachtstroon had de dagstroom iets duurder was....dan moet je behoorlijk je best doen en alle apparaten enkel snacht te laten draaien ipv ook es een keer overdag.
Het bestaat nog wel gewoon en in de meeste gemeentes begint het om 23.00 in de avond.

Het kan zijn dat je voordeliger uit bent met vast tarief. Bijvoorbeeld als je veel overdag thuis bent en weinig in de avond. Er zijn sites waar je op kunt berekenen wat bij jouw leefgewoontes het meest past.

Wat ik wel begrepen heb is dat het enorme verschil in de loop der tijd minder is geworden maar heb verder geen bronnen die dit kunnen bevestigen.
quote:Bluemotion schreef op 17 maart 2010 @ 10:14:

Het verschilt per buurt of je een dubbele meter (dus dag/nachtstroom hebt). Wij hebben een slimme meter waarbij doordeweeks van 23:00 - 7:00h en de hele za/zo in het weekend een laag tarief geldt. Even informeren bij je energieleverancier, het lijkt me dat je wel degelijk dag / nachtstroom hebt het bestaat dus nog wel ;) en het is goedkoper.Volgens mij is je dagstroom duurder als je 2 meters hebt in vergelijking met maar één soort stroom/meter.
[quote]Bluemotion schreef op 17 maart 2010 @ 10:14:

Het verschilt per buurt of je een dubbele meter (dus dag/nachtstroom hebt).

Volgens mij niet hoor. Ik ben onlangs gewoon overgestapt van dubbel tarief naar enkel tarief zonder problemen. Mijn buren hebben wel nog dubbel tarief. Nee dit kan echt per huishouden verschillen dacht ik.
quote:biebelie schreef op 17 maart 2010 @ 10:16:

[...]

Volgens mij is je dagstroom duurder als je 2 meters hebt in vergelijking met maar één soort stroom/meter.Ja dat klopt.
En als je in Brabant of Limburg woont begint het al om 21.00 uur.

Het prijsverschil is inderdaad kleiner geworden tussen het dag en nachttarief, maar voor mijzelf is het nog steeds voordelig omdat ik sowieso voornamelijk 's avonds en in het weekend thuis ben en dan dingen doe als wasssen, veel apparaten aan enzo.
Je moet sowieso de meter in je meterkast hebben die dat aankan.

Als je in een (huur)huis woont met een enkele meter houdt het al op.

In mijn huis zit wel een dubbele meter maar heb er dus toch voor gekozen om maar één stroomsoort te ontvangen.

Dat is iets wat je met je energieleverancier regelt.
quote:biebelie schreef op 17 maart 2010 @ 10:19:

In mijn huis zit wel een dubbele meter maar heb er dus toch voor gekozen om maar één stroomsoort te ontvangen.

Dat is iets wat je met je energieleverancier regelt.Ja dit klopt helemaal.
ik heb dag nacht stroom dubbele meter bij nuon

ze tellen we gelijk ongeveer op zie ik

En ik draai ook wel eens overdag wat.

Blij te horen dat het nog bestaat.

Stond ook op nu.nl en bij verschillende energiesites hoor
Bel anders eens met NUON.

Misschien staat er wel een rekentool op hun site om te kijken of het in jouw geval voordeliger is of juist niet.
quote:biebelie schreef op 17 maart 2010 @ 10:19:

Nee hoor, dan bel je gewoon je energieleverancier met de vraag wanneer ze een dubbele meter kunnen komen plaatsen. Heb ik jaren geleden ook gedaan. Dit is natuurlijk makkelijker als je een koophuis hebt.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Onzin zeg, als je de meters hebt. Ik gebruik ook dag-en nachtstroom. En zoveel mogelijk na 21.00u uur, 's nachts en in de weekenden.

En het bespaart je echt heel veel.

Gewoon doen. (Oh ik zit bij een andere dan die reclame).
quote:setter schreef op 17 maart 2010 @ 10:29:

[...]

Nee hoor, dan bel je gewoon je energieleverancier met de vraag wanneer ze een dubbele meter kunnen komen plaatsen. Heb ik jaren geleden ook gedaan. Dit is natuurlijk makkelijker als je een koophuis hebt.

Ik heb ooit een (oude) flat gehuurd en daar zat een enkele meter in.

Volgens de woningstichting gingen ze daar niet meer in investeren en daar moest ik het toen mee doen..

(niet eraan gedacht dat de vraag ook bij de energieleverancier neergelegd kan worden)
Soms begint het om 21.00 uur, soms om 23.00, ligt aan de regio. Weekenden ook laagtarief. Je kunt altijd zelf even kijken in je meterkast naar welke schijf wanneer draait natuurlijk

Ik heb het wel omdat we in het weekend alles wassen. Maar tegenwoordig maakt het qua prijsverschil niet zo enorm veel meer uit, hoewel het natuurlijk ook aan je levenstijl ligt hoeveel je thuis bent en wayt je doet ed.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wij hebben ook dag/nachtstroom die om 21u begint. Wij zijn maar met z'n tweeen en we houden er rekening mee met wassen ed. Wij draaien ongeveer 5 wassen in de week.

Wij gebruiken 2/3 in de nacht(weekend)stroom en 1/3 in dagstroom. Dus dat scheelt best veel.

En ons energiebedrijf had het afgeraden omdat dit niet voordelig voor ons zou zijn, onzin dus.

Als het pas om 23u zou beginnen zou ik het wel lastiger vinden, nu gaat er om 21u een was aan en kan ik die voor het naar bed gaan nog ophangen of in de droger doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven